*ANKIETA* Czy masz problem z wibracjami kierownicy w nowej Tesli Highland?

Czy spotkałeś się z drganiami kierownicy przy określonej prędkości(tylko tesla model 3 Highland)?

  • Tak, mam drgania kierownicy, problem nierozwiązany

    Votes: 16 20,3%
  • Tak, były drgania, rozwiązałem problem(napisz jak!)

    Votes: 4 5,1%
  • Nie, nie mam takiego problemu.

    Votes: 59 74,7%

  • Total voters
    79
  • Poll closed .

dyz

Nowy na Forum
Model: Tesla model 3 highland LR
Rok produkcji: listopad 2023
Opony: michelin e-primacy
Felga: fabryczne tesli photon
Rozmiar felgi: 18"
Opis: drgania przez pierwsze kilkadziesiąt kilometrów, ustąpiły samoistnie. Po około 10k kilometrów błąd w menu serwisowym sugerujący wymianę SCCM (steering column control module) - zgłoszone do serwisie, zakwalifikowano wymianę SCCM.
Czy w zgłoszeniu wspominałeś o błędzie SCCM w menu serwisowym?
 

Slaww

Fachowiec
Czy w zgłoszeniu wspominałeś o błędzie SCCM w menu serwisowym?
Miałem komunikat z problemem wspomagania na zwykłym ekranie „jazdy”. I takie zdjęcie wysłałem do serwisu. SCCM sprawdziłem w logach w menu serwisowym :)
 

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Model: Tesla model 3 highland Long Range
Rok produkcji: Q4 2023
Opony: michelin e-primacy, standard od tesli, oraz Continental All Season Contact 2
Felga: fabryczne tesli photon
Rozmiar felgi: 18"
Działania podjęte przez serwis: brak, bo nie traktuję tego jako problem 😉
Opis: Odbiór auta 21.11.2023 Od początku to mrowienie było symboliczne i bardzo delikatne, uzależnione od powierzchni. Na powierzchniach bardziej chropowatych z większą ilością frakcji kamyczków w asfalcie - jest bardzooo delikatnie wyczuwane. Na nawierzchniach równych, takich bardziej smołowatych z mniejszą ilością frakcji kamyczków jest idealnie spokojnie - zero mrowienia. Generalnie, u mnie to ewidentnie uzależnione od nawierzchni. Wymiana opon na nowe całoroczne nic w tym temacie nie zmieniła :)
Obecny przebieg auta to 7100 km
 
Last edited:

gr4d

Fachowiec
Model: Tesla model 3 Long Range AWD
Rok produkcji: Marzec/kwiecień 2024
Opony: michelin e-primacy, standard od tesli
Felga: fabryczne tesli photon
Rozmiar felgi: 18"
Opis: Już po odbiorze 31.05.2024 delikatne drgania na kierownicy przy prędkości 90+. W deszczu lub na mokrej nawierzchni dodatkowo zauważalne drganie kierownicy gołym okiem. Na ten moment przejechane 1400km i problem dalej jest. Zgłoszone do serwisu, termin na 25.06. Dam znać po.
Update:
Byłem w serwisie, opisałem dokładnie w zgłoszeniu, a najważniejsze rozmawiałem z pracownikiem który przyjmuje auta na serwis opisując mu problem i podkreślając, że bicie występuje w zakresie 90-110. Pracownik powiedział „to jest highland, auto długo stoi, 2500 przebiegu to za mało, musi być z 5000” - argument z kapelusza, auto ma być 100% sprawne od razu po wyjeździe z salonu. Z racji tego, że mam teslamate to mogłem zobaczyć dokładnie jak przebiegała ich jazda testowa i generalnie w mojej ocenie była do dupy bo nie utrzymywał stałej prędkości tylko ciągłe przyspieszanie lub hamowanie, do tego w podanym przeze mnie zakresie prędkości auto jechało łącznie 1 minutę na 30 minutową jazdę..

Serwis stwierdził że nie byli w stanie odtworzyć usterki, ale sprawdzili wyważenie kół i prawe przednie było w górnej granicy bicia. Zbili prawie do zera i założyli to koło na prawy tył. Droga powrotna 350km i faktycznie to bicie zniknęło, ponadto na kierownicy są znacznie mniej odczuwalne niedoskonałości drogi. Pozostaje delikatne mrowienie, ale teraz w mojej ocenie są to faktycznie informacje zwrotne z nawierzchni, a nie drżenie kierownicy. Nie jest to rolls royce, ale jest zdecydowanie lepiej. Będę obserwował i gdybym coś niepokojącego zaobserwował to dam znać.

Niestety na minus brak auta zastępczego na czas naprawy - auto oddałem o 9, odebrałem dopiero o 18. Do tego liczyłem, że je umyją a niestety to się nie zdarzyło. Na plus darmowy supercharger 20-100% :)
 

6a8

Posiadacz elektryka

gr4d

Fachowiec
Last edited:

chris89

Posiadacz elektryka
Jakieś zloty robicie? Może zrobimy i polatamy nawzajem swoimi? U mnie chyba ok choć kierownica lekko drga, nie jest tak, że totalnie nic. Jednak nie jest to coś co zauważam, a jestem wyczulony na różne dźwięki. Chyba bardziej powyżej 130 opony dziwnie huczą jakbym miał się do czegoś przyczepić.
 

Kszychu

Pionier e-mobilności
Model: Tesla model 3 highland RWD
Rok produkcji: grudzień 2023
Opony: michelin e-primacy, standard od tesli
Felga: fabryczne tesli photon
Rozmiar felgi: 18"
Opis: Tak, drgania się pojawiły po 3k kilometrów. Pojawił się też błąd w menu serwisowym sugerujący wymianę SCCM (steering column control module)
Przełączyłem tryb kierownicy na sport i jest o niebo lepiej. błąd SCCM nadal jest w menu serwisowym
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Jakieś zloty robicie? Może zrobimy i polatamy nawzajem swoimi? U mnie chyba ok choć kierownica lekko drga, nie jest tak, że totalnie nic. Jednak nie jest to coś co zauważam, a jestem wyczulony na różne dźwięki. Chyba bardziej powyżej 130 opony dziwnie huczą jakbym miał się do czegoś przyczepić.
U mnie jest podobnie, opona generalnie bardzo głośna, jak się wsłucham,to ten hałas jest rytmiczny, moim zdaniem to te odciski na oponach. Obniżyłem ciśnienie do 2,5 - postaram się je „rozmasować”. Jest na YouTube film, w Niemczech goście robią pomiary przyspieszenia, na kole 21 cali , a następnie oryginalnym. I zwracają uwagę ( słychać to również), że na 21 calowym kole jest ciszej i lepiej wybiera nierówności autostradowe. Wygląda na to, że fabryczne opony są po prostu kiepskie w tym temacie.
 
Top