czyszczenie i smarowanie zacisków hamulcowych

viallos

Pionier e-mobilności
To wiem, ale szukam kogoś kto już to robił w Tesli, a nie będzie ćwiczył na moim aucie :)
Auto jak każde inne. Podobne rozwiązania w innych tanich markach np Opel etc..
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Auto jak każde inne. Podobne rozwiązania w innych tanich markach np Opel etc..
Dla nas tak - ale dla warsztatów (a przynajmniej właśnie w Gdańsku) niestety nie. Mówię na podstawie wulkanizacji - w Gdańsku właśnie 2 punkty odmówiły zmiany opon na jesień z letnich na zimowe, bo mówili, że nigdy Tesli nie robili i się nie podejmą.
 

daniel

Señor Meme Officer
W końcu zrobiłem ten serwis, ale nie tam gdzie planowałem. Warsztat w którym mówili, że robią takie rzeczy się jednak rozmyślił w ostatniej chwili, że jednak nie robią, ale mają sąsiada co może mi to zrobić.
Zrobione to było dosłownie na trawie obok garażu blaszanego, ale porównując z filmem to prawidłowo. Oczywiście nie odpiął kabelka z tyłu, bo "to powinno się odpiąć dla bezpieczeństwa, ale ja tak nie robię, bo potem można nie wpiąć z powrotem i są cyrki".
Ja mu włączyłem tryb EPB service z ekranu i zdjąłem kołpaki, a on zrobił całą resztę.
Stówka (i to wliczając w to VAT). Nie wymieniałem żadnych części, bo nic nie wyglądało na to, żeby potrzebowało wymiany.

Ale żeby nie było tak różowo to z tyłu po prawej stronie ujawniliśmy, jak lubią mówić policjanci, uszkodzoną osłonę amortyzatora i teraz szukam numeru części, żeby zamówić nową. Może ktoś pomoże, bo ja nie ogarniam teslowego katalogu epc.tesla.com

1720610127282.png
 

KrzysztofFly

Moderator
W końcu zrobiłem ten serwis, ale nie tam gdzie planowałem. Warsztat w którym mówili, że robią takie rzeczy się jednak rozmyślił w ostatniej chwili, że jednak nie robią, ale mają sąsiada co może mi to zrobić.
Zrobione to było dosłownie na trawie obok garażu blaszanego, ale porównując z filmem to prawidłowo. Oczywiście nie odpiął kabelka z tyłu, bo "to powinno się odpiąć dla bezpieczeństwa, ale ja tak nie robię, bo potem można nie wpiąć z powrotem i są cyrki".
Ja mu włączyłem tryb EPB service z ekranu i zdjąłem kołpaki, a on zrobił całą resztę.
Stówka (i to wliczając w to VAT). Nie wymieniałem żadnych części, bo nic nie wyglądało na to, żeby potrzebowało wymiany.

Ale żeby nie było tak różowo to z tyłu po prawej stronie ujawniliśmy, jak lubią mówić policjanci, uszkodzoną osłonę amortyzatora i teraz szukam numeru części, żeby zamówić nową. Może ktoś pomoże, bo ja nie ogarniam teslowego katalogu epc.tesla.com

View attachment 19118
Według katalogu Tesla, jest w komplecie z amortyzatorem (1044461-02-E dla RWD)
Zrzut ekranu 2024-07-10 132542.png
 

daniel

Señor Meme Officer

KrzysztofFly

Moderator
Dziękuję dobry człowieku z internetu. :)

Też tam dotarłem, ale to chyba znaczy, że muszę kupić cały amortyzator? 😨
Dziękuję dobry człowieku z internetu. :)

Też tam dotarłem, ale to chyba znaczy, że muszę kupić cały amortyzator? 😨
Nie wiem jak wygląda to uszkodzenie, o którym wspominałeś, może da się z tym coś wykombinować.
 

daniel

Señor Meme Officer
1720611176995.png

Tu jest pęknięcie i końcówka osłony lata sobie luźno góra dół. Tego czarnego nie powinno być widać.
Zakładam, że tamtędy będzie dostawał się piasek.
Rozmawialiśmy o jakiejś opasce metalowej, żeby to przymocować, ale wolałbym wymienić, bo nie wiem jak długo taka opaska wytrzyma.
 

Michal

Moderator
Jeśli piasek się dostawał, to pewnie amortyzator nie jest już szczelny i wypadałoby wymienić całość. Ale wiadomo jak jest :)
 

KrzysztofFly

Moderator
View attachment 19120
Tu jest pęknięcie i końcówka osłony lata sobie luźno góra dół. Tego czarnego nie powinno być widać.
Zakładam, że tamtędy będzie dostawał się piasek.
Rozmawialiśmy o jakiejś opasce metalowej, żeby to przymocować, ale wolałbym wymienić, bo nie wiem jak długo taka opaska wytrzyma.
Rozumiem, że zdjęcie zrobiłeś jak był podniesiony? Najczęściej osłona amortyzatora jest na stałe zamocowana u góry (razem z odbojem, którego tu nie widać), tak na szybko zerkając rozwiązanie w Tesli jest podobne do rozwiązań znanych z BMW i VW. Na dole osłona raczej nie jest mocowana do amortyzatora i porusza się swobodnie. To ma osłaniać przed rozbryzgującym się błotem i kamyszkami, a nie zapewniać 100% szczelną barierę nie do pokonania nawet dla kurzu ;).
 

Najnowsze dyskusje

Top