Rowery w TM3

hubertgal

Nowy na Forum
Tak, nie raz, nie w Tesli, ale bardzo polecam :) Prosta instalacja, jak się nie używa, to można schować do garażu, nie zostawia śladów, jest bezpieczne (testowane do 160km/h na niemieckich autostradach ;) ).


IMG_20200611_114201_1.jpg
IMG_20200614_162052.jpg
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Tak, nie raz, nie w Tesli, ale bardzo polecam :) Prosta instalacja, jak się nie używa, to można schować do garażu, nie zostawia śladów, jest bezpieczne (testowane do 160km/h na niemieckich autostradach ;) ).
Wszystko fajnie ale to są zwykłe przyssawki. Mocne ale wciąż przyssawki. To czy się nie odczepi zależy od wielu czynników. Wystarczy jakiś brudek, pęcherzyk powietrza... Przecież to może zabić a szczególnie przy takich prędkościach. Jak można ufać czemuś takiemu...(?) :-/
 

hubertgal

Nowy na Forum
Wszystko fajnie ale to są zwykłe przyssawki. Mocne ale wciąż przyssawki. To czy się nie odczepi zależy od wielu czynników. Wystarczy jakiś brudek, pęcherzyk powietrza... Przecież to może zabić a szczególnie przy takich prędkościach. Jak można ufać czemuś takiemu...(?) :-/
Też mi się tak wydawało, ale przede wszystkim trzeba to montować na czysty dach, i jak już się to przyklei, to naprawdę nie widzę opcji, że się to odczepi. Oczywiście, wada fabryczna, uszkodzenie, pewnie jest masa powodów i sytuacji, gdzie może być taka sytuacja, ale... ja nie widziałem takiej. Za pierwszym razem jak to przyczepiłem, to zaczałem szarpać, próbować to odkleić, to uwierz mi, prędzej dach bym wyrwał niż to zdjął :)
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Za każdym sedanem rowery na haku już nie są w "tunelu aerodynamicznym" jak to nazwałeś.
Testy są też z sedanami.
Tesla 3 do dachu odliczając prześwit ma 1400mm, 1,4m i te 1.4m tworzy tunel za autem . Wysokość mojego roweru z ramą XL na bank nie jest wyższa niż 1.4m.
Mnie nie chodzi o to co kto woli tylko o fakty, jak sposób przewożenia powoduje większe zużycie w aucie,.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Tesla 3 do dachu odliczając prześwit ma 1400mm, 1,4m i te 1.4m tworzy tunel za autem
Jak doszedłeś do wniosku że auto o wysokości 1.4m tworzy tunel o wysokości 1.4m? Pokaż te testy z sedanami, chętnie się im przyjrzę.

Tu masz tunel aerodynamiczny za Teslą 3

Żeby przewożenie rowerów na tylnym haku w TM3 było efektywne energetycznie to musiałbyś je zmieścić w niebieskiej strefie która jest na filmie

W takim scenicu ten rozkład jest zupełnie inny bo mu tył schodzi praktycznie pionowo w dół, czyli tak jakby liczyć TM3 od wysokości tylnej klapy/spoilera. I w takim scenicu jak bagażnik nie jest zbyt długi to te rowery faktycznie mogą się chować w tunelu za autem.

Jestem w stanie uwierzyć że w pewnych warunkach rowery na dachu zużyją więcej energii - np. silny boczny wiatr. Sam w pierwszej kolejności zakupiłem bagażnik na hak. Też myślałem że jest lepszy, do momentu kiedy nie pojeździłem tym samym autem z rowerami na dachu.
 
Last edited:

krzykar77

Zadomawiam się
Akcesorium czy nie, jeżeli chcesz mieć trzecią tablice rejestracyjną musisz mieć wbite w dowód że jest hak. A żeby to było, musisz przejść badanie techniczne. Nie mówie że nie da się zrobić, tylko jeżeli to wyjdzie na samoróbę to gościu może nie podbić glejta.

W DR nie mam wpisu o montażu haka, ponieważ nie służy on jako hak do holowania i nie podlega rejestracji oraz przeglądowi (na przeglądzie za to będą się przyglądać kuli, która ma zabezpieczenie przed podpięciem przyczepy). Mam za to wpis o 3ciej tablicy rejestracyjnej - bagażnik i wszystko oficjalną drogą przeszło przez wydział komunikacji.
 

krzykar77

Zadomawiam się
To mówisz, że jest szansa? Czyli zamówiłeś bez haka i dołożyłeś to "akcesorium"? Ile Cię to wyniosło i ile trwało?
Kupowałem TM3 w okresie kiedy cena podstawowa ledwo mieściła się w limicie dopłat do osób fizycznych (minimalnie <225kPLN) i z tego powodu nie zamówiłem oryginalnego haka umożliwiającego ciągnięcie przyczep oraz montaż platformy na rowery (a na tym mi głównie zależało). Dlatego kilka miesięcy po zakupie samochodu zleciłem montaż w specjalizującym się tym zagadnieniem zakładzie haka do przewozu rowerów. Montaż trwał kilka godzin (odstawiłem samochód około 9:00, odebrałem około 15:00) i kosztował wtedy (początek 2023 roku) około 3,4kPLN. Niestety nie pamiętam podziału materiał/robocizna.
Aktualnie ten hak (zestaw montażowy) kosztuje około 1,9kPLN (np. tutaj)

1721733412485.png
 
Top