Jak sprzedać używanego elektryka?

solik

Pionier e-mobilności
z elektrykami to jest tak, ze nie kazdy producent umie w nie i niektorzy zrobili bo musieli i to widac - przykladowo cala gama stellantis (lacznie z fiatem) - wiem bo mam

a Tesla? ma wlasne sieci ladowania, duzo samochodu w dobrej cenie no ale.. ciagle cos zmieniaja

w Q3 czy tam Q4 2021 byl lifting - niby nieduzy ale jednak zmienil sporo (poprawione wyciszenie i pare innych bzdetow)

teraz jest HL - niby nadal 3 itp ale IMO to zupelnie nowe auto i nie wiem dlaczego mialbym brac uzywana TM3 nawet z tego malego liftingu skoro w cenie z dotacja + pare k mam zupelnie inne auto ktore jest lepiej wyciszone, bardziej komfortowe, ma przyjemniejsze wnetrze i wygodne fotele z wentylacja i paroma innymi bajerami

konczy mi sie 3 letni najem z dotacja na TM3 SR+ i chyba jestem zadowolony - 2450 brutto rata z ubezpieczeniem i serwisem (serwis w Tesli to umowmy sie w tym czasie filtr kabinowy, wycieraczki), jakbym chcial ubezpieczyc takie auto na siebie to 5000 rocznie wiec podzielmy to na 12 msc i gola rata bez ubezpieczenia to jakies 2k z kawałkiem

nowa kosztowała 200k wiec splacilem utrate wartosci albo nawet i nie bo niektore stoja po 130k a inne po 120k i sprzedajacy sa gotowi sprzedac za 110k brutto po rozmowie - i to sa auta nawet z mniejszym przebiegiem, krajowe i mlodsze

jak ktos nie chce tracic na aucie to musi kupowac 2-3 letnie uzywane lub najpopularniejsze modele i konfiguracje tj corolla w hybrydzie (bo na ryby, grzyby, nad morze i na taxi), 1.5 tsi w skoduni i vagu - wszystko inne to bedzie duza utrata wartosci (posiadacze 1.2 puretech w czymkolwiek) i zal sprzedawac szybciej niz po 5 latach

wiekszosc elektrykow nawet 5 lat nie ma oficjalnej sprzedazy w Polsce

gdybym dzis byl zmuszony szukac uzywanego auta to wiecej niz 60k brutto bym nie wydal - czy kupie za to elektryka "uniwersalnego"? nie, a leafa nie chce.. nawet dokladajac do 80k brutto nadal nie kupi sie sensownego elektryka - tutaj idealem bylby minimum segment C z bateria w okolicach 50kwh+
 
Last edited:

eimi

Pionier e-mobilności
Taki przykład nawet TM3 RWD 2022 rejestracja 2023 20k przebiegu stan jak nowy za 144k brutto

Dużo? Niedużo?

Nowy w tamtym okresie ok. 200k, dostawa 1Q 2023, mamy roczne auto -28% od ceny zakupu.

Czy ktoś to kupi? Wątpię.
Nowa TM3 po lifcie 205k minus dotacja wychodzi niewiele drożej a zyskujemy:
- nowe auto
- lepsze auto po lifcie
- pełna gwarancja
za jedynie +23% ceny w/w używanego uwzględniając dotacje.

Tak jak ktoś wyżej napisał, trzeba by zjechać z ceną jeszcze bardziej żeby potencjalny kupujący w ogóle widział korzyść w nabywaniu takiego auta, bo będzie wolał pójść do salonu i kupić nowe. Jakby nie było dotacji - to co innego.
 

solik

Pionier e-mobilności
dokladnie to samo bedzie z Y jak wejdzie Juniper - zwlaszcza, ze to samo auto jedni kupili za 200k a drudzy za 230k piszac na forum ze oni robia inwestycje, doskonale to pamietam 2 lata temu :)
 

kaktus

Posiadacz elektryka
Nowy w tamtym okresie ok. 200k, dostawa 1Q 2023, mamy roczne auto -28% od ceny zakupu.

Czy ktoś to kupi? Wątpię.
Nowa TM3 po lifcie 205k minus dotacja wychodzi niewiele drożej a zyskujemy:
- nowe auto
- lepsze auto po lifcie
- pełna gwarancja
za jedynie +23% ceny w/w używanego uwzględniając dotacje.
Też to zauważyłem że sprzedający wyceniają te auta nierealistycznie czemu winne są tylko i wyłącznie dotacje. Wyceniają je patrząc na cenę katalogową, podczas gdy Kowalski może dalej nabywać je z dotacjami. Żeby to miało sens to cena od której liczona jest utrata wartości powinna być brana już po dotacji skoro dalej system dotowania obowiązuje.

Temat tego Smarta który się przewijał powyżej jest o tyle ciekawy że faktycznie wycena tego egzemplarza wydaje się sensowna. Ale no nie oszukujmy się - jest to stare auto w nowej technologii. Mając 30k na wydanie i szukając auta do miasta pewnie też nie kupiłbym tego auta. To trochę jak MX-5 - żeby sprzedać musisz trafić osoby która tego szuka, a szuka niewielu.
 

solik

Pionier e-mobilności
Też to zauważyłem że sprzedający wyceniają te auta nierealistycznie czemu winne są tylko i wyłącznie dotacje.
niektorzy sie przyzwyczaili ze wykupywali auto przed polskim ladem i mieli leasing 103-105% i rzadko tracili

ale to bylo, minelo, wibor jest jaki jest

dlatego sens brania najfajniejszej mozliwej konfiguracji wydaje sie rozsadny - auto pozniej sie znudzi (watpie ze taki posiadacz tm3 performance przed HL juz sie znudzil)
 

eimi

Pionier e-mobilności
dlatego sens brania najfajniejszej mozliwej konfiguracji wydaje sie rozsadny - auto pozniej sie znudzi (watpie ze taki posiadacz tm3 performance przed HL juz sie znudzil)
prosze bardzo:

zobaczcie cenę zakupu (328k)

A nową performance która jest o niebo lepsza można było mieć za 30k drożej (z uwzględnieniem dotacji) - no kto będzie wolał kupić w/w zamiast dorzucić 30k - nawet jeśli nowa miałaby być biała w podstawie? (którą też można okleić)

Jeszcze o jednej rzeczy zapominacie - po ile był USD i EUR 2-3 lata temu a po ile jest teraz. Na tym też każdy ma zaszytą stratę jak kupował w tym okresie.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Póki jest akcyza 0%, a Polscy sprzedawcy mają tak zawyżone oczekiwania, to absolutnie nie opłaca się kupować używanego EV w Polsce.
Tm3 LR z 2021r. to na zachodzie koszt około 100-110k wliczając VAT.
Niektóre SR+ z 2019-2020 z podobnym przebiegiem to już nawet 80k.
 

kaktus

Posiadacz elektryka
Póki jest akcyza 0%, a Polscy sprzedawcy mają tak zawyżone oczekiwania, to absolutnie nie opłaca się kupować używanego EV w Polsce.
Tm3 LR z 2021r. to na zachodzie koszt około 100-110k wliczając VAT.
Niektóre SR+ z 2019-2020 z podobnym przebiegiem to już nawet 80k.
210 - 50% po 3 latach = 105-110 wydaje sie logiczną ceną po uwzględnieniu dotacji zakupowej. Wyjdą dotacje i rynek się unormuje.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
gdybym dzis byl zmuszony szukac uzywanego auta to wiecej niz 60k brutto bym nie wydal - czy kupie za to elektryka "uniwersalnego"? nie, a leafa nie chce.. nawet dokladajac do 80k brutto nadal nie kupi sie sensownego elektryka - tutaj idealem bylby minimum segment C z bateria w okolicach 50kwh+
Ktoś w tym wątku pisał, że Soul 64 kWh powinien być sprzedawany za 60-70 tys... ;-)
 

Najnowsze dyskusje

Top