KIA EV3 - cennikowa porażka w Polsce. Czy Tesla zdominuje rynek?

Ev3

Pionier e-mobilności
Ale możesz ją sobie tam trzymać. Tylko włącz tempomat.
Przecież włączam.
Łopatki są na przypadki, gdy już tempomat nie ma sensu, albo lepiej zrobię manewr sam.

No i tempomat ma jeden problem - nie żegluje, gdy będę skręcał za 1 km.....
A dłuższe napędzanie auta tylko po to, żeby później trzeba było mocniej hamować, mija się całkowicie z celem.
 

BartekD

Zadomawiam się
Jeśli Ci cierpnie noga w czasie jazdy to problemem nie jest samochód. Gdy przełożysz nogę w inne miejsce (nie tam gdzie jest pedał gazu) to już nie cierpnie? To może przełoż sobie tam pedał gazu.

Przecież włączam.
Łopatki są na przypadki, gdy już tempomat nie ma sensu, albo lepiej zrobię manewr sam.

No i tempomat ma jeden problem - nie żegluje, gdy będę skręcał za 1 km.....
A dłuższe napędzanie auta tylko po to, żeby później trzeba było mocniej hamować, mija się całkowicie z celem.
Zaraz zaraz, chcesz powiedzieć, że kilometr przez skrętem zaczynasz zwalniać? Masz nerwy ze stali 😀 Mnie by szlag trafił jadąc tak za kółkiem i jadąc zaTobą tak jadacym.

Na poważnie. Ciekawym zagadnieniem do zbadania jest, jak duża różna w zużyciu/stracie energii jest pomiędzy Twoim stylem jazdy (zero zużycia przez kilometr, mniejszy odzysk z rekuperacji na do hamowaniu przed skrętem), a jazdąw trybie podtrzymania prędkości i większą rekuperacją przed skrętem.

Różnice pewnie są znikome.

Ale to jest rozmowa o gustach, a o tych się....
 

p0li

Pionier e-mobilności
Na poważnie. Ciekawym zagadnieniem do zbadania jest, jak duża różna w zużyciu/stracie energii jest pomiędzy Twoim stylem jazdy (zero zużycia przez kilometr, mniejszy odzysk z rekuperacji na do hamowaniu przed skrętem), a jazdą w trybie podtrzymania prędkości i większą rekuperacją przed skrętem.
przy warunku poczatkowym ze rekuperacja nigdy nie odzyska tyle energii ile zostalo zuzyte do osiagniecia danej predkosci, zeglowanie jest zawsze oszczedniejsze, ale osobiscie ja tez wole inny tryb jazdy ;)
 

Lupus

Posiadacz elektryka
Będzie jak z Niro, EV6, Koną czy Ionikiem. Najpierw cena zaporowa, potem wielkie "rabaty/obniżki" po 50-100k. Kto nie chce płacić podatku od nowości czy "ceny katalogowej", powinien sobie spokojnie poczekać.
Właśnie na premierze Niro EV w kwietniu 2022, to było najbardziej opłacalne EV na rynku, kosztowało 185 tyś zł z dobrym wyposażeniem w wersji L, a dla porównania najtańsza Tesla 3 to 245 tyś zł a Tesla Y 275 tyś zł.

Niestety w ciągu kilku miesięcy (sierpień 2022) Niro EV podrożało do 210 tyś zł, a niewiele później, w styczniu 2023 Tesla obniżyła ceny trójki do 220 tyś zł, a modelu Y do 230 tyś zł.

Co zrobiła Kia w odpowiedzi? W lutym 2023 podniosła cenę Niro EV do 220 tyś zł ...

Natomiast Tesla w kwietniu 2023 znowu obniżyła ceny, Trójka zeszła na 205 tyś zł a model Y na 225 tyś zł.

W ciągu roku z sytuacji 185 vs 245 (-60) doszliśmy do 220 vs 205 (+15) i takie ceny utrzymują się do dzisiaj.
Tak że w dniu premiery, kiedy Niro EV było 60 tyś zł tańsze od Tesli, było mega atrakcyjnym autem.
 

Attachments

  • 1725091337128.png
    1725091337128.png
    711,7 KB · Liczba wyświetleń: 1
  • 1725091380109.png
    1725091380109.png
    703,4 KB · Liczba wyświetleń: 1
  • 1725093835665.png
    1725093835665.png
    693,6 KB · Liczba wyświetleń: 1

Lupus

Posiadacz elektryka
Mam pod domem Kie z łopatkami i Teslę. Za każdym razem gdy muszę jechać Kia i machać tymi łopatkami klnę pod nosem. Rozwiązanie idiotyczne, nieintuicyjne, wymuszające dodatkową czynność przy prowadzeniu samochodu. Pedałem w Tesli za pomocą ruchów wyłącznie prawej stopy, rozpędzam i hamuję samochód w taki sposób jaki w danej chwili jest potrzebny. Bez żadnych łopatek, guzików, czy czego tam innego. W innych samochodach z systemem one Pedal pewnie jest tak samo. Łopatki to kuriozum dla mnie.
Jest jakaś Kia która nie ma one-pedal-driving?
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Zaraz zaraz, chcesz powiedzieć, że kilometr przez skrętem zaczynasz zwalniać?
Przestaję przyspieszać,
W trybie żeglowania zazwyczaj akurat udaje się wstrzelić w prędkość do pokonania zjazdu.
Masz nerwy ze stali 😀 Mnie by szlag trafił jadąc tak za kółkiem i jadąc zaTobą tak jadacym.

Na poważnie. Ciekawym zagadnieniem do zbadania jest, jak duża różna w zużyciu/stracie energii jest pomiędzy Twoim stylem jazdy (zero zużycia przez kilometr, mniejszy odzysk z rekuperacji na do hamowaniu przed skrętem), a jazdąw trybie podtrzymania prędkości i większą rekuperacją przed skrętem.
To nawet nie o energię i jej koszty chodzi, tylko o moją niechęć do zbędnego hamowania.
Różnice pewnie są znikome.

Ale to jest rozmowa o gustach, a o tych się....
Dokładnie tak.
Plus ta drętwiejąca stopa (a to nie tylko moja przypadłość na tym forum) - tego nie przeskoczysz gustem.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
W ciągu roku z sytuacji 185 vs 245 (-60) doszliśmy do 220 vs 205 (+15) i takie ceny utrzymują się do dzisiaj.
Nieprawda.
Nadal można kupić Niro z wyprzedaży rocznika za 160-180 tys.

A niedługo będzie następny rocznik do wyprzedaży.

Nawet ev6 kupisz obecnie poniżej 200 tys.

Opieranie się tylko na wertowaniu katalogów i cenników, od dawna się już nie sprawdza.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
E-soul nie ma.
Dokładnie to się nie zatrzyma, ale sam zwolni do prędkości żółwia, w taki sam sposób jak przy one-pedal
A jak się uprzesz na zatrzymanie, to zrobisz to też łopatką.
 
Top