KIA EV3 - cennikowa porażka w Polsce. Czy Tesla zdominuje rynek?

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Odpowiem Ci, bo mam taki zestaw w domu, jak się przesiadam z Tesli do e208 to czegoś mi brakuje, a w zasadzie przeszkadza mi to naciskanie na hamulec.
Naciskać na hamulec w e208 to muszę zasadniczo tylko przy małych prędkościach (<10-15 km), bo wtedy przestaje działać rekuperacja i zaczyna "żeglowac". No i przy jakichś nagłych hamowaniach. A tak, to hamuje rekuperacją (pewnie podobnie jak w Tesli).
 

Jusand

Posiadacz elektryka
Naciskać na hamulec w e208 to muszę zasadniczo tylko przy małych prędkościach (<10-15 km), bo wtedy przestaje działać rekuperacja i zaczyna "żeglowac". No i przy jakichś nagłych hamowaniach. A tak, to hamuje rekuperacją (pewnie podobnie jak w Tesli).
Rekuperacja w Tesli jest dużo większa od e208, dlatego ja tam częściej na pedał hamulca naciskam. No i e208 w zasadzie nie ma autohold ( można oczywiście to zrobić używając tempomatu adaptacyjnego)
 

6a8

Posiadacz elektryka
Mam to samo zdanie o zatrzymywaniu się i zwalniania pełną mocą, czy tego chcesz, czy nie.
Zachęcam do przejechania się Teslą. Chociaż te 30 minut. Pełna moc rekuperacji jest tylko wtedy gdy zdejmie się całkowicie nogę z gazu. I to jest kolosalna różnica, bo właśnie sztuka polega na tym aby jej nie zdejmować, tylko "popuszczać". Obrazowo ( dla tych którzy z tego nie korzystali ) to jest coś takiego jak wirtualny hamulec zintegrowany z gazem, działający w drugą stronę : wciskam - przyśpieszam, popuszczam - hamuję, Jak osiągnę wymaganą prędkość, to trzymam - i jadę, ani nie przyśpieszam, ani nie hamuję.
Jeździłem z łopatkami - jak dla mnie to dopiero jest nie intuicyjne.

W sumie to nie wiem, czy w nowszych ICE stopy zapalają się przy wciskaniu hamulca, czy też przy odpowiednim opóźnieniu ?
Często jak jadę za jakimś ICE ( w mieście i poza ) to zadziwia mnie sposób jazdy : te stopy często, jak dla mnie bez powodu się zapalają. Nie wiem czy dobrze, ale tłumaczę to sobie takim nerwowym stylem jazdy.
Dla takich kierowców, rzeczywiście OPD się nie nadaje
:confused:
 

vwir

Pionier e-mobilności
Często jak jadę za jakimś ICE ( w mieście i poza ) to zadziwia mnie sposób jazdy : te stopy często, jak dla mnie bez powodu się zapalają. Nie wiem czy dobrze, ale tłumaczę to sobie takim nerwowym stylem jazdy.
Dla takich kierowców, rzeczywiście OPD się nie nadaje
Najczęściej to jest spowodowane jazdą samochodem z automatyczną skrzynią. Po puszczeniu gazu nie hamują silnikiem tak mocno jak manuale, więc trzeba się wspomagać hamulcem. A każde dotknięcie hamulca uruchamia światła stopu.
 

6a8

Posiadacz elektryka
Najczęściej to jest spowodowane jazdą samochodem z automatyczną skrzynią. Po puszczeniu gazu nie hamują silnikiem tak mocno jak manuale, więc trzeba się wspomagać hamulcem. A każde dotknięcie hamulca uruchamia światła stopu.
Moim zdaniem to nie to, chodzi o to że wg. mnie ludzie cisną stopy bez widocznego ( przynajmniej dla mnie ) powodu. Jakby ciągle walczyli z decyzją np: stanąć teraz, czy dopiero za 50 m. O ile w mieście to może być całkiem zrozumiałe ( rozglądam się za miejscem do parkowania ), to poza miastem, jest to bardzo dziwne.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Jak masz one pedal drive i myślisz jak jedziesz to machanie jakimś łopatkami to kuriozum.
No właśnie, prawa stopa płynnie kontroluje wszystko. To może jeszcze zróbmy wirtualne biegi żeby kontrolować jak szybko auto ma przyspieszać. W Tesli ta rekuperacja też różnie działa w zależności od sytuacji albo bardzo szybko wyrobiłem sobie wyczucie kiedy puścić gaz i zatrzymać się dokładnie w tym miejscu w którym powinien.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Mam pytanie, jeżdziłeś kiedyś Teslą?
Tak.
I dlatego wiem, ze to zupełnie nie spełnia moich potrzeb.
Nawet z włączeniem kierunków była dyskwalifikacja, mimo że jeszcze miała dźwignie.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
No właśnie, prawa stopa płynnie kontroluje wszystko.
Ale wymaga ciągłej obecności na pedale gazu.
I to jest właśnie ten punkt, którego unikam jak tylko mogę.
Już lepsza jest automatyczna zmiana poziomu rekuperacji (też włączalna łopatkami).
Ale też łopatki wychodzą lepiej od niej, bo nie zaskakują, sam decyduję co jest ustawione.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jeśli Ci cierpnie noga w czasie jazdy to problemem nie jest samochód.
Wiem.
Ale nie przestanę jeździć samochodem z tego powodu, dopóki są inne opcje.
Gdy przełożysz nogę w inne miejsce (nie tam gdzie jest pedał gazu) to już nie cierpnie?
To nie chodzi o miejsce, tylko o napięcie mięśni, wymagane przy stopie na pedale gazu.
Oprzeć się o niego nie oprzesz - musisz ciągle mieć nogę napiętą.
U mnie to się kończy jak powyżej, zwłaszcza w dłuższej trasie..
To może przełoż sobie tam pedał gazu.
Tak żeby swobodnie leżąć stopa mogła naciskać pedał gazu?
No właśnie łopatki + automatyczny tempomat mi to zapewniają w większości czasu.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Zachęcam do przejechania się Teslą. Chociaż te 30 minut. Pełna moc rekuperacji jest tylko wtedy gdy zdejmie się całkowicie nogę z gazu. I
Czyli w stanie najbardziej pożądanym.
 
Top