18 miesięcy i 33 tysiące kilometrów z TMYLR - moja ocena 3+

ypl

Pionier e-mobilności
Agacia76, ja też tak potrafię, bez problemu robię koperty ygrekiem, ale chodzi o komfort, to tak samo jak ktoś by nam teraz próbował udowodnić, że nie da się jeździć bez wspomagania kierownicy. Da się, jeździłem kiedyś nawet chwilę Żukiem mojego wujka, wszystko się da, ale po co się męczyć, uwieżcie mi, że dobry system kamer 360, czujniki, kamery do tego dobry soft, automatyczne hamowanie, variable steering, skętna tylna oś, i szczękę byście zbierali z podłogi jak łatwo parkuje się ogromnym autem z tymi systemami. Ja lubię teslą jeździć, i wymieniłem sporo fajnych rzeczy ale asystenty parkowania są prymitywne jak na dzisiejsze standardy i są prawie zerowe szanse, że to się istotnie poprawi.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Nie zrozumiałeś..przeczytaj jeszcze raz.
A dobra widzę, faktycznie spieszę się i za szybko lecę :)
W sensie automatem parkowałeś i dał radę, no to super, ale ja z automatów nie korzystam, bo jak jest na centymetry albo nawet milimetry to automat wymięka, a ja ze wspomagaczami daję radę. A co masz dokupione, że tesla Ci sama parkuje?
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Ale wciąż jestem ciekawy po ile te BMW X5 że skretną tylną osią :)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Obiektywnie to jest dobre dla kogoś kto nie ma poczucia przestrzeni i jak to na YT czasem pokazują walczy na parkingu minutami.Zawsze pomoże zrozumieć o co chodzi z tym parkowaniem. Zawsze mozna przetrwać poprawić , ale przynajmniej takiej sierocie zacznie ....
Mi szkoda summona jaki pamiętam! Teraz u nas to lipa.
Z parkowaniem jest jak z cofaniem z przyczepą , można miec też dobre i złe dni
 

ypl

Pionier e-mobilności
Dwa pytania:

które auto wybierasz w długie trasy i dlaczego?
Latem i wiosną wybieram ygreka, bo jadąc w trasę do Zakopca albo Energylandii nie muszę parkować w dużym mieście w ciasnych miejsach więc ten temat mnie nie boli tak bardzo, bo lubię jechać elektrykiem w trasie i musieć zrobić postój co około dwie i pół albo 3 godziny, bo dzieci mają dużo miejsca z tyłu i nie ma kłótni między dzieciakami, bo w Krakowie mogę wjechać do centrum zaparkować i bez kombinacji iść do restauracji, a benzyniakiem jak byłem to w tym całym skomplikowanym systemie stref i opłat za parkowanie nie widziałem jak zapłacić za parking i mandat dostałem, bo mogę sobie chłodzenie auta włączyć zdalnie. Od razu odpowiem, że nie muszę kręcić przebiegu pod dotację, ygreka kupiłem prywatnie, nie na firmę, stać mnie było :)
W zimę jadąc na narty wybieram G31 BMW 5er kombi, bo mam relingi na dachu i boxa dachowego Thule montuję 3 minuty, bo jadąc z pełnym boxem dachowym w 5 osób, z pełnym bagażnikiem, nie muszę robić postoju co półtorej godziny, co przy naszej infrastrukturze oznaczałoby, że pewnie trochę naokoło bym jechał :)
 

ypl

Pionier e-mobilności
Ale wciąż jestem ciekawy po ile te BMW X5 że skretną tylną osią :)
Wejdź sobie w konfigurator i sprawdź, ja kupowałem w 2019 roku, wtedy trochę inne ceny były, i ja mam dokładnie G31 530ix, więc nie X5 tylko seria 5, kombi, w benzyniakach nie lubię SUVów, bo mają słabe właściwości jezdne, oprócz skrętnej tylnej osi, ma jeszcze parę fajnych innych bajerów, np. penaumatyczne zawieszenie, duży szyberdach, napęd na cztery koła, adaptacyjne zawieszenie, itd.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Wejdź sobie w konfigurator i sprawdź, ja kupowałem w 2019 roku, wtedy trochę inne ceny były, i ja mam dokładnie G31 530ix, więc nie X5 tylko seria 5, kombi, w benzyniakach nie lubię SUVów, bo mają słabe właściwości jezdne, oprócz skrętnej tylnej osi, ma jeszcze parę fajnych innych bajerów, np. penaumatyczne zawieszenie, duży szyberdach, napęd na cztery koła, adaptacyjne zawieszenie, itd.
Kilkadziesiąt k zl do dołożenia i zamiast Suva mamy kombi.

Generalnie z Twojej recenzji wybrzmiało z model Y mocno sredni ale jeśli chodzi o jazdę to pomimo paru aut to Twój pierwszy wybór wykręcając na nim niezłe przebiegi
 

ypl

Pionier e-mobilności
Kilkadziesiąt k zl do dołożenia i zamiast Suva mamy kombi.

Generalnie z Twojej recenzji wybrzmiało z model Y mocno sredni ale jeśli chodzi o jazdę to pomimo paru aut to Twój pierwszy wybór wykręcając na nim niezłe przebiegi
No widzisz, bo napisałem literalnie jak to czuję, a takie auto jak ygrek nie jest takie proste w ocenie, bo ma wiele fajnych cech, i lubię nim jeździć, ale bardzo irytuje mnie Elonizm w tym aucie, przecież naprawdę nie aż tak wiele trzeba, żeby to auto było duuuużo lepsze. Ile te czujniki parkowania kosztują? Albo zrobienie widoku 360 skoro i tak mamy tyle kamer? Mając czujniki i kamery, automatyczne hamowanie to już tylko kwestia softu. Jaki jest koszt drzwi z pełnymi ramkami vs bezramkowe? Ile ten head up display by kosztował? SUV vs kombi, a jaki to SUV z tego ygreka :) ygrek to podpompowana trójka, szczerze to ygrek nie jest SUVem moim zdaniem, to takie coś pomiędzy, zresztą przecież nie kupujemy auta na pokaz, ja lubię sedany czy kombi, mają fajne właściowości jezdne i mniejszą masę.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Tesla denerwuje ze nie ma takich dość prostych rzeczy. Usunięcie tych prostych rzeczy to część większej całości ktora nie jest kompletna. Coś jak brak przycisku do schowka wydaje sie głupie ale jak zrozumiemy że możemy go zabezpieczyć kodem albo otworzyć głosowo to już nabiera to sensu i przestaje denerwować.
Ekran i brak przycisków denerwuje dopóki nie skumamy ze mozna włączyć autopilota i wtedy na spokojnie poszukać czegoś na ekranie. Tylko okazuje się że oprogramowanie nie jest gotowe do tego całego obrazu, albo po aktualizacji autopilot sie obraża gdy zaczynamy w ekranie grzebać i to wszystko juz sie kupy nie trzyma.

Nie wiem czy Elon to robi bo wierzy ze coś da sie szybciej zrobić czy wie ze nie da rady i takie ruchy typu usuwanie czujników maja spowodować jeszcze większą presje na pracownikach(a umie presje stworzyć) Przecież czujnik deszczu ktory dzis dziala to maks 100$ na wypasie. I pewnie każdy chętnie dołożyłby te 400zl żeby przez czas wymyślenia jak to dobrze ogarnąć kamerą nie byc skazanym na szalone wycieraczki. To samo radar i phantom breaking. Wszędzie jest wybieganie w przód bo wydaje się ze sie da ale dzieje sie to bez poszanowania użytkowników. Zamawia sie auto a potem okazuje sie że nie mamy pańskiego płaszcza, bedzie później, okazuje się ze 2 sezony później a i tak jest pognieciony i dziurawy.

Co do skrętnej tylnej osi i zmiennego przełożenia kierownicy to obstawiam ze w kolejnej iteracji S/X wejdą te rzeczy z Cybertrucka po tym jak beta testerzy znajda już słabe strony tych rozwiązań i będzie to druga iteracja. Po to zresztą jest ten yoke żeby ludzie za kilka lat zapragneli steer-by-wire. W telefonach tak robią że w nowej generacji zabierają jedna z rzeczy która wraca 1-2 generację późnej i każdy ma uczucie "tego zawsze mi brakowało"

Tesla to taka żona, każdy jak brał to wziął najlepsze co było dostępne gdy kupował. Idealne nie jest i widać po czasie że inne modele mają pewne rzeczy lepiej zorganizowane ale i tak ma to coś czego inne nie mają i gdyby rzeczywiście była taka zła to już by się jej pozbyli a dalej trzymają. Chociaż zauważyłem ze właśnie Ci co robia od czasu do czasu skok w bok w auto spalinowe bardziej narzekają bo wtedy dociera do nas ze w pewnych aspektach moze byc znacznie lepiej
 
Last edited:

cwireq

Posiadacz elektryka
No widzisz, bo napisałem literalnie jak to czuję, a takie auto jak ygrek nie jest takie proste w ocenie, bo ma wiele fajnych cech, i lubię nim jeździć, ale bardzo irytuje mnie Elonizm w tym aucie, przecież naprawdę nie aż tak wiele trzeba, żeby to auto było duuuużo lepsze. Ile te czujniki parkowania kosztują? Albo zrobienie widoku 360 skoro i tak mamy tyle kamer? Mając czujniki i kamery, automatyczne hamowanie to już tylko kwestia softu. Jaki jest koszt drzwi z pełnymi ramkami vs bezramkowe? Ile ten head up display by kosztował? SUV vs kombi, a jaki to SUV z tego ygreka :) ygrek to podpompowana trójka, szczerze to ygrek nie jest SUVem moim zdaniem, to takie coś pomiędzy, zresztą przecież nie kupujemy auta na pokaz, ja lubię sedany czy kombi, mają fajne właściowości jezdne i mniejszą masę.
Ja się zgadzam z Twoimi uwagami jeżeli byłyby kierowane w kierunku TESLI X , nasz model Y to bardziej samochod dla ludu - bardziej przystępny cenowo.

To w Xsie powinno być pneumatyczne zawieszenie, tylna oś skrętna i niezawodny tryb parkowania. To ten model powinien być porównywany do aut premium takich jak BMW X5.

Chociaż z drugiej strony to tylko na plus że Y z innej półki cenowej jest porównywany głównie z dużo droższymi samochodami.
 
Top