18 miesięcy i 33 tysiące kilometrów z TMYLR - moja ocena 3+

Bronek

Pionier e-mobilności
Tez jestem ofiarą zmian wstecznych i dodał bym nawet kilka.
Jest kilka warstw , które pokrzyżowały te fajne plany i cofnęły dobre rozwiązania :
To różnorodność rynku zbytu , forsa, prawo, ego, strach i asekuracja przed ludzką głupotą !
I może pomimo dłużej wyobraźni ogólnej , to też i jej brak w pewnych obszarach, nawyki ? Np. przysłowiowe kaseciaki w japońcach.

Z czasem i przy zwiększeniu produkcji zmalała też elastyczność.
Mniej zmian na wniosek , aczkolwiek z yoke i klaksonu na pstryczek się wycofano
Próba zrobienia uniwersalnego i taniego auta jest niemożliwa bez kompromisów.
Tesla to takie "komunistyczne auto", każdemu po równo, egalitaryzm bije w oczy . Zaciera się granica np w modelach.
Śmieszne drzwi i pneumatyka dzieli głównie X od Y

Masy ludzkie są zadowolone jak na Kubie na początku rewolucji . Ale zawsze nie wszystkim to pasi po pewnym czasie.

Byłoby mniej marudzenia, jakby dodano opcje do wyboru przy zakupie, których niektórym brak, nawet za dużą kasę .
Ale to zaprzeczyło by temu "komunistycznemu" podejściu Tesli i uniwersalizmowi . No i prosta produkcja, dystrybucja, zakup, użytkowanie.

Na marginesie to kilka rzeczy można sobie zmienić , tylko trzeba chcieć . Nawet pewnie taniej jak by to było możliwe w serwisach.
Do tego dochodzi mentalność jakby było tanio, to i tak by byli ludzie by chcieli mieć coś ekstra nawet za dopłatą.
Przecież wielu kocha konfiguratory.
W Biedronce moja mama spędzała długie chwile wybierając ziemniaki luzem , ja brałem zawsze cale opakowanie mytych. Nie dogodzisz nigdy wszystkim
 

rawier

Posiadacz elektryka
Tez mi sie nie podobaja bezramkowe szyby i nie rozumialem czemu tak jest… jednak jak sie okazuje produkcja takich drzwi jest duzo tansza, a elon w nosie ma nasze zyczenia. Ma sie excel zgadzac.
Jedno co trzeba przyznać, to wsiadanie jest wygodniejsze - przez bezramkowe szyby prześwit jest większy i łatwiej się do środka wpakować :)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Zawsze w okolicy 2 lat zaczynałem czuć ciśnienie na zmianę auta. Teraz nic.
Coś w tym jest.
Mechanifilia , pewien facet zakochal sie w Garbusie
Ale też był zdrajcą

PS. Elektryk i sex ? Widzę pewne ograniczenia . Ale można sie tylko przytulać
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Zwłaszcza jak ktoś ma model że szczytowej wersji 2021, przed erą zabierania wszystkiego i psucia softu autopilota to widzi ile straciło auto że swej pierwotnej kompletności.
Mogłem jechać w obcym kraju i planować postoje na ładowanie a autopilot robił swoje i nie marudził, w korku jechał tak blisko że nikt się nie wciskał, ruszał praktycznie od razu z autem przed nami, na autostradzie nie zostawiał luk po 200m gdy auto przed nami przyspieszyło...
150km/h na autopilocie bylo...Zabrali odległość "1" i autopilot w gęstym ruchu jest bezużyteczny...
Czujniki - ja to się dziwię że w serwisie nie zrobią płatnej usługi dokładania (bo soft obsługuje).
Radar wyłączony, bo miał powodować Phantom breaking, ale za to auto dalej samo hamuje w randomowych miejscach na każdej trasie.
Na osłodę matrixy po 3 latach czekania nie rekompensuje tego co zepsuli od mego zakupu.
Dobrze że mi nie mogli zepsuć nastaw zawieszenia zdalnie i zrobić taką łódkę jak w HL. Ale dynamikę cały czas mogą popsuć softem...
Guzik tam, autopilot od poczatku w korku zle jezdzil i teraz jezdzi minimalnie lepiej.
Mozna poszukac moich postow jak w 2021 narzekalem ze autopilot w korku jest beznadziejny bo wyrywa do przodu i hamuje gwaltownie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jedno co trzeba przyznać, to wsiadanie jest wygodniejsze - przez bezramkowe szyby prześwit jest większy i łatwiej się do środka wpakować :)
No jak otoworzysz szybe to zdecydowanie latwiej. Pamietac trzeba ze jednak w modelu HL poprawili halas w srodku a glownie tutaj widac mankamenty bezramkowych szyb. Mnie jeszcze zastanawia jak to bedzie wygladac w 15 letnich autach, w subaru starszych byl prpblem z przeciekaniem bo uszczelki sie zuzyly.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Guzik tam, autopilot od poczatku w korku zle jezdzil i teraz jezdzi minimalnie lepiej.
Mozna poszukac moich postow jak w 2021 narzekalem ze autopilot w korku jest beznadziejny bo wyrywa do przodu i hamuje gwaltownie.
A ja się do tego przyzwyczailem a to i tak pikuś przy tym jak wpadała w zjazd z autostrady (gdy to sama jeszcze robiła) np 140km/h zwalniala na zjeździe nie przed. Też przywykłem, aczkolwiek nie bez adrenaliny . Na mokrym wydawalo się że barierka może byc zaliczona ?
 

rowerek0000

Zadomawiam się
Guzik tam, autopilot od poczatku w korku zle jezdzil i teraz jezdzi minimalnie lepiej.
Mozna poszukac moich postow jak w 2021 narzekalem ze autopilot w korku jest beznadziejny bo wyrywa do przodu i hamuje gwaltownie.
A jak to jest z tym hamowaniem, szczególnie przy niskich prędkościach? Bo zawsze kusi mnie żeby chwilę opóźnić hamowanie jak zaczyna krzyczeć że samochód przede mną zbliża się zbyt szybko, ale chyba hamowania awaryjnego jest brak...
W VW passacie nawet dobrze to działa, na parkingu jak wychylisz się a coś nadjeżdża to od razu hamuje.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
A jak to jest z tym hamowaniem, szczególnie przy niskich prędkościach? Bo zawsze kusi mnie żeby chwilę opóźnić hamowanie jak zaczyna krzyczeć że samochód przede mną zbliża się zbyt szybko, ale chyba hamowania awaryjnego jest brak...
W VW passacie nawet dobrze to działa, na parkingu jak wychylisz się a coś nadjeżdża to od razu hamuje.
Z przodu juz dwa razy uratowala mi tesla dupe, wiec jest, ale wyjatkowo pozno reaguje.
Z nieznanej mi przyczyny do tylu nie ma czegos takiego, pewnie dlatego ze kamera z klapy gowno widzi i nie jest do tego przystosowana.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Ja byłem dużym przeciwnikiem Tesla Vision - ani mi się te wizualizacje dziwaczne nie podobały, sporo było informacji o totalnie błędnej ocenie odległości przez auto. Ale od czasu jak mam auto, to stwierdziłem, że jest nie najgorzej, nie usiłując dojeżdżać na przysłowiowe 0,5 cm da się bez problemu parkować nawet w ciasnych miejscach. Jedyne co mnie irytuje w Tesla Vision to te fantomowe hamowania na tempomacie i autopilocie.

Apropos automatycznego parkowania - do tego trzeba mieć rozszerzonego autopilota, czy o czymś nie wiem ? ;)
 
Top