18 miesięcy i 33 tysiące kilometrów z TMYLR - moja ocena 3+

Bronek

Pionier e-mobilności
Parkowanie auto . AP rozsz. musi być
Hamowanie przy niskiej ....robi czasem "turbo dziurę" podczas chęci wskoczenia w duży ruch.

Raz to włączam , bo chroni ale jak mnie wkur...na np skrzyżowaniu np to wyłączam na jakiś czas. :)
Tesla vision a czujniki mam jedno i drugie i chyba wsio rybka o ile znamy miejsca w ktore jeździmy .
Czujniki lepsze są na przód , resztę ogarniają kamery , bok nawet lepiej
Razem niestety chyba nie działają ?
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, osobistych preferencji i... ceny. Zakup Y do firmy kosztował pi razy oko 50-60% tego co zapłaciłeś za swój egzemplarz kupując prywatnie(boosta "dostałem" w gratisie). Mi w BMW 5(sedan 2018r.) miałem służbowo i wybitnie nie pasował ten widok 360* rodem z gier komputerowych.
Bezramki uwielbiam, wkładanie dziecka do fotelika w ciasnym miejscu dużo łatwiejsze jak również wsiadanie samemu jak ktoś za blisko dojdzie(po opuszczeniu szyb).
Hud, mógłby być ale to nie dealbreaker, jakbym miał dopłacić to bym nie dopłacił.
Parkowanie, mogli by dać z przodu kamerę, raz na jakiś czas by się przydała. Moim zdaniem obecny widok TV przy parkowaniu załatwia temat kamer 360* w większości przypadków. Pewnie gdyby nie patenty mobile eye na te kamery to mieli byśmy normalne.
Co do układu kierowniczego to nie czuję problemu, być może masz coś w zawieszeniu do zrobienia lub ciśnienie w kołach nie takie.
Promień zawracania wiadomo, nie najmniejszy, tylna oś skrętna była by spoko, ale znowu nie wiem czy bym za to chciał dopłacić.
Czujniki w oparciach, zgoda, często coś wożę i cieższe rzeczy triggerują pipczenie, na szczęście po paru minutach przestaje.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Ciśnienie i zawieszenie mam okay, weź na jazdę próbną z salonu jakieś bmw z tzw active steering i przejedź się autostradą i zobacz jak auto reaguje na ruch kierownicą.
Ja nie potrafię tak stabilnie jechać teslą jak bmw. Jak odebraliśmy ygreka to jak pierwszy raz w trasie jechaliśmy to żona do mnie co ty tak nerwowo jedziesz i szarpiesz tym samochodem. Okay teraz już potrafię dużo lepiej ale po co się męczyć jak są systemy od 20 lat które super to wspomagają.
 
Last edited:

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy moja to miała, ale model był na niezłym wypasie z pakietem Luxury, kupowana była dla VP ale ten się w trakcie zmienił i ten nowy nie chciał sedana tylko suva więc mi przypadł ten XD. Brzmi jak fajna opcja i dość skomplikowana technicznie(bardzo możliwe że też ostro opatentowana), to już wolę steer by wire, liczę że za 3-4 lata się pojawi w Y.
Ja nie zauważyłem nic złego w prowadzeniu nawet przy prędkościach zbliżonych do VMAX. Co więcej na codzień jeżdżę z najbardziej komfortowym ustawieniem wspomagania bo mam wrażenie że wtedy nie muszę tak mocno opierać ręki na kierownicy żeby autopilot się nie stresował. Bardzo możliwe że to kwestia zawieszenia, nie wiem gdzie Twój Y był produkowany, bo testowałem przed zakupem w 2023 wersję made in china i zawiaszenie pracowało gorzej niż w egzemplarzu z Giga Berlin którym jeździłem tuż przed zakupem.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Podsumowujac w mojej ocenie TESLA Y - 4+

Wady: brak perforacji na skórze, maly promień skrętu, dość twarde zawieszenie

Elementy za które bym doplacil: elektrycznie przyciemniany szklany dach,

Elementy za które bym nie doplacil: HUD, tylną oś skrętna, 360 kamery, pneumatyczne zawieszenie,

Jestem trochę po 30stce i nie jeździłem wieloma samochodami w stosunku do innych forumowiczow. Dla mnie obecny Y jest najlepszy jakim jezdzilem i na ten moment przebić go może tylko Juniper.

PS: Faktycznie nazywanie Y SUVEM do nadużycie, podobnie jak porównywanie go X5
 

rawier

Posiadacz elektryka
No jak otoworzysz szybe to zdecydowanie latwiej. Pamietac trzeba ze jednak w modelu HL poprawili halas w srodku a glownie tutaj widac mankamenty bezramkowych szyb. Mnie jeszcze zastanawia jak to bedzie wygladac w 15 letnich autach, w subaru starszych byl prpblem z przeciekaniem bo uszczelki sie zuzyly.
Raczej nie zakładam, że będę jeździł moją TM3P 15 lat... Z drugiej strony uszczelki można wymienić - zakładam że nie będzie to dużym kosztem. I nie miałem na myśli otwierania szyby, tylko ogólny prześwit po otwarciu drzwi. Z ciekawości porównywałem z kumplem do jego 5 (seria F) i też przyznał że do Tesli wsiada się wygodniej.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Raczej nie zakładam, że będę jeździł moją TM3P 15 lat... Z drugiej strony uszczelki można wymienić - zakładam że nie będzie to dużym kosztem. I nie miałem na myśli otwierania szyby, tylko ogólny prześwit po otwarciu drzwi. Z ciekawości porównywałem z kumplem do jego 5 (seria F) i też przyznał że do Tesli wsiada się wygodniej.
Uszczelki potrafia w aso kosztowac po 2000.- na jeden otwor drzwiowy, wiec mozna sie zdziwic :)
 

PawelPablo

Fachowiec
Dla mnie nazywanie go SUVem wogole nie jest przegięciem:)
Przesiadłem się z q7 i jestem z tego auta zadowolony i ocenił bym go na 4 może z plusem.
Co jednak jest w tym aucie najlepsze to CENA i eksploatacja.
W 2019 roku za naprawdę na maxa wyposażone q7 po rabatach zapłaciłem 350k ,pół roku temu jak skonfigurowałem auto to po rabatach ciężko było się zmieścić w pół bańki ,więc powiedziałem dość:)
Dodając do tego oszczędność na paliwie ,ubezpieczeniu ,przeglądach oprócz tego że Y wyszedł mnie połowę q7 oszczędzam w roku jakieś 16-18k.
Półtorej roku temu jak patrzyłem to różnica w cenie między q7 a Y była nie duża ,teraz jak napisałem wyżej jest gigantyczna.
Dla mnie biorąc pod uwagę cenę Y ,jest to świetne auto.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Uszczelki potrafia w aso kosztowac po 2000.- na jeden otwor drzwiowy, wiec mozna sie zdziwic :)
W oficjalnym katalogu części uszczelka przednich czy tylnych drzwi (nie ma więcej) to 453 zł netto + 100 wysyłka. Nie ma tragedii. Wiem ile kosztują uszczelki choćby w Toyocie i ile ich jest - tu jest naprawdę tanio. Przetarła się? Wymienisz i znowu 5 lat pojeździ.
Uszczelka bagażnika 326 PLN netto - to jak za darmo
 
Top