18 miesięcy i 33 tysiące kilometrów z TMYLR - moja ocena 3+

ypl

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy moja to miała, ale model był na niezłym wypasie z pakietem Luxury, kupowana była dla VP ale ten się w trakcie zmienił i ten nowy nie chciał sedana tylko suva więc mi przypadł ten XD. Brzmi jak fajna opcja i dość skomplikowana technicznie(bardzo możliwe że też ostro opatentowana), to już wolę steer by wire, liczę że za 3-4 lata się pojawi w Y.
Ja nie zauważyłem nic złego w prowadzeniu nawet przy prędkościach zbliżonych do VMAX. Co więcej na codzień jeżdżę z najbardziej komfortowym ustawieniem wspomagania bo mam wrażenie że wtedy nie muszę tak mocno opierać ręki na kierownicy żeby autopilot się nie stresował. Bardzo możliwe że to kwestia zawieszenia, nie wiem gdzie Twój Y był produkowany, bo testowałem przed zakupem w 2023 wersję made in china i zawiaszenie pracowało gorzej niż w egzemplarzu z Giga Berlin którym jeździłem tuż przed zakupem.
Moja jest z giga Berlin.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Podsumowujac w mojej ocenie TESLA Y - 4+

Wady: brak perforacji na skórze, maly promień skrętu, dość twarde zawieszenie

Elementy za które bym doplacil: elektrycznie przyciemniany szklany dach,

Elementy za które bym nie doplacil: HUD, tylną oś skrętna, 360 kamery, pneumatyczne zawieszenie,

Jestem trochę po 30stce i nie jeździłem wieloma samochodami w stosunku do innych forumowiczow. Dla mnie obecny Y jest najlepszy jakim jezdzilem i na ten moment przebić go może tylko Juniper.

PS: Faktycznie nazywanie Y SUVEM do nadużycie, podobnie jak porównywanie go X5
Dla mnie przy cenie auta 200 koła, brak prostego headup, czy widok 360 (w zasadzie to tylko soft), brak czujników parkowania, sensora deszczu, brak czujnika prostego złożonych tylnych oparć, brak automatycznego hamowania (tylko soft) to jest czysty Elonizm. Przez takie rzeczy to auto traci najwięcej, skrętna tylna oś, czy variable steering powinny być za dopłatą, pneumatyczne zawieszenie też ale to można zmitygować trochę biorąc wersję LR na balonach oponach. Ja mogłem za ciut więcej mieć wersję performance, mam LR plus wykupionego boosta. Natomiast wziąłem wersję LR właśnie żeby mieć te balony opony na mniejszej feldze, żeby był komfort.
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Dla mnie przy cenie auta 200 koła, brak prostego headup, czy widok 360 (w zasadzie to tylko soft), brak czujników parkowania, sensora deszczu, brak czujnika prostego złożonych tylnych oparć, brak automatycznego hamowania (tylko soft) to jest czysty Elonizm. Przez takie rzeczy to auto traci najwięcej, skrętna tylna oś, czy variable steering powinny być za dopłatą, pneumatyczne zawieszenie też ale to można zmitygować trochę biorąc wersję LR na balonach oponach. Ja mogłem za ciut więcej mieć wersję performance, mam LR plus wykupionego boosta. Natomiast wziąłem wersję LR właśnie żeby mieć te balony opony na mniejszej feldze, żeby był komfort.
Kwestia przyzwyczajeń i oczekiwań. Mnie po latach obcowania z teutońską motoryzacją ten minimalizm w stylu japońskim odpowiada ;)
 

ypl

Pionier e-mobilności
Kwestia przyzwyczajeń i oczekiwań. Mnie po latach obcowania z teutońską motoryzacją ten minimalizm w stylu japońskim odpowiada ;)
Mnie też minimalizm bardzo odpowiada, w bmw miałem skóry z merynosów czy z czego tam one były, ambient light i inne duperele ale w ogóle nawet na to nie patrzę teraz, wyrosłem z tego. Natomiast prymitywizm ygreka w wielu obszarach uwiera.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ygrek mom zdaniem to auto jak Fiat Doblo , przed którym syn sie bronił jak mu go dawałem. A potem jako młody ojciec chwalił pod niebiosa .
Takie auto nie ma cieszyć niczym innym lub głównie, jak funkcjami transportowymi ludzi i towarów. Wartość dodana to teslowskie bajery i elektryczna jazda
 

krzyss

Pionier e-mobilności
A kto kupuje w ASO po gwarancji?
A kto produkuje uszczelki do aut ?
Poszukaj uszczelki np. Do E46, zdziwisz sie bo nie ma, tylko w aso ewentualnie.
Przerabialem to w smarcie, i szczelki na dwoje drzwi to bylo grubo ponad 3000.-
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dla mnie nazywanie go SUVem wogole nie jest przegięciem:)
Przesiadłem się z q7 i jestem z tego auta zadowolony i ocenił bym go na 4 może z plusem.
Co jednak jest w tym aucie najlepsze to CENA i eksploatacja.
W 2019 roku za naprawdę na maxa wyposażone q7 po rabatach zapłaciłem 350k ,pół roku temu jak skonfigurowałem auto to po rabatach ciężko było się zmieścić w pół bańki ,więc powiedziałem dość:)
Dodając do tego oszczędność na paliwie ,ubezpieczeniu ,przeglądach oprócz tego że Y wyszedł mnie połowę q7 oszczędzam w roku jakieś 16-18k.
Półtorej roku temu jak patrzyłem to różnica w cenie między q7 a Y była nie duża ,teraz jak napisałem wyżej jest gigantyczna.
Dla mnie biorąc pod uwagę cenę Y ,jest to świetne auto.
To dlatego niemiecka gospodarka upada 😁
 

krzyss

Pionier e-mobilności
W oficjalnym katalogu części uszczelka przednich czy tylnych drzwi (nie ma więcej) to 453 zł netto + 100 wysyłka. Nie ma tragedii. Wiem ile kosztują uszczelki choćby w Toyocie i ile ich jest - tu jest naprawdę tanio. Przetarła się? Wymienisz i znowu 5 lat pojeździ.
Uszczelka bagażnika 326 PLN netto - to jak za darmo
To w tesli tanio!! Dobrze! , a mowiles ze ile w toyocie ? Ile kosztuje uszczelka drzwi ?
Uszczelki sa drozsze jak sa szyby bezramkowe bo jest wiecej gumy. Kosztem duzym w uszczelkach jest kwestia przechowywania. Oni maja wg. Norm okreslone temperarury do przechowywania elementow gumowych.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Dla mnie przy cenie auta 200 koła, brak prostego headup, czy widok 360 (w zasadzie to tylko soft), brak czujników parkowania, sensora deszczu, brak czujnika prostego złożonych tylnych oparć, brak automatycznego hamowania (tylko soft) to jest czysty Elonizm. Przez takie rzeczy to auto traci najwięcej, skrętna tylna oś, czy variable steering powinny być za dopłatą, pneumatyczne zawieszenie też ale to można zmitygować trochę biorąc wersję LR na balonach oponach. Ja mogłem za ciut więcej mieć wersję performance, mam LR plus wykupionego boosta. Natomiast wziąłem wersję LR właśnie żeby mieć te balony opony na mniejszej feldze, żeby był komfort.
Przestań z tym "Elonizmem". Do kamer 360 brakuje kamery w zderzaku i patentów za które Tesla nie chce płacić, a być może i kamery musiały by być jakieś pobłogosławione przez mobile eye i gryzło by się to z ich głównym przeznaczeniem, czyli AP. Sensor deszczu jest, ale działa średnio XD. W jakim elektryku za 200 koła masz takie ficzery?
 
Top