Tesla Y Prowadzenie

TomRS

Pionier e-mobilności
Auto jadące do przodu zawsze uśredni to co nazywasz zbieżnością polowkową. Jezeli te wielkości są różne to będziesz miał przestawioną kierownicę.

:) Auto nic nie uśredni, fizyka co najwyżej ;) Nazwa zbieżność połówkowa to nie mój wymysł, to termin funkcjonujący w literaturze fachowej. W 99% aut te wartości są różne, w jednych minimalnie, w innych całkiem sporo a kierownica jest jednak prosto. Żeby kierownica stała krzywo, to musi być już solidny rozjazd tej zbieżności i co za tym idzie spory kąt znoszenia auta, wymagający właśnie korekty ustawienia kierownicy żeby auto jechało na wprost.


pkt 19

;)
 

Hermes

Posiadacz elektryka
No niestety mało jest osób-fachowców w temacie zbieżności. Pamiętam, jak kiedyś fachura - już na emeryturze niestety - pytał mnie przy ustawianiu: "ale Pan to jeździ raczej spokojnie czy raczej dynamicznie?", żeby pod tym kątem ustawić zbieżność.
Teraz rozeznaję u siebie lokalnie, szukam fachowca, na razie większość albo kręci nosem, bo "Panie, to Tesla" albo nie kręci nosem, ale ich komputer kręci nosem (bo tylko Tesla S z początkowych lat produkcji) - na razie jednego znalazłem, co to ani się nie wystraszył, a nawet sprawdził w komputerze czy ma taki model (ma) - i jeszcze dodał (po przejrzeniu manuala swojego), że "aaaa.... to się w sumie reguluje jak w każdym innym aucie". :)
 

TomRS

Pionier e-mobilności
No niestety mało jest osób-fachowców w temacie zbieżności. Pamiętam, jak kiedyś fachura - już na emeryturze niestety - pytał mnie przy ustawianiu: "ale Pan to jeździ raczej spokojnie czy raczej dynamicznie?", żeby pod tym kątem ustawić zbieżność.
Teraz rozeznaję u siebie lokalnie, szukam fachowca, na razie większość albo kręci nosem, bo "Panie, to Tesla" albo nie kręci nosem, ale ich komputer kręci nosem (bo tylko Tesla S z początkowych lat produkcji) - na razie jednego znalazłem, co to ani się nie wystraszył, a nawet sprawdził w komputerze czy ma taki model (ma) - i jeszcze dodał (po przejrzeniu manuala swojego), że "aaaa.... to się w sumie reguluje jak w każdym innym aucie". :)
Zbieżność jak w każdym innym aucie, ale pochylenie koła i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy już nie - bez manuala serwisowego większość mechaników powie, że się nie reguluje. A jednak można to regulować ;)
Polecam firmy ustawiająca auta do sportu - oni raczej ogarniają dobrze ustawianie geometrii i wiedzą co robią.
 
Last edited:

ducarider

Posiadacz elektryka
Zbieżność jak w każdym innym aucie, ale pochylenie koła i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy już nie - bez manuala serwisowego większość mechaników powie, że się nie reguluje. A jednak można to regulować ;)
Polecam firmy ustawiająca auta do sportu - oni raczej ogarniają dobrze ustawianie geometrii i wiedzą co robią.
Najlepiej nowym na zbieżność jechać .
 

eimi

Pionier e-mobilności
Czy Tesla coś ostatnio majstrowała w zawieszeniu TMY? Ktoś ma jakieś informacje o historii zmian? Jeżdżę teraz testowka TMY LR wyprodukowana w Berlinie 2024 q2-q3 i to auto się prowadzi milion razy lepiej niż TMY z początku 2023r. W dodatku jest ciszej (opony hankook 19 ciśnienie 2.8). Aż się zastanawiam czy jest w ogóle sens czekać na junipera.

Nadal jest dość twardo (to nie tm3hl) ale mam wrażenie że nie czuć każdego kamyczka jak w wersji 2023, jest jakby bardziej sprężyście. Wydaje mi się to auto też jakby ciut wyższe.

Mogę porobic zdjęcia amorków jeżeli to coś komuś podpowie, mogę pomierzyć odleglosci to porównamy, auto mam do poniedziałku
 
Last edited:
Top