Tesla Y Prowadzenie

blazej

Pionier e-mobilności
Nadal jest dość twardo (to nie tm3hl) ale mam wrażenie że nie czuć każdego kamyczka jak w wersji 2023, jest jakby bardziej sprężyście. Wydaje mi się to auto też jakby ciut wyższe.
Ja nie odczuwałem jakiejś kolosalnej różnicy między TM3 HL a Y jak w czerwcu brałem jazdy po sobie jednym i drugim. To znaczy było odrobinę bardziej „komfortowo”, ale bez przesady. Natomiast było duuużo głośniej w środku, zwłaszcza na tylnej kanapie.

Z tym komfortem TM3 HL... Ostatnio zrobiłem trasę mi dobrze znaną, Hondą CR-V robiłem ją spokojnie ponad 50 razy. Fatalne drogi. W Tesli rozmawiając miałem wrażenie, że momentami uskuteczniamy jodłowanie na dwa głosy :ROFLMAO: Wiele kilometrów jeszcze nie zrobiłem, ale już teraz świadomie unikam słabych dróg nawet wtedy, kiedy muszę nadrobić sporo. TM3 HL to zdecydowanie nie jest auto na przeryte i nierówne krajówki klasy D.
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Czy Tesla coś ostatnio majstrowała w zawieszeniu TMY? Ktoś ma jakieś informacje o historii zmian? Jeżdżę teraz testowka TMY LR wyprodukowana w Berlinie 2024 q2-q3 i to auto się prowadzi milion razy lepiej niż TMY z początku 2023r. W dodatku jest ciszej (opony hankook 19 ciśnienie 2.8). Aż się zastanawiam czy jest w ogóle sens czekać na junipera.

Nadal jest dość twardo (to nie tm3hl) ale mam wrażenie że nie czuć każdego kamyczka jak w wersji 2023, jest jakby bardziej sprężyście. Wydaje mi się to auto też jakby ciut wyższe.

Mogę porobic zdjęcia amorków jeżeli to coś komuś podpowie, mogę pomierzyć odleglosci to porównamy, auto mam do poniedziałku
Hankooki są ciche, ale mega twarde.
Co do prowadzenia - są egzemplarze, które mają dobrą i mnóstwo ze zwaloną fabrycznie geometrią. Czasem wystarczy pojechać do fachowca - tak, niestety z nowym autem - ustawić geometrię i auto prowadzi się skrajnie lepiej: różnica niebo a ziemia.
Bardzo dziwne/głupie czasy nastały, niestety... :(
 

ypl

Pionier e-mobilności
Hankooki są ciche, ale mega twarde.
Co do prowadzenia - są egzemplarze, które mają dobrą i mnóstwo ze zwaloną fabrycznie geometrią. Czasem wystarczy pojechać do fachowca - tak, niestety z nowym autem - ustawić geometrię i auto prowadzi się skrajnie lepiej: różnica niebo a ziemia.
Bardzo dziwne/głupie czasy nastały, niestety... :(
Aż zrobię tę geometrię 😃
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Oczywiście zakładam, że opony masz dobrze wyważone, bo ja od tego zacząłem - ale dopóki nie ustawiłem geometrii, to miałem czasem wrażenie, że opony nie są dobrze wyważone? :)
Swoją drogą - czytałem już od bardzo dawna, że ludzie mają problemy z nowiutkim autem z prowadzeniem, ale zwykle to były opowieści typu, że auto ściąga albo kierownica nie jest na wprost. Nie spodziewałem się, że geometria - w nowym aucie! - może mieć aż tak duży wpływ nie tylko na prowadzenie pojazdu (szczególnie na zakrętach przy prędkościach niemieckich autostradowych) ale nawet na drgania kierownicy.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Czy Tesla coś ostatnio majstrowała w zawieszeniu TMY? Ktoś ma jakieś informacje o historii zmian? Jeżdżę teraz testowka TMY LR wyprodukowana w Berlinie 2024 q2-q3 i to auto się prowadzi milion razy lepiej niż TMY z początku 2023r. W dodatku jest ciszej (opony hankook 19 ciśnienie 2.8). Aż się zastanawiam czy jest w ogóle sens czekać na junipera.

Nadal jest dość twardo (to nie tm3hl) ale mam wrażenie że nie czuć każdego kamyczka jak w wersji 2023, jest jakby bardziej sprężyście. Wydaje mi się to auto też jakby ciut wyższe.

Mogę porobic zdjęcia amorków jeżeli to coś komuś podpowie, mogę pomierzyć odleglosci to porównamy, auto mam do poniedziałku
Okolo polowy roku 2023 zmienili zawieszenie z Giga Berlin jesli dobrze pamietam
 

eimi

Pionier e-mobilności
Okolo polowy roku 2023 zmienili zawieszenie z Giga Berlin jesli dobrze pamietam
Mega cenna informacja. Dotyczy to wszystkich aut od połowy 2023r czy tylko tych wyjeżdżających z Giga Berlin?

Które w ogóle obecnie modele Y wyjeżdżają z Shanghai, a które z Berlina?

Tak wygląda naklejka przedniego zawieszenia z PN modelu, którym teraz jeździłem:
1727086360276.png

To jest chyba tylko sprężyna. Niestety do samego oznaczenia amorka nie idzie się dostać bez rozbierania.

Zauważyłem też że w modelu 2024 Berlin, tylni odstęp między oponą a nadkolem jest 1cm wyższy niż z przodu między oponą a błotnikiem. Sprawdzałem to kilka razy w różnych okolicznościach żeby wykluczyć czy auto krzywo nie stało.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Tak wygląda naklejka przedniego zawieszenia z PN modelu, którym teraz jeździłem:
Na przód sprężyna nie ma oddzielnego p/n, jest całe assembly i jest tego kilkanaście wariantów, no ale lewa/prawa, rwd, performance... nazbiera się tego. U mnie po vin w epc wyskakuje takie:
1288363-99-B lewy przód
1288368-99-B prawy przód
1288463-00-B amortyzator tył
2288474-00-A sprężyna tył
TMY LR Berlin Q4 2023
 

krzysiekwaw

Zadomawiam się
Oczywiście zakładam, że opony masz dobrze wyważone, bo ja od tego zacząłem - ale dopóki nie ustawiłem geometrii, to miałem czasem wrażenie, że opony nie są dobrze wyważone? :)
Swoją drogą - czytałem już od bardzo dawna, że ludzie mają problemy z nowiutkim autem z prowadzeniem, ale zwykle to były opowieści typu, że auto ściąga albo kierownica nie jest na wprost. Nie spodziewałem się, że geometria - w nowym aucie! - może mieć aż tak duży wpływ nie tylko na prowadzenie pojazdu (szczególnie na zakrętach przy prędkościach niemieckich autostradowych) ale nawet na drgania kierownicy.
dokładnie u mnie kierownica w nowo odebranej nie była na wprost tylko znaczek był lekko przekrzywiony żeby jechała prosto.
 

kzahel

Zadomawiam się
Zastanawiam się czy ktoś, kto miał doświadczenia z autem dobrze się prowadzącym, ma te same odczucia. Mianowicie Tesla Y Long Range, na 20', wydaje mi się że od około 120 prowadzi się dziwnie niepewnie. Muszę naprawdę mocno trzymać kierownicę i korygować. Ciśnienie w oponach takie jak ma być.

Poprzednio miałem BMW X5 21', nie było to nic niezwykłego, ale takiego problemu nie miałem. Wcześniej jeździłem Tiguanem 18', zwykłym na 18 calowych kołach, żadnego sportu - też było lepiej. Ogólnie, trochę strach tym autem jechać szybciej niż te 120... Czy może być jakaś inna przyczyna, czy może też coś takiego mieliście, czy to "normalne"?

Pytam tylko ludzi, którzy mają porównanie.
W moim TYP z Berlina jest dokładnie to samo. Zgłaszałem problem w serwisie nawet zostawiłem tam na umówionej wizycie ale wg tesli wszystko jest w porządku. Trochę wstyd bo na autostradzie zwłaszcza w deszczu oraz w zimie bojno jechać pow 140 i trochę wstyd jak Cię wyprzedza Skoda Fabia 90KM nie obrażając nikogo. Coś jest niedopracowane ale nie mieści mi się to w głowie żeby w takim samochodzie przeoczyli taką ważną rzecz.
Zastanawiam się czy ktoś, kto miał doświadczenia z autem dobrze się prowadzącym, ma te same odczucia. Mianowicie Tesla Y Long Range, na 20', wydaje mi się że od około 120 prowadzi się dziwnie niepewnie. Muszę naprawdę mocno trzymać kierownicę i korygować. Ciśnienie w oponach takie jak ma być.

Poprzednio miałem BMW X5 21', nie było to nic niezwykłego, ale takiego problemu nie miałem. Wcześniej jeździłem Tiguanem 18', zwykłym na 18 calowych kołach, żadnego sportu - też było lepiej. Ogólnie, trochę strach tym autem jechać szybciej niż te 120... Czy może być jakaś inna przyczyna, czy może też coś takiego mieliście, czy to "normalne"?

Pytam tylko ludzi, którzy mają porównanie.
Zastanawiam się czy ktoś, kto miał doświadczenia z autem dobrze się prowadzącym, ma te same odczucia. Mianowicie Tesla Y Long Range, na 20', wydaje mi się że od około 120 prowadzi się dziwnie niepewnie. Muszę naprawdę mocno trzymać kierownicę i korygować. Ciśnienie w oponach takie jak ma być.

Poprzednio miałem BMW X5 21', nie było to nic niezwykłego, ale takiego problemu nie miałem. Wcześniej jeździłem Tiguanem 18', zwykłym na 18 calowych kołach, żadnego sportu - też było lepiej. Ogólnie, trochę strach tym autem jechać szybciej niż te 120... Czy może być jakaś inna przyczyna, czy może też coś takiego mieliście, czy to "normalne"?

Pytam tylko ludzi, którzy mają porównanie.
 
Top