Jak sprzedać używanego elektryka?

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Kurde.. Po 02.11, żeby podatku nie płacić, wystawie swoją popierdółkę na sprzedaż i kupuje coś lepszego. Lepszej okazji na tanie zakupy może już nie będzie :sneaky:
W końcu te nówki też przestaną kupować no to używki odparują jak kałuże
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Soul jest bardzo specyficznym samochodem i ze względu na wygląd wiele osób go po prostu pomija w rozważaniach.
Wychodzi na to, ze WSZYSTKIE elektryki są specyficznymi samochodami, które większość osób pomija w rozważaniach.
A już szczególnie używane i w Polsce.
Postawa dealerów (brak odkupu bev) nie bierze się znikąd.
 

Ynek

Zadomawiam się
Wychodzi na to, ze WSZYSTKIE elektryki są specyficznymi samochodami, które większość osób pomija w rozważaniach.
A już szczególnie używane i w Polsce.
Postawa dealerów (brak odkupu bev) nie bierze się znikąd.
Póki co dokładnie tak jest. Możesz kupić samochód "normalny" albo "elektryka". Po używane samochody sięgają osoby, które nie mają tyle pieniędzy by bawić się w loterię z samochodami, dlatego bardziej boją się nowości.
Tym bardziej zadziwia mnie popularność PHEV, łączący wady i ryzyka obu rozwiązań :D
 

radioaktywny

Pionier e-mobilności
Póki co dokładnie tak jest. Możesz kupić samochód "normalny" albo "elektryka". Po używane samochody sięgają osoby, które nie mają tyle pieniędzy by bawić się w loterię z samochodami, dlatego bardziej boją się nowości.
Tym bardziej zadziwia mnie popularność PHEV, łączący wady i ryzyka obu rozwiązań :D
Gusta i opinie kreowane są przez dziennikarzy, yotuberów i przedstawicieli koncernów motoryzacyjnych. Ludzie nie myślą, nie analizują. Przyjmują tą papkę jak na siłę tuczone przez rurę gęsi.
Zdumiewa popularność PHEV. Przecież wystarczy chwila, aby dojść do wniosku, że kilka sklejonych i upchniętych napędów w używce będzie generować dużo większe koszty eksploatacji.
Na dodatek nikt jeszcze nie zająknął się o tym, że PHEV co jakiś czas wymusza z automatu jazdę na benzynie, by spalić zalegające paliwo w zbiorniku. Tak że raz na jakiś czas oszczędności jazdy na prądzie idą się je...ć.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Mogę Ci wycenę sprawdzić
Nie zaskoczyła mnie, jest dokładnie taka jak się spodziewałem (ponad 100 tys).
I zgodna z tym co raportuje otomoto.

Moja ostatnia cena jest o 30% niższa, tylko co z tego?
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Na dodatek nikt jeszcze nie zająknął się o tym, że PHEV co jakiś czas wymusza z automatu jazdę na benzynie, by spalić zalegające paliwo w zbiorniku. Tak że raz na jakiś czas oszczędności jazdy na prądzie idą się je...ć.
Raz na kwartał 15l musi spalić, przynajmniej Outlander, co i tak się realizuje w dłuższej trasie którą mam raz w miesiącu.

Auto od 2.5 roku u mnie, przejechało 58kkm (łącznie odometer 172kkm), zużywając 3900l paliwa i 4509 kWh energii. Czyli klocek spala 6.72l i 7.79kWh na 100km, średnio;)
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Zdumiewa popularność PHEV.
Jeżeli chcesz mieć w miarę dynamiczny samochód, a nie chcesz EV, to PHEV jest naturalnym wyborem. Pierwszy właściciel na kilka lat ma w d...e awarie, bo gwarancja. A jak wygląda rynek wtórny, to właściwie nie wiem. To trochę jest tak, że ICE zostały popsute, EV to narzucona przez europejskiego tyrana fanaberia, HEV i PHEV stają się drogą ucieczki. Szczególnie, że HEV nie są złe - mało palą awaryjność nie poraża, taksiarze tym jeżdżą.
Po używane samochody sięgają osoby, które nie mają tyle pieniędzy by bawić się w loterię z samochodami, dlatego bardziej boją się nowości.
Jeżeli większość dziennikarzy moto jest "zatroskana" trwałością EV, jutubery gadają, że to gówno, artykułów o tym ile kosztuje bateria i że się degraduje jest pół internetu, to nie ma się co dziwić. Szczególnie, że wpisuje się to w już nabyte doświadczenia. Taki nowy smartfon trzyma 3 dni na baterii, a 5 letni to już non-stop na ładowarce musi siedzieć.
W tej chwili EV są postrzegane jako zabawka dla bogatych frajerów, a rynek wtórny to albo poszukiwanie rozsądnych rozwiązań, albo przechodzonego szpanu. EV nie wpisują się w żadną z tych kategorii.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Może kolega Ev3 ma Soula w kolorze "majtkowy róż"? ;)
limonkowy, tylko taki kolor jest dostępny w tym przedziale cenowym, niebieski jest z 10tys drożej i średnio rok starszy, więc coś może być na rzeczy z tym kolorem
 

Ev3

Pionier e-mobilności
limonkowy, tylko taki kolor jest dostępny w tym przedziale cenowym, niebieski jest z 10tys drożej
Bliżej 20 tys drożej i to za auta o 2 lata starsze....
 
Last edited:

p.j.s

Posiadacz elektryka
Gusta i opinie kreowane są przez dziennikarzy, yotuberów i przedstawicieli koncernów motoryzacyjnych. Ludzie nie myślą, nie analizują. Przyjmują tą papkę jak na siłę tuczone przez rurę gęsi.
Zdumiewa popularność PHEV. Przecież wystarczy chwila, aby dojść do wniosku, że kilka sklejonych i upchniętych napędów w używce będzie generować dużo większe koszty eksploatacji.
Na dodatek nikt jeszcze nie zająknął się o tym, że PHEV co jakiś czas wymusza z automatu jazdę na benzynie, by spalić zalegające paliwo w zbiorniku. Tak że raz na jakiś czas oszczędności jazdy na prądzie idą się je...ć.
Zdolność do logicznego myślenia zawsze była ograniczona do wąskiego wycinka społeczeństwa. Dawniej nazywało się to "zastaw się a postaw się", teraz nazywa się to ilość "followersów" "lajków" i "subów".
 
Top