Nowy IONIQ 5 - Polska szykuje się na premierę

p0li

Pionier e-mobilności
dodam jeszcze, że coraz więcej producentów podaje po "chińsku" czyli 20-80% co utrudnia porównanie tego parametru ale też ukrywa brak postępu w tym temacie
ja ostatnio spotkalem gdzies parametr 30-80% - to juz jest totalne kuriozum
a ze kazde auto ma inne zuzycie i inna pojemnosc baterii to
w tym przypadku wiecej mowiacym parametrem jest predkosc ladowania nie w kW/h ale w km/h
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
niby tak ale jak znam życie to będą to jakoś sprytnie preparować marketingowo, a 10-80% jest niejako żelazne i zgodne z użytkowaniem
ale dokladnie nic nie mowi normalnemu uzytkownikowi (pomijam geekow z excelem w glowie)

ps. znasz kawal o gosciu w balonie i matematyku?
 
Last edited:

szwajcar

Fachowiec
niby tak ale jak znam życie to będą to jakoś sprytnie preparować marketingowo, a 10-80% jest niejako żelazne i zgodne z użytkowaniem
Taa? Może to się zmieni, ale jak na razie moja małżonka wpada w panikę gdy Kona zawoła że ma już 19% i szura kablem po garażu. ;)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Szybsze ładowanie? To zależy do czego porównujesz. Taką średnią dla relatywnie niedrogich samochodów (segment C) nadal jest dwadzieścia kilka minut (10-80%).
Raczej 30 minut i więcej, zwłaszcza w wersjach z dużymi bateriami.
Poniżej 30 to się ładują takie z bateriami dość mikrymi, bo i niewiele mają do ładowania.
Wiesz ile miał Leaf I generacji 7 lat temu? 27 minut.
Przy 3 krotnie mniejszej baterii.
 
Last edited:

tentaki

Zadomawiam się
wiesz ja też jestem daleki od pouczania ale sytuacja w Hyundaiu jest mocno kuriozalna, nikt nie kupuje po cenach salonowych tylko każdy czeka na wyprzedaże raz w roku. przecież to się mija z celem. a celem jest sprzedaż, chyba że ja czegoś nie wiem o dzisiejszym marketingu. polityka Hyundaia ma jeden skutek, ceny są zaporowe na EV i raz w roku mamią klienta pseudo obniżkami. dla mnie to jest psychiczne. jako klient byłem niedawno w Hyundaiu i sami pracownicy czekają na wyprzedaże i to doradzają klientowi. gdybym nie chciał sprzedać samochodu to zrobiłbym jak Hyundai Polska ;) osobiście po takim traktowaniu klienta mówię wprost jak dla mnie mogą zwijać interes.
A może oni dbają w ten sposób o wartość rezydualną?
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
A może oni dbają w ten sposób o wartość rezydualną?
bardzo możliwe, jest tylko szkopuł w tym, że w tej chwili to jest nadwartość co roku sztucznie obniżana rabatami i w rezultacie to się robi po prostu psychiczne. nie pójdziesz po samochód do salonu bo wiesz, że ceny są maksymalnie zawyżone i nie chcesz dać się zrobić w bambuko. a jak pójdziesz do salonu to w końcowej fazie rozmowy usłyszysz od doradcy żeby poczekać na coroczne rabaty plus grupa zawodowa i tym podobne pierdoły. ktoś tam w Hyundai Polska niezłe proszki zażywa a z klientów robi głupków. tak jakby nie pozostawia nam wyboru co jest nie do przyjęcia.
 

luki

Pionier e-mobilności
Szybsze ładowanie? To zależy do czego porównujesz. Taką średnią dla relatywnie niedrogich samochodów (segment C) nadal jest dwadzieścia kilka minut (10-80%). Wiesz ile miał Leaf I generacji 7 lat temu? 27 minut.
Bo jak twierdzę, że to wynika z chemii baterii (ten pojedynczy "paluszek" nie jest się w stanie szybciej naładować, czy to jest połączony szeregowo, czy równolegle) to mi nikt nie wierzy. To, że Leaf miał mniejszą baterię, też nie ma znaczenia, jakby miał 5x większą to też by się tak samo szybko/wolno ładował, ale odpowiednio większą mocą. Tyle. Zwiększają pojemność i lecą "rekordy" ile to kW poleciało z gniazdka, a prawda jest taka, że to od lat V*A...
 

melex

Fachowiec
W jakim sensie?

Mam nadzieję, że to nie jest std w każdym Uniq?
Finansowanie przez Hyundai Finance - czyli BNP Paribas ma zapis, że samochód po wynajmie długoterminowym ma odebrać dealer, nie bank.

Dowiedziałem się, że dealerzy samochodów nie biorą w „gwarantowanej” cenie odkupu, bo nikt tych samochodów nie kupuje.

Mój samochód pochodził chyba od kogoś, kto nie wyrobił z płatnościami. Był nawet na licytacji.

W przypadku wynajmu długoterminowego przy wykupie GAPu bank odkupuje od Ciebie samochód i tyle w temacie.

Nie. Nie każdy UNIQ ma cyfrowe lusterka. Ja mam po prostu najbogatszą wersję.
 

melex

Fachowiec
bardzo możliwe, jest tylko szkopuł w tym, że w tej chwili to jest nadwartość co roku sztucznie obniżana rabatami i w rezultacie to się robi po prostu psychiczne. nie pójdziesz po samochód do salonu bo wiesz, że ceny są maksymalnie zawyżone i nie chcesz dać się zrobić w bambuko. a jak pójdziesz do salonu to w końcowej fazie rozmowy usłyszysz od doradcy żeby poczekać na coroczne rabaty plus grupa zawodowa i tym podobne pierdoły. ktoś tam w Hyundai Polska niezłe proszki zażywa a z klientów robi głupków. tak jakby nie pozostawia nam wyboru co jest nie do przyjęcia.
Hyundai już się wycwanił i nie przy każdej formie finansowania masz zniżki zawodowe.

Z tego co wiem, na przykładzie IONIQa, zniżka zawodowa (państwowa spółka) tyczyła się mnie tylko jeśli brałbym kredyt 50/50. W wynajmie nie działała.

No i jeśli kalkulujesz cenę samochodu przy użyciu Hyundai Finance, to po trzech dniach możesz się zdziwić, bo oferty już nie będzie. Pomimo tego, że na papierze masz informacje, że ważna jest tydzień.

I co mi Pan zrobisz? - tekst usłyszany od pewnej pani w śląskim salonie Hyundai.

Jeśli ktoś będzie szukał Hyundaia w dobrej cenie, piszcie na PW, dam namiary na gościa, który w Hyundaiu robi magię z programem Promise ;)
 

Najnowsze dyskusje

Top