HONDA HR-V III e:HEV – hybryda szeregowa czyli elektryk zasilany silnikiem spalinowym

pluto

Pionier e-mobilności
Z uwagi iż nie ma działu HONDA przedstawię tutaj swój nowy nabytek – nową HONDĘ HR-V III e:HEV w środkowej wersji wyposażenia Advance + lakier metalik Premium Crystal Red Metallic.

a.jpg

Jest to hybryda szeregowa gdzie silnik benzynowy zasila generator, który wytwarza energię elektryczną i przekazuje ją do elektrycznego silnika napędowego, który z kolei napędza koła.
Działa to znakomicie (lepiej niż w Toyocie nawet w V generacji jaka jest w Corolli Cross) - technologią ponoć zaczerpnięta z Formuły 1® 😊

Pod maską mamy silnik spalinowy 1,5 czterocylindrowy wolnossący i silnik elektryczny 131 KM (253 Nm) co pozwala na realne przyśpieszenie od 0 do 100 km w 9,5 s.

IMG_20221122_150403a.jpg

Jak na małego crossovera B/B+ w kabinie jest zaskakująco dużo miejsca tak jak w Tesli 3 (a to auto klasy D) oczywiście nie mówię o bagażniku, ale za to system składania tylnych siedzeń jest genialny i można przewozić przedmioty o sporych gabarytów gdzie w TM3 w życiu by nie weszły.

IMG_20221122_150058a.jpg

Co mnie zaskoczyło w tym autku:
- jest cichutkie w środku (MY2023 jest dodatkowo wyciszony) silnik pracuje na wolnych obrotach i stosunkowo często podejmuje pracę ale jest zupełnie niewyczuwalny tak do ok. 90 km/h potem go już słychać ale fajnie są wirtualne biegi co powoduje że dźwięk jest zdecydowanie przyjemniejszy niż w hybrydach Toyoty. Silnik spalinowy przez większość czasu pracuje jako generator prądu, a dopiero przy wyższych, jednostajnych prędkościach przekazuje napęd bezpośrednio na przednie koła.
- akumulator ma ok. 0,9 kWh jest mały ale szybko się ładuje szczególnie w czasie jazdy po mieście;

IMG_20221122_092356a.jpg

- zawieszenie jest sztywne, sprężyste i cicho wybiera nierówności (lepiej niż w TM3 przez co autem dobrze jeździ się po krętych drogach – szkoda że nie ma parę kucyków więcej (ale do spokojnej jazdy tak do 120-130 km/h wystarczy);
- bardzo dobra jakość użytych materiałów (nawet wizualnie wyglądają lepsze niż są w rzeczywistości);

IMG_20221122_145656a.jpg

- miękkie obicie deski rozdzielczej czy boczków drzwi oraz miłe w dotyku inne elementy są rzadko spotykane w tym segmencie (kokpit trochę przypomina ten w Mazdzie);

IMG_20221122_150219a.jpg

- bardzo cichutko i lekko zamykają się wszystkie drzwi (nawet elektryczna klapa bagażnika delikatnie się domyka) Tesla tu znacznie gorzej wypada;
- bardzo dobre fotele ale to kwestia indywidualna;

IMG_20221122_145721a.jpg

- w miarę duży prześwit 18,5 cm;

IMG_20221122_143855a.jpg

- dobra jakość kamery cofania, ale niestety nie ma porównania z tą w Teslach;
- brakuje mi wyświetlania kamer martwego punktu, ale jest informacja świetlna i dźwiękowa więc jest spoko;
- system utrzymania pasa ruchu jest bardzo agresywny (w Toyocie czy Tesli jest to lepiej dopracowane) dla mnie za bardzo ingeruje w samą jazdę więc je wyłączam szczególnie podczas jeździe po wąskich drogach ( na drogach ekspresowych i autostradach jest ok);
- AUTO HOLD nie wyłącza się po zgaszeniu auta – duży plus;
- nie da się przełączyć napędu ręcznie na EV – decyduje to tylko komputer w trybie automatycznym;
- czterostopniowa rekuperacja sterowana łopatkami przy kierownicy;
- bardzo niskie spalanie paliwa (z trasy Poznań – Zielona Góra drogami A2 i S2 z prędkościami 120-130 km/h wyszło 4,4 l/100 km), w mieście często jest widoczna 3 z przodu 😊 super (po pierwszym tankowaniu zużycie wyszło 4,42 l/100 km z przebiegu 725 km a jeszcze rezerwa mi się nie zapaliła (bak mały tylko 40 l) – jazda w trasie tańsza niż elektrykiem.

IMG_20221122_191104a.jpg
IMG_20221123_185849a.jpg

Tyle uwag które sukcesywnie będę uaktualniał.
 
Last edited:

pluto

Pionier e-mobilności
Super - przebieg prawie 20 tys. km, pod koniec miesiąca idzie na II przegląd - nudy nic się nie dzieje więc i nie ma co pisać.
Żona zadowolona, ja też mam spokój z autami wreszcie mamy czas na rozwijanie pasji zwiedzania świata.
Więcej nie pisze bo zaraz będzie fala hejtu ;)

IMG-20240926-WA0000.jpg

Pozdrawiam wszystkich niezależnie czym akurat jeżdżą.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Więcej nie pisze bo zaraz będzie fala hejtu ;)
Właśnie pisz, przy problemach z wartością rezydualną bev, sam się mocno zastanawiam nad przesiadką na hybrydy.

W hr-v brakuje mi głównie większej baterii....
Ile to pali w całym okresie, a ile na drodze szybkiego ruchu?
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Więcej nie pisze bo zaraz będzie fala hejtu
można śmiało pisać, powoli prawda doszła do grupy ekstremistów Elona. najbardziej interesujące są twoje spostrzeżenia codziennego użytkowania Honda vs Tesla, no i oczywiście koszty.
 

pluto

Pionier e-mobilności
Właśnie pisz, przy problemach z wartością rezydualną bev, sam się mocno zastanawiam nad przesiadką na hybrydy.

W hr-v brakuje mi głównie większej baterii....
Ile to pali w całym okresie, a ile na drodze szybkiego ruchu?
Bateria faktycznie jest mała bo niespełnie 1 kWh ale więcej nie trzeba bo i tak prawie połowa trasy przy spokojniej jeździe jest na samym elektryku, a wtedy jest naprawdę cicho w kabinie - po uruchomieniu generatora prądu jest jak w normalnym aucie spalinowym.
Ale jest zdecydowanie ciszej niż w hybrydach Toyoty (silnik 4 cylindrowy, lepsze wyciszenie kabiny szczególnie nadkoli) - jeśli ktoś jeździł hybrydami Toyoty to wie co mam na myśli ;)

Aczkolwiek 2 miesiące temu kupiłem kolejną hybrydę Yaris Cross e-HEV 130 KM po lifcie i tam już jest więcej wygłuszenia od silnika, podwójne szyby i mocniejszy silnik elektryczny - jest lepiej, ale nie tak jak w Hondzie.

Co do zużycia w trasie to opisywałem w tym temacie w poście #10 więc nie będę się powtarzał bo nic się nie zmieniło.

Zużycie w poszczególnych miesiącach pokazuje poniższy wykres (rzeczywiste od zakupu).

Honda 2024.jpg
Można zauważyć że nowa benzyna E10 o większej ilości etanoli (oferowana od stycznia 2024 roku) spowodowała wyraźny wzrost zużycia - taka to ekologia (tak samo mam w hybrydzie Toyoty).
Ale i tak nie jest źle jak to opisują znawcy aut z YouTube gdzie pokazują dziwne wartości - hybrydą trzeba nauczyć się jeździć i to widać choćby z ostatnich tankowań (autem jeździ żona, głównie do pracy 8 km, na zakupy i krótkie wyjazdy do rodziny).

20230804_204010.jpg

Co do kosztów to na dystansie 19 100 km (prawie 2 lata użytkowania) HR-V zużyła 902 litry paliwa o wartości 5681 zł, a pozostałe koszty w tabeli poniżej:
Honda 2024a.jpg
Za dwa tygodnie kolejny przegląd (już o większym zakresie więc i droższy) oraz kolejne ubezpieczenie też pewnie o większej wartości bo agent coś wspominał, że będzie drożej.

Auto godne polecenia szczególnie do miasta i nie tylko, dużo miejsca w środku, praktyczne rozwiązanie przewozu dużych gabarytów w samochodzie chodź bagażnik jest mały, praktycznie bezobsługowe auta.

Za rok lub 2 lata będzie wymiana na inny samochód dla żony (pewnie kolejna hybryda) bo po Zoe i dwóch Teslach 3 i Y jakoś nie śpieszno nam do aut elektrycznych, ale to już było i każdy musi spróbować i zdecydować co jest dla niego lepsze i dobrze wybrać (y)
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Bateria faktycznie jest mała bo niespełnie 1 kWh ale więcej nie trzeba bo i tak prawie połowa trasy przy spokojniej jeździe jest na samym elektryku, a wtedy jest naprawdę cicho w kabinie - po uruchomieniu generatora prądu jest jak w normalnym aucie spalinowym.
Ale jest zdecydowanie ciszej niż w hybrydach Toyoty (silnik 4 cylindrowy, lepsze wyciszenie kabiny szczególnie nadkoli) - jeśli ktoś jeździł hybrydami Toyoty to wie co mam na myśli ;)

Aczkolwiek 2 miesiące temu kupiłem kolejną hybrydę Yaris Cross e-HEV 130 KM po lifcie i tam już jest więcej wygłuszenia od silnika, podwójne szyby i mocniejszy silnik elektryczny - jest lepiej, ale nie tak jak w Hondzie.

Co do zużycia w trasie to opisywałem w tym temacie w poście #10 więc nie będę się powtarzał bo nic się nie zmieniło.

Zużycie w poszczególnych miesiącach pokazuje poniższy wykres (rzeczywiste od zakupu).

View attachment 21160
Można zauważyć że nowa benzyna E10 o większej ilości etanoli (oferowana od stycznia 2024 roku) spowodowała wyraźny wzrost zużycia - taka to ekologia (tak samo mam w hybrydzie Toyoty).
Ciekawe, nie wiedziałem że to się przekłada na spalanie
Ubezpieczenie tanie. Moja mama za "sezamka" (Puegeot 1007) płaci tyle za OC+NNW+Assistance. Za to pali 2x tyle co HR-V :-D

BTW, w zeszłym tygodniu skasowali mnie za złożenie kompletu kół 18" i przykręcenie na aucie 340 zł. Dawno nie zmieniałem (jeśli już to wyważenie i rotacja przód-tył) ostatnimi laty i cena mnie trochę zaskoczyła, ale może dostałem domiar za opony wielosezonowe ;-)
 

pluto

Pionier e-mobilności
Co do zwiększonego zużycia to obserwacja z kilku aut od rożnych osób, ale w żaden sposób nie potwierdzone oficjalnie bo chyba nikt by pod tym sie nie podpisał :)

Co do wymiany opon to miesiąc temu wymieniałem na całoroczne w Yaris Cross (18 cali, alufelga, czujniki - Opony Express Zielona Góra) i skasowali 230 zł - a myślałem że to dużo ale przyznaję wygrałeś ;)

W zakresie ubezpieczenia to chyba też zależy w dużej mierze od lokalizacji, zakresu ubezpieczenia oraz jakie auto się ubezpiecza. Mam pełne zniżki, ponad 30 lat bez żadnych szkód a np. za Teslę płaciłem ponad 5500 zł, Zoe 3600 zł, a ostatnio nowe Yaris Cross 1020 zł więc jest różnica (wszędzie ta sama firma ubezpieczeniowa i ten sam zakres).
W sumie teraz tak sobie uświadomiłem że kupę kasy wydałem na ubezpieczenie, ale jak mówi przysłowie "Lepiej zapłacić i nie korzystać, niż nie zapłacić i potem żałować".
 
Top