Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
czy będzie one pedal drive?

Nie ma :(

Jest natomiast wygląd platformy w wersji z napędem na obie osie, czego dotychczas przy Oplu Grandlandzie nie sygnalizowano. Dosłownie przed sekundą usłyszałem, że wersja e-All Wheel Drive (e-AWD) będzie w 2025 roku :)

Opel Grandland Electric AWD.jpg

Co mi się nie spodobało po pierwszych 20 kilometrach:
  • brak nawigacji na HUD-zie,
  • nie znalazłem sumarycznego zużycia energii na licznikach (ale może jeszcze się nie doklikałem, bo tylko jechałem),
  • nie ma elektrycznej regulacji siedzisk (przeżyję),
  • "peugeotowatość", kierownica jest ustawiona tak nisko, że mam wrażenie, że siedzę w Peugeocie.

Co mi się spodobało:
  • siedzenia; tak wygodne, że po ich ustawieniu zapomniałem o ich istnieniu - zwykle w innych samochodach dopasowanie trochę trwa,
  • wstępny zasięg; przejechałem ~20 km i straciłem około 3 procent baterii; jechałem bardzo spokojnie, lotnisko Frankfurt -> Ruesselsheim,
  • świetna wyrazistość ekranu.

Poza tym wygląda na to, że bateria 82 kWh zawitała do gamy na stałe. Ja jechałem 73 kWh.

opel-grandland-electric-parking-jpg.21219
 

Attachments

  • Opel Grandland Electric - parking.jpg
    Opel Grandland Electric - parking.jpg
    712,3 KB · Liczba wyświetleń: 111
Last edited:

luki

Pionier e-mobilności
Jak szybko się ładuje? Może jakieś punkty pośrednie do krzywej ładowania? Czy ma pompę ciepła? Przygotowanie baterii do szybkiego ładowania
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Jak szybko się ładuje? Może jakieś punkty pośrednie do krzywej ładowania? Czy ma pompę ciepła? Przygotowanie baterii do szybkiego ładowania

Z takimi testami problem jest tego typu, że ciężko mocno rozładować baterię, żeby to przetestować (krótkie pętle, mało czasu). Spróbuję poszukać, niczego nie obiecuję.

Maksymalne moce to 150-160 kW z tego, co pamiętam.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Jak z dynamiką? Jest ten strzał mocy jak w Tesli czy łagodnie oddaje moc jak to francuzy?
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Jest dobrze :) Okazało się, że w całym zbiorze aut są tylko trzy sztuki z większą baterią 82 kWh, bo reszta to 73 kWh. No i dzięki pomocy ludzi z Opla przesiądę się właśnie na wersję ~87 (82) kWh :).

Poniżej moce ładowania dla najmniejszej i średniej baterii:

Opel Grandland Electric - moce ładowania.jpg

... a tutaj liczniki na początku i końcu przejazdu z Frankfurtu (parking przy dworcu kolejowym pociągów dalekobieżnych) do zakładów Opla w Ruesselsheim. Porównajcie przebieg (po prawej), ubytek prognozowanego zasięgu (po lewej) i czas przejazdu (w rogu zdjęć):

Opel Grandland Electric zasięg.jpg

Opel Grandland Electric zasięg realny 2.jpg

Oczywiście warto pamiętać, że prezentowany na licznikach zasięg może być rezultatem według WLTP. Może być też błędnie obliczany, bo zauważyłem, że przy ruszaniu spod świateł miałem ujemne zużycie, jakby samochód pokazywał mi dane sprzed 10 sekund, gdy hamowałem przed światłami...

Sprawdzę to.
 
Top