2024.38

Bronek

Pionier e-mobilności
Mówimy o hamowaniu normalnym czy ostrym ?
Ostrych nie miałem nigdy bez powodu .
Swego czasu proponowała zmianę pasa jak ktoś chciał wjechać
Wjeżdżający też powinni albo poczekać albo dać w palnik do końca rozbiegówki i wyjechać przed nami. A jak jadą ślamazarnie to Tesla ustępuje na wszelki wypadek jakby taki nas np nie widział
 

KapitanBomba

Zadomawiam się
Mówimy o hamowaniu normalnym czy ostrym ?
Ostrych nie miałem nigdy bez powodu .
Swego czasu proponowała zmianę pasa jak ktoś chciał wjechać
Wjeżdżający też powinni albo poczekać albo dać w palnik do końca rozbiegówki i wyjechać przed nami. A jak jadą ślamazarnie to Tesla ustępuje na wszelki wypadek jakby taki nas np nie widział
Ostre(z alarmem)idzie sie wystraszyć. Zwlaszcza pasażer. Tak jak na rysunku. Gość jeszcze skręca i ma swój pas który musi opuścić. Ze 200m. Dalej jest bus pas przez całe miasto (Częstochowa). Jutro wrzucę nagranie albo parę.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Moze myśli że bus chce przywalić w bok ?
Ja już pisalem iż mam takie skrzyżowanie z podrzędną po prawej stronie, które jest na lekkim zakręcie w lewo.
Tesla jak tam stoi auto i czeka aż przejadę alarmuje i zwalnie .Pewnie jakbym byl w AP to by było hamowanie . Choć droga wymalowana miejska, szeroka to ten samochod wygląda pewnie jakby stał na moim kierunku ruchu.
To nie sa jakieś wielkie problemy , po prostu po to siedzimy za kierownicą aby pilnować korygować .
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
View attachment 21636
W tej sytuacji daje po heblach.
Ale to nie jest phantom breaking. Tylko ograniczone zaufanie do innych pojazdów. Zazwyczaj on zwalnia teraz rzeczywiście w dobrych sytuacjach, np wyjeżdżające auto z drogi bocznej, albo tir zbliżający się do linii. Jedyne co mi przeszkadza ze decyduje sie na to w ostatniej chwili , zamiast wcześniej delikatniej zwolnić. Ponad rok temu jechałem z tortem na AP i stało sobie auto bardzo blisko mojego pasa. Tesla w ostatniej chwili zdecydowała ze nie przejedzie i powstała sałatka tortowa.
 

KapitanBomba

Zadomawiam się
Moze myśli że bus chce przywalić w bok ?
Ja już pisalem iż mam takie skrzyżowanie z podrzędną po prawej stronie, które jest na lekkim zakręcie w lewo.
Tesla jak tam stoi auto i czeka aż przejadę alarmuje i zwalnie .Pewnie jakbym byl w AP to by było hamowanie . Choć droga wymalowana miejska, szeroka to ten samochod wygląda pewnie jakby stał na moim kierunku ruchu.
To nie sa jakieś wielkie problemy , po prostu po to siedzimy za kierownicą aby pilnować korygować .
Pewnie tak myśli. Wolałbym żeby nie myślała na tempomacie. Jakoś jak prowadzę sam to jej nie przeszkadza. I tam nie włącza się bus tylko jest wyjazd że stacji lub z bocznej ulicy. Te wyjazdy są co trochę. Więc na odcinku 8km potrafię mieć 3 takie sytuacje. Ci co jadą za mną nie mają lekko. Co do ostatniego zdania to tempomat powinien pomagać a nie generować stresujące sytuacje. Powinno się to nazywać Akywny Tempomat(beta) lub Aktywny Tempomat (Supervised).
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Dokładnie, sam tempomat nie powinien sie bać. Ale jak kiedyś oglądałem testy aktywnych systemów bezpieczeństwa to one muszą reagować zanim coś sie pojawi na naszym pasie, a już w momencie gdy ma kurs kolizyjny
 

Oliviakrk

Posiadacz elektryka
Mi na trasie Kraków Warszawa (w sumie 4 przejazdy) tesla zaserwowała awaryjne hamowania 5-6 razy. Więc phantom breaking jak najbardziej jest. Jechałam HL i stara trójka z czujnikami zwykłymi. Obydwie tak samo się zachowywały.
 

Przemmo

Posiadacz elektryka
12k w 4 miesiące, przez pierwsze 2 PB czasem się pojawiał, obecnie nie pamiętam kiedy. Podstawowy AP, jestem bardzo zadowolony.
 
Top