2024.38

zibizz1

Pionier e-mobilności
@grypiomi

Mam też lekkie podejrzenie, że tryb emulacji HW3 na HW4 znacząco pogarsza działanie autopilota.

Maszyna wirtualna, nigdy nie będzie szybsza niż natywny kod na HW4

Nie ma żadnej wirtualizacji czy emulacji. Ba, nawet od kilku miesięcy to HW4 dostaje pierwsze nowe wersje FSD, które pare dni/tygodni później sa optymalizowane pod HW3. Ostatnio dłuższa przerwa byla po zwiększeniu modelu i tutaj dyskutowaliśmy o tym ze to było ostatnie zwiększenie modelu dla HW3. Wiecej parametrów tam nie upchniemy.


Musk w poście pisze że HW4 ma jeszcze spory zapas mocy ktora jeszcze nie jest wykorzystywana. Ale Tesla juz wzięła wszystko z HW3 i kolejne zwiększenie modelu spowoduje ze będziemy mieli rozłam i osobną lepszą wersję dla HW4 i troszkę gorsza dla HW3. Takiego rozłamu na pewno nie bedzie w tym roku ale na 100% musi zdarzyć sie do 2026. Ja obstawiam druga połowę 2025
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Jak ktoś mi nie wieży że u mnie dzieje się to często to zapraszam, gwarantuję że wystarczy jeden dzień jeżdżenia z ACC lub AP i się przekona że nie piszę farmazonów

Ale skoro u tylu osób ostre hamowanie bez powodu na ACC to rzadkość a u mnie jest to nagminne to znaczy że z moim 3 miesięcznym Y jest coś nie tak i aktualizacjraoprogrqmowania raczej nic nie da. Zostaje mi to zgłosić do serwisu i liczyć że to naprawią.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
To jest u wszystkich tak, tylko ludzie malo jezdza i tego nie czuja. Ja na kazdej trasie mam 3-5 roznych dziwnych akcji zwiazanych z AP
Od 15 lat robię rocznie po 60tys i moją TMY też to czeka, prawidłowe działanie ACC jest u mnie bardzo ważne.

Postanowiłem tutaj o tym napisać bo liczyłem że to kwestia oprogramowania albo że to problem tylko u mnie.
 

CezaryT

Tesla Model 3 Highland LR
Mapy offline wykorzystywane do nawigacji sa prawdopodobnie w oparciu o OSM dostarczane przez Mapbox. A także prawdopodobnie zgrubna nawigacja online. Czyli ten moment gdy pokazuje się trasa z ładowarkami ale nie ma jeszcze czasów i poziomów %. Silnik nawigacji został stworzony w oparciu o bibliotekę Valhalla. Informacje o ruchu, oraz nawigacja z wykorzystaniem tych danych, trasy alternatywne do najbliższego celu i zdjęcia satelitarne sa od Google. Choć są też plotki o korzystaniu z innych dostawców np HERE ale jest ich dużo mniej więc mniej prawdopodobne
Używam nawigacji Tesli równolegle z Waze, a znowu Waze to Google (na nawigacji Tesli włączam tryb pokazywania całej trasy ze zmieniającymi się online opcjami dojazdu, a Waze służy mi do dokładnego prowadzenia). Jestem zaskoczony tą informacją bo byłem przekonany, że Tesla korzysta z wyznaczania trasy ze wsparciem Google (w komercyjnym API każde wyznaczenie trasy to około 2 grosze, a pewnie przy indywidualnie negocjowanych umowach są lepsze warunki). Sugerowałem się tym, że Tesla korzysta z Google ponieważ opcje dostępnych tras (te 3 sugestie) przy planowaniu są identyczne w Waze i w Tesli.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@Cezarya No bo korzysta.
Mapy offline wykorzystywane do nawigacji sa prawdopodobnie w oparciu o OSM dostarczane przez Mapbox. A także prawdopodobnie zgrubna nawigacja online. Czyli ten moment gdy pokazuje się trasa z ładowarkami ale nie ma jeszcze czasów i poziomów %. Silnik nawigacji został stworzony w oparciu o bibliotekę Valhalla. **Informacje o ruchu, oraz nawigacja z wykorzystaniem tych danych, trasy alternatywne do najbliższego celu i zdjęcia satelitarne sa od Google.** Choć są też plotki o korzystaniu z innych dostawców np HERE ale jest ich dużo mniej więc mniej prawdopodobne
Po prostu Google nie potrafi nawigować po SuC i nie działa gdy nie ma internetu.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Jak ktoś mi nie wieży że u mnie dzieje się to często to zapraszam, gwarantuję że wystarczy jeden dzień jeżdżenia z ACC lub AP i się przekona że nie piszę farmazonów
Czytając takie posty doszedłem do wniosku, że powinniśmy odróżniać starsze samochody korzystające z radarów od nowych bazujących na kamerach.
To 2 różne technologie i zachowanie samochodów zapewne też jest różne.
 

Michal

Moderator
Czytając takie posty doszedłem do wniosku, że powinniśmy odróżniać starsze samochody korzystające z radarów od nowych bazujących na kamerach.
To 2 różne technologie i zachowanie samochodów zapewne też jest różne.
Nie ma już Tesli bazujących na radarach. Wszystkie przeszły na kamery, chyba, że ktoś nie aktualizował auta od około 1,5 roku.

Ps. Jechałem ostatnio 1000 km po A2/S3 w 2 dni i żadnego hamowania nie miałem. Specjalnie zwróciłem też uwagę na dołączających do ruchu z MOPów.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Widzę różne komentarze użytkowników. Jedni mają większy problem z AP inni mniejszy. Spodziewam się że dałoby się dojść które wersje mają jaki problem. Pozostaje również kwestia dróg.
Ja mając S z HW4 i jeżdżąc po zadupiach mam problem z niespodziewanym działaniem autopilota.
 
Top