Średnie zużycie energii - jak to u was jest?

shago

Fachowiec
Wczoraj pierwszy raz zrobiłem daleką trasę. Zużycie po dotarciu do celu na trasie Wrocław - Warszawa, ładowane gdzieś pomiędzy Wrocławiem a Łodzią:

1728625754867.png

Tempomat ustawiony na 120. Czas podróży na tym odcinku to 2:21. Niestety nie wiedząc dokładnie jak działa ta sekcja podróże zresetowałem czas nie klikając w "Resetuj". Jak ktoś mi powie czy można to jeszcze jakoś podglądnąć to chętnie wrzucę screena z uzupełnionym czasem podróży.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Niestety nie wiedząc dokładnie jak działa ta sekcja podróże zresetowałem czas nie klikając w "Resetuj"
Samo się resetuje. Wystarczy zaparkować auto, poczekac kilka minut i "Obecna trasa" się wyzeruje.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Samo się resetuje. Wystarczy zaparkować auto, poczekac kilka minut i "Obecna trasa" się wyzeruje.
Nawet nie kilka minut, wystarczy się zatrzymać i wysiąść z auta i pozamiatane.
Uważam że to jest bardzo głupie, powinien być jakiś sensowny czas latencji (może nawet do modyfikacji dla każdego w ustawieniach).
Np w MB ok 4 godziny postoju resetuje licznik ( to jest trochę długo, ale i tak lepiej niż to w Tesli.
 

swistak

Posiadacz elektryka
A jakie macie wrażenia przy temperaturach z okolic 0st? Ja zauważyłem wzrost ogromny.
Aż przejechałem się w testową trasę z prędkością 100km/h przez 15km. Wynik bliski 200Wh/km, gdzie w lecie z klimą miałem ok 140.
Średnią od września mam 155. A średnia z ostatniego ładowania to aż 225.
Dziś, przy temp. +4st było już całkiem normalne zużycie.
Sporo mam zużycia przy pozycji "kondycjonowanie baterii". Ale to już przy tak nie za niskiej temperaturze (między -2 a +2)? No i to nie jest LFP przecież, które opisuje się jako bardziej wrażliwą.

Żeby nie było, nie narzekam, doświadczam :), uczę się przewidywania :p.

I druga kwestia.
Pisaliście, że moc znamionowa systemu podgrzewania baterii to 7kW. No tak, to sporo gdy ma działać.
Macie może widzę co do mocy znamionowej:
- grzania kierownicy (strzelam ok 300-500W)
- ogrzewania w kabinie (strzelam 2kW)
- klimatyzacji (strzelam ok 500W)
- pompy ciepła (tu nie mam pojęcia, bo wydaje mi się że to osobne urządzenie niż klimatyzacja, gdyż wymiennik jest w innym miejscu).
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Pisaliście, że moc znamionowa systemu podgrzewania baterii to 7kW. No tak, to sporo gdy ma działać.
Macie może widzę co do mocy znamionowej:
- grzania kierownicy (strzelam ok 300-500W)
- ogrzewania w kabinie (strzelam 2kW)
- klimatyzacji (strzelam ok 500W)
- pompy ciepła (tu nie mam pojęcia, bo wydaje mi się że to osobne urządzenie niż klimatyzacja, gdyż wymiennik jest w innym miejscu).
Bez przesady. Dotkniesz ręką żarówkę 100W? A kierownicę 300W?
 

swistak

Posiadacz elektryka
Bez przesady. Dotkniesz ręką żarówkę 100W? A kierownicę 300W?
Może i przesadziłem. Ale mówię o mocach znamionowych. Żeby szybko nagrzać kierownicę pokonując jej pojemność cieplną oraz izolację (skóra, plastik itp) nie jestem pewny czy przesadziłem, po chwili moc się będzie zmniejszać - oczywiste. Ale pytam ludzi którzy wiedzą...
Poza tym - żarówkę przez szmatkę (izolację) już przytrzymasz. A jak dodasz jednak fakt że kierownica jest ciut większa od żarówki - to też nie bez znaczenia.
 
Top