Średnie zużycie energii - jak to u was jest?

zibizz1

Pionier e-mobilności
Jest jeszcze taka sprawa którą obserwuje że gdy auto z ciepłą baterią postało np z 2h. Wracam i wsiadam i bateria ma nadal np te 10 stopni ale na zewntrz jest mróz. To moc i rekuperacja może być ograniczona bo BMS nie jest pewny jaką naprawdę temperaturę ma bateria. Dopiero po 1-2 minutach znosi to ogracznie.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Ja miałem odwrotne odczucia - Panasonic nawet lepiej znosiły zimno. Auto miało prawie pełna moc od startu nawet poniżej 0°C, a w LG jest jednak trochę gorzej.
Tak, to prawda ale nie wymaga takiego intensywnego grzania jak w przypadku panasonica.
W starej TM3P BMS próbuje utrzymać temperaturę baterii 30*C, a w LG ledwo 15-18*C

Nie wiem w sumie o co chodzi. Sam jestem ciekaw.
 

eugtor

Posiadacz elektryka
Tak wygląda zużycie energii w mojej TM3HL LR. Nie mam gniazdka w garażu, ładuje tylko na stacjach publicznych AC i DC (w tym na SuC). Mam przeważnie krótkodystansowe codzienne przejazdy (<10 km w jedną stronę), raz na 1-2 mies wyjeżdżam na 100-300 km, 2-3 razy w roku robię dłuższe wypady po ok. 1000 km.

"Total" (tzn od odbioru samochodu) liczę od początku czerwca.
"Od ładowania" wskazuje zużycie w obecnych warunkach pogodowych polskiej jesieni (w nocy/rano ok 2-3 st, w dzień 6-8).
Samochód parkuję na zamkniętym parkingu "podziemnym" pod blokiem i mam zaplanowane codzienne przygotowanie samochodu przed wyjazdem.

Na drugim zdjęciu widać ile zużywa się baterii na komfort dla rodziny i bezpieczeństwo samochodu (Sentry jest wyłączone w domu i w pracy).

P.S. @bano92 to też w odpowiedź na twoje wątpliwości w sąsiednim wątku ;)
 

Attachments

  • IMG_7574.jpeg
    IMG_7574.jpeg
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 54
  • IMG_7573.jpeg
    IMG_7573.jpeg
    1,6 MB · Liczba wyświetleń: 55
Last edited:

MJ-kredyty

Nowy na Forum
Dorzucę swoje dane o zużyciu z ostatnich 6 tys km. Z tego przebiegu jakoś 2400km było po eskach i autostradach z prędkościami od 120 do 135km/h. Zużycie wg komputera 195Wh. Natomiast jeśli wziąć pod uwagę ilość pobranej energii wg samochodu to średnie zużycie wychodzi 223Wh na ten przebieg. Więc jak widać energia zajadna przez sentry, grzanie kabiny przed jazdą jest spora. Pacjent to M3P z 2022. Przymierzam się na wiosnę zmienić koła na 18". Znalazłem w necie info ze nowe koła Photon wchodzą na zaciski właśnie do M3P (szukam kogoś z Lublina kto takie ma by przymierzyć do swojej M3P)
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
TMY LR AWD z 2024
1963km, wyjazd na narty do Austrii, co dzienne jeżdżenie na miejscu i powrót. 4 osoby (2 dzieci), auto załadowane. Prędkości 120-140. Temp. -4-0, wiatr w obie strony słaby 3-6km/h.
Zużycie na wyświetlaczu 453kWh, 23,1/100.

Ilość pobrana z ładowarek 529,88kWh co daje średnią 27kWh/100, to 17% więcej niż wskazania na wyświetlaczu. Czyli tyle poszło więcej na przygotowanie baterii, utrzymanie temp. straty i itp.
 

facet

Fachowiec
U mnie z 3300 średnia 16,5kW. Okres od 7 marca więc i minusowe a max +18 stopni. Szybko nie jeżdżę ale na pewno ze startu mocno dynamicznie bo mi jeszcze nie przeszło i aż mi się nie chce motocykla odpalać.
 

aadam75

Zadomawiam się

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
U mnie z ostatniego miesiąca (2500+ km) proporcje 30% miasto 70% ekspresówki z ładowarek poniżej 20 kWh na 100 km, tesla pokazuje coś około 16 kWh na 100 km, jeśli ktoś lubi się oszukiwać :)
Co jest przeciwną obserwacją, do tego co gdzieś chyba tutaj przeczytałem, ładowanie DC ma niską sprawność - bo tesla podgrzewa akumulator choćby. Stąd i 10% nawet może pójść w powietrze.
 
Top