Juniper - czy warto czekać?

eimi

Pionier e-mobilności
Ja kupiłem w październiku, jestem zadowolony, ale czy żałuję to powiem dopiero jak wyjdzie Juniper, będę znał jego usprawnienia i cenę. Jeżeli będzie miał pneumatyczne zawieszenie i nadal dźwigienki a do tego tą sama cenę to będę żałował. Miększe klasyczne zawieszenie poprawi komfort jak w HL, ale zepsuje prowadzenie. A największy zarzut w obecnym Y to zawieszenie, poprawili je ale mimo to określilbym je jednym zdaniem: bardzo dobre jak dobra droga i złe jak droga zła - w szczególności nierówna ekspresówka gdzie auto ma tendencję baunsowanie przód/tył. Po mieście jest dla mnie okej. Jedyną szansę widzę w pneumatyce przy tej masie auta.
 

eimi

Pionier e-mobilności
To jeżeli dla Ciebie trochę poniżej 100k to szorowanie ponizej 100k, to jaka by była normalna uczciwa cena za trzy latka jak nowe auto jest za 188k minus dotacje?
 

Michal

Moderator

cooler

Pionier e-mobilności
A największy zarzut w obecnym Y to zawieszenie, poprawili je ale mimo to określilbym je jednym zdaniem: bardzo dobre jak dobra droga i złe jak droga zła - w szczególności nierówna ekspresówka gdzie auto ma tendencję baunsowanie przód/tył. Po mieście jest dla mnie okej. Jedyną szansę widzę w pneumatyce przy tej masie auta.
Jeździłem w życiu paroma sportowymi samochodzami (ostatnio BMW M8) i twarde zawieszenie tak ma: tunel pod Ursynowem na S2 w Wawie dobitnie to potwierdza. Normalna zawiecha rodzinnego kombi czy minivana tego nie czuje, ale są też tego i wady - robisz skręt a auto podąża duużo później.
Ale i do tego i do tego zawieszenie można się przyzwyczaić. Teslą omijam nierówne drogi.
 

eimi

Pionier e-mobilności
W moich danych auta 2021 są raczej w okolicy 110k - poniżej były 3 sztuki.
To daje 59% wartości, a uwzględniając dotacje znacznie więcej. Jest jeszcze margines na obniżki. Pisanie że to jest niesprzedawalne i szoruje poniżej 100k to głupota.
 

eimi

Pionier e-mobilności
tunel pod Ursynowem na S2 w Wawie dobitnie to potwierdza.
dokładnie ten odcinek potwierdza ułomność zawieszenia w tesli.
Do tego bym dodał odcinek między Łodzią a Strykowem na A1.

Dla niewtajemniczonych auto baunsuje przód/tył i objawia się to tym że jak oprzemy głowę o zagłówek to walimy ciągle w zagłówek z raz na sekundę albo dwie.

BMW X5 na pneumatyce i tam jest gładko - ale nie oszukujmy się, to zupełnie inny budżet.
Renault Austral - kompaktowy "SUV" i też rzuć lekkie baunsowanie przód tył, ale połowę tego co w Y.
Nawet moja stara Giulietta QV z twardym zawieszeniem jedzie tam bardziej komfortowo niż Austal i Y razem wzięte - ale to mały lekki hatchback.

Moim zdaniem tylko pneumatyka w Y będzie w stanie poprawić sytuacje, żeby było miękko kiedy ma być miękko i twardo, ale sprężyście kiedy ma być twardo.

Także @cooler są kwestie w których się zgadzamy, ale na pewno nie jest to cena
;)
 

Szynkus

Zadomawiam się
Na nierównej esce Y 2021 nas też wpieniał nieco. Ale na dziurawej drodze Ostrołęka - Szczytno to zawieszenie radziło sobie lepiej niż rozbujana Skoda Octavia 2021 na przykład. Z mojego doświadczenia suvy tej wielkości miewają sztywne nastawy, Kodiaq nowy waży z dieslem prawie 1900kg i bez aktywnego zawieszenia DCC też jest nieco zaskakujący twardością.
 

cooler

Pionier e-mobilności
To daje 59% wartości, a uwzględniając dotacje znacznie więcej. Jest jeszcze margines na obniżki. Pisanie że to jest niesprzedawalne i szoruje poniżej 100k to głupota.
Jak se tam uważasz - ja dalej twierdzę że M3 jeszcze się od biedy nadaje na miasto, więc obniżając odpowiednio cenę RWD z małą baterią się sprzeda, ale to nie dotyczy Y - to jest bardziej rodzinne auto również na trasy i ktoś kto będzie w przyszłości wybierał używanego, to będzie zdecydowanie wolał z dużą baterią.
Czas pokaże, wkurza mnie tylko że piszę koledze co ja uważam śledząc rynek, a zaraz się trafia ktoś kto pisze że to głupoty bo on ma RWD i dupa go zapiekła 😛
Ja też się nie spodziewałem takich obniżek cen używanych, ale to dobrze, rynek używanych się dzięki temu zwiększy.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ja kupiłem we wrześniu "starego" Y i sprzedałem M3 RWD 21 nie bez problemu, finalnie osobie z forum, w cenie jaką mi proponowała Tesla (105).
Jak dobrze policzyć to niewiele dołożyłeś do tego nowego Y :) Pamiętam ile kosztował jeszcze 2 lata temu ws do M3 :)
 

Najnowsze dyskusje

Top