Ładowarka przenośna na 1 fazę 16A

kborzy

Zadomawiam się
Hej

Szukam sprzętu do ładowania opla corsy. Ładowarka w aucie jest 7.4 kw 1 fazowa.

Jako że nie chce robić nowej infrastruktury z domu i ładować się w duże koszta chce wykorzystać to co mam teraz - czyli na zewnątrz mam wyprowadzony na osobnym bezpieczniku 16A 3x2.5 przewód. Więc maks ładowanie jakie osiągnę teraz to 3.7kw.

Jaką ładowarkę pod to kupić ? Jak szukam ładowarki przenośnej w okolicy 500-800 zł to znajduję ładowarki na zwykłe gniazdo 230v - już wiem , że do ładowania powyżej 1.8kw warto użyć gniazdo siłowe.

kręcą się u nas złodzieje więc zamiast wallbox stawiać będę skrzynkę hermetyczną w której w środku zrobię gniazdo i ładowarkę przenośną będę chował do środka pod klucz , a zrobię tylko wyjście na przewód z wtyczką do auta


Jak to u was ? Możecie się podzielić swoimi rozwiązaniami , albo podać jakiś model ładowarki który macie nie za milion monet ?:)
 

perszing1800

Nowy na Forum
Jak wyżej,albo kupujesz evse i zmieniasz wtyczkę albo kupujesz evse regulowane z mocą maksymalną wyższa niż 3,7kw i w standardzie masz wtyczke kempingową,ustawiasz na nim 16A i wsio ;)
Przykład tani,mam używane tylko dwa razy więc nie wypowiem się jak z jakością/wytrzymałością
Tylko ja go kupiłem za 4 stówki,testowany na 24A max
 

nabrU

Moderator

KrzysztofFly

Moderator
A może Teslowy TMC z dodatkową wtyczką na małą siłę:


Może ma ktoś z Forum używane na sprzedaż taniej
Tylko, że Tesli nie ma regulacji prądu, bo w razie konieczności robi się to w samochodzie. Stellantisy niestety nie umożliwiają regulacji mocy ładowania z poziomu samochodu, to można załatwić odpowiednim EVSE, podobnie zresztą jak stopnia naładowania, z tym pomoże HA z odpowiednią wtyczką.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Nawet mam takie gniazdo w domu, tylko nie mogę znaleźć ładowarki pod taką wtyczkę :p
Tu jakaś pierwsza z brzegu. Za niecałe 400 zł z wysyłką z Polski.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Hej

Szukam sprzętu do ładowania opla corsy. Ładowarka w aucie jest 7.4 kw 1 fazowa.

Jako że nie chce robić nowej infrastruktury z domu i ładować się w duże koszta chce wykorzystać to co mam teraz - czyli na zewnątrz mam wyprowadzony na osobnym bezpieczniku 16A 3x2.5 przewód. Więc maks ładowanie jakie osiągnę teraz to 3.7kw.

Jaką ładowarkę pod to kupić ? Jak szukam ładowarki przenośnej w okolicy 500-800 zł to znajduję ładowarki na zwykłe gniazdo 230v - już wiem , że do ładowania powyżej 1.8kw warto użyć gniazdo siłowe.

kręcą się u nas złodzieje więc zamiast wallbox stawiać będę skrzynkę hermetyczną w której w środku zrobię gniazdo i ładowarkę przenośną będę chował do środka pod klucz , a zrobię tylko wyjście na przewód z wtyczką do auta


Jak to u was ? Możecie się podzielić swoimi rozwiązaniami , albo podać jakiś model ładowarki który macie nie za milion monet ?:)
Teslowe evse chodzi po 500-700zl a moze z odpowiednim adapterem za 200zl ladowac 7kW (32A). Ale to i twoja instalacja musi byc do tego przystosowana…
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Możesz kupić cegłę z wtyczką schuko, obciąć ją i założyć niebieskie kempingowe.
I przestanie mu dzialac… w 90% wtyczek sa odpowiednie termistory i oporniki …
Nic nie obcinac.
 

eSUBA94

Posiadacz elektryka
Nie wiem jak w oplach za czasów francuzów ale poprzednik Opel Ampera-E miał też 7,2kW 1F ale dało się w neutralny wpiąć L2 i ciągło 2x 16A nie obciążając instalacji, nawet auto się nie sapało i brak uziemienie albo P+N

może jakiś ekspert się wypowie jak to jest z tymi 7,2kW w EU
mam taką ścienną ładowarkę której nie da się ukraść i tam neutralny nie jest wymagany nawet
 

Attachments

  • 20210802_233743.jpg
    20210802_233743.jpg
    852,7 KB · Liczba wyświetleń: 9
Top