[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy

vwir

Pionier e-mobilności
Ale statystyka zakupów BEV nadal mocno jest w centrum i bliżej zachodnich stron.
Ta statystyka która pod uwagę bierze miejsce rejestracji? Wiesz, że większość samochodów w leasingu jest zarejestrowanych w Warszawie i Poznaniu, nawet jeśli w praktyce jeżdżą w Rzeszowie?

Podejrzewam, że nadal Warszawa czy Poznań "wygrywają", ale statystyki o której wspominasz w praktyce nie ma. Albo raczej jest, ale opiera się na kompletnie bzdurnych danych.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ta statystyka która pod uwagę bierze miejsce rejestracji? Wiesz, że większość samochodów w leasingu jest zarejestrowanych w Warszawie i Poznaniu, nawet jeśli w praktyce jeżdżą w Rzeszowie?

Podejrzewam, że nadal Warszawa czy Poznań "wygrywają", ale statystyki o której wspominasz w praktyce nie ma. Albo raczej jest, ale opiera się na kompletnie bzdurnych danych.
Do tego już nie trzeba zmieniać tablic jak kupisz z innego województwa i masz w nosie jaką masz tablicę .
Np .Syn jeździ na ZKL w Gdańsku
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Ta statystyka która pod uwagę bierze miejsce rejestracji? Wiesz, że większość samochodów w leasingu jest zarejestrowanych w Warszawie i Poznaniu, nawet jeśli w praktyce jeżdżą w Rzeszowie?

Podejrzewam, że nadal Warszawa czy Poznań "wygrywają", ale statystyki o której wspominasz w praktyce nie ma. Albo raczej jest, ale opiera się na kompletnie bzdurnych danych.
Na poparcie tezy:

"według raportu "Polish EV Outlook 2024", niemal połowa (49%) floty BEV w 2023 r. była skoncentrowana w miastach liczących powyżej 300 tys. mieszkańców"

"na koniec czerwca 2024 r. Warszawa dysponowała 636 punktami ładowania, Gdańsk 297, Szczecin 256, Kraków 226, a Poznań 214"

Widać to też w trakcie podróżowania po Polsce.
 

nabrU

Moderator
Bo miasto to idealne środowisko dla elektryka.
Jak będzie co najmniej 6 ładowarek DC co 50km głównych dróg to się okaże że i w trasy się nadają. Ale to za 5 - 6 lat... Więc jeszcze ta opinia trochę pokróluje
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Bo miasto to idealne środowisko dla elektryka.
Jak będzie co najmniej 6 ładowarek DC co 50km głównych dróg to się okaże że i w trasy się nadają. Ale to za 5 - 6 lat... Więc jeszcze ta opinia trochę pokróluje
Dokładnie, w mieście BEV jest nawet lepszy od hybrydy.
Poza trasą bolączki BEV zaczynają być dla pewnej grupy uciążliwe, a dodatkowy brak ładowarek tymbardziej nasila problem.
I nawet baterie typu 150kWh nie rozwiążą problemu braku/słabej infrastruktury ładowarek.

3-4lata temu ładowarki 200-300kW to było coś. Teraz już nie robią wrażenia. A u nas nawet tych 150-200kW jest mało.
 

vwir

Pionier e-mobilności
"według raportu "Polish EV Outlook 2024", niemal połowa (49%) floty BEV w 2023 r. była skoncentrowana w miastach liczących powyżej 300 tys. mieszkańców"
Jeszcze raz: jak to mierzyli/liczyli? Zgaduję, że miejscem rejestracji, bo jak by inaczej? No to połowę elektryków z mojej miejscowości policzyli jako Warszawa. Mieszkam na podkarpaciu.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Jeszcze raz: jak to mierzyli/liczyli? Zgaduję, że miejscem rejestracji, bo jak by inaczej? No to połowę elektryków z mojej miejscowości policzyli jako Warszawa. Mieszkam na podkarpaciu.
meta analiza


Ale to nie pytanie do mnie, tylko do EV outlook.
Podałem źródło, jeśli cię interesuje jak to badali to możesz do nich napisać.
Raport też jest dostępny, możesz sobie wykupić. Jest płatny, autorzy podani.
 

vwir

Pionier e-mobilności
meta analiza


Ale to nie pytanie do mnie, tylko do EV outlook.
Podałem źródło, jeśli cię interesuje jak to badali to możesz do nich napisać.
Raport też jest dostępny, możesz sobie wykupić. Jest płatny, autorzy podani.
Po co mam pytać? Skąd mieliby niby wiedzieć, że auto wzięte w leasing w Warszawie jeździ w Rzeszowie? Nigdzie w żadnych papierach (z wyjątkiem papierów wewnętrznych firmy leasingowej) nie ma śladu po Rzeszowie. Więc żaden EV outlook nie ma prawa wiedzieć, że to auto jeździ w Rzeszowie. To jest tak proste. A jako iż elektryki to relatywnie młode i drogie samochody, gdzie nowe są najczęściej brane w leasing (a nie kupowane), to przekłamanie w ich przypadku jest ogromne. Dość powiedzieć, że to właśnie w ścieżce bankowej (leasingi) w pierwszej kolejności skończyły się dopłaty.

Edit: a w sumie to do nich napisałem. Daję zerową szansę że odpowiedzą, bo raczej zdają sobie sprawę z dziury w tej części raportu.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Mylisz PL z PL B.
A to wszystkie mosty na Wiśle rozebrali i już ci z Polski A do Polski B (i vice versa) nie przejadą?
 
Top