Uszkodzony punkt podnoszenia w Tesli Y RWD (Berlin) przy naprawie opony

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Nie ma czegoś takiego jak "oryginalne Teslowe krążki".
Dlatego dzisiaj mimo,iż mam te krazki to podnosiłem bez! Na ich gumowym klocku! wszystko ok
 

a1ider

Zadomawiam się
Dlatego dzisiaj mimo,iż mam te krazki to podnosiłem bez! Na ich gumowym klocku! wszystko ok
Podnosiłes jeden punkt czy całe auto? Ja 3 miesiące temu wymieniałem wszystkie opony to auto było całe podnoszone. Bez podkładek nie dałoby rady bo te od ramienia podnośnika były bardzo szerokie i dotykały progu. Podkładki raczej nie są problemem, szczególnie przy podnoszeniu całego auta bo obciążenie równo się rozkłada na tych punktach. Wygląda, że problem jest przy podnoszeniu za jeden punkt bo wtedy podłoga i punkt podnoszenia jest pod kątem względem lapy podnośnika i nacisk jest na krawędź punktu, a nie jego płaszczyzna. Taka wstępna teoria.
 

Raf24

Fachowiec
Niewłaściwe nie wejdą w ogóle w otwór, lfp ma mniejsze otwory niż nca.
W RWD Berlin są tylko LFP , średnica otworu centrującego jest różna dla BYD i CATL .Po tym szło rozróżnić czy jest ta czy ta druga ,( Brak BYD + 50 % rabat od Catl - cicho sza )
 

p0li

Pionier e-mobilności
kieds wrzucalem link z prasy niemieckiej - jest to wada konstrukcyjna tych punktow (za miekkie) i sie odksztalcaja - w .de doszlo do tego ze na koniec leasingu kazali placic wynajmujacym jakies chore pieniadze za naprawe (ponad 12 tys € ) wiec ci poszli do sadu z tym
co tam dalej sie dzialo - nie wiem bo nie sledzilem tematu
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
W LR AWD podnosiłem 3 razy za każdy z punktów żabą w garażu i 0 problemów, raz bez podkładek i 2x z podkładkami(sporo ułatwiają).
 

ciastek

Pionier e-mobilności
kieds wrzucalem link z prasy niemieckiej - jest to wada konstrukcyjna tych punktow (…)
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Podnosiłes jeden punkt czy całe auto? Ja 3 miesiące temu wymieniałem wszystkie opony to auto było całe podnoszone. Bez podkładek nie dałoby rady bo te od ramienia podnośnika były bardzo szerokie i dotykały progu. Podkładki raczej nie są problemem, szczególnie przy podnoszeniu całego auta bo obciążenie równo się rozkłada na tych punktach. Wygląda, że problem jest przy podnoszeniu za jeden punkt bo wtedy podłoga i punkt podnoszenia jest pod kątem względem lapy podnośnika i nacisk jest na krawędź punktu, a nie jego płaszczyzna. Taka wstępna teoria.
Jednym punktem podnosiłem. Prawy przód.
 

a1ider

Zadomawiam się
Jednym punktem podnosiłem. Prawy przód.
Przód w Tesli RWD na pewno jest też trochę lżejszy. W domu, w garażu też to się robi inaczej. Mam kilka aut i też zmieniam sobie w nich koła dość często i jak to robię to staram się zawsze dokładnie, równo wszystko podeprzeć, powoli podnoszę, powoli opuszczam. Jak jedziesz do warsztatu, a tym bardziej w nocy na parkingu gdy naprawia to mobilny serwis to już takiej precyzji nie ma. I tak robiłem z siebie trochę debila stojąc nad tymi mechanikami patrząc im na ręce gdy wykonują blachą czynność, którą robią dziesiątki razy dziennie.

Ewidentnie te punkty są źle zaprojektowane, bo taka sytuacja nie powinna się zdarzyć bez względu z jaką delikatnością się z nimi obchodzimy.

Według mnie, gdy auto jest podnoszone za wszystkie punkty to te czy inne podkładki są OK, a czasem wręcz potrzebne w zależności od kształtu ramienia podnośnika i jego standardowych podkładek/łap. Natomiast przy podnoszeniu punktowym to jednak bym sobie je darował i podkładał żabę z jej gumą bezpośrednio pod punkt.
 

a1ider

Zadomawiam się
Update: Pod dokładniejszych pomiarach powierzchni pojemnika baterii wyszło, że nie jest on idealne płaski i posiada minimalne odchylenia na swojej powierzchni. Z Tego względu na te chwilę usuwam info o uszkodzonej samej baterii/pojemniku. Być może kwestia dotyczy samego punktu podnoszenia. Z tego też względu zmieniałem też tytuł wątku. Zmienię ponownie jeśli okaże się inaczej.
 
Top