Wiemy, ilu właścicieli elektryka wróciłoby do auta spalinowego.

zlp

Pionier e-mobilności
Zależy ile kWp potrzebujesz. Jeśli kilka, to może obskoczy je ten falownik, który już masz.
Jak pisałem, karta katalogowa falownika i paneli i policzyć, ile możesz dołożyć. Ja na 25kW SE, mam 32,4kWp paneli, bo taki miałem dach :D
Magazynu pod ten SE nie podepniesz. Trzeba szukać innych rozwiązań, może Victron.
 

Ryszard tesla y

Zadomawiam się
Dla zainteresowanych ładowanie jednorazowe bez ograniczeń czasu i kWh na stacjach MOL.
 

Attachments

  • 20241219_101335.jpg
    20241219_101335.jpg
    286 KB · Liczba wyświetleń: 58

Ev3

Pionier e-mobilności
Masz listę stacji z tym dealem? Ja wiem o:
S6 MOP Wyszogóra, oba kierunki
A1 MOP Woźniki, raczej tylko kierunek Częstochowa
Wszystkie stacje MOL z ładowarkami (u nas) mają tak samo.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Masz listę stacji z tym dealem? Ja wiem o:
S6 MOP Wyszogóra, oba kierunki
A1 MOP Woźniki, raczej tylko kierunek Częstochowa
S8 MOP Budykierz (w stronę Białegostoku)
S8 MOP Przyjmy (w stronę Warszawy)
 

nabrU

Moderator

SokolEV

Posiadacz elektryka
Z tymi powrotami, to myślę, że jest tak: Jak zaproponujesz właścicielowi np. TMY wymianę na przeciętnie wyposażonego Kodiaqa (bo to dzisiaj taka półka cenowa), to pewnie nie wróci do ICE. Ale jak mu zaproponujesz wymianę na Mercedesa GLS, to pewnie chętnie zmieni. Wszystko kwestia ceny do jakości. Na dzisiaj nie wydaje się to możliwe i nic na to nie wskazuje ale w tej mało prawdopodobnej sytuacji, w której ICE i paliwo do nich wyraźnie tanieje, a elektryki i prąd wyraźnie drożeją, te proporcje mogłyby się nagle zmienić.
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Na dzisiaj nie wydaje się to możliwe i nic na to nie wskazuje ale w tej mało prawdopodobnej sytuacji, w której ICE i paliwo do nich wyraźnie tanieje, a elektryki i prąd wyraźnie drożeją, te proporcje mogłyby się nagle zmienić.
Jest jeszcze jeden trend: degradacja jakości paliwa w dłuższym terminie.
Tzn. mimo drożejącej benzyny, coraz więcej w niej biokomponentów i diabli wiedzą czego jeszcze. Odkąd wprowadzili E10, zauważyłem spadek momentu obr. w moim starym poczciwym ICE. Auto zaczęło mulić... i żłopać więcej, żeby uzyskać podobną moc. Dopiero po wlaniu E98 wraca dawna dynamika. Dla mnie to było jednym z argumentów do przejścia na BEV.
Tymczasem energii elektrycznej w ładowarkach nie da się oszukać, bo 1 kWh nie ma składu chemicznego :LOL: W dodatku auto samo mierzy ładowaną energię, niezależnie od sprzedawcy.
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Melodia przyszłości: elektryczne ciężarówki, stacje ładowania 300 kW ... i do tego sieć która to zasili.
Ale po obejrzeniu całości nie dziwi, dlaczego takie stanowisko autora.

Już widzę u nas tą akcję masowej instalacji ładowarek 300kW, na stacjach narodowego superkoncernu energetycznego ;) Póki co, nawet 22/50 kW nie wszędzie mogą wykrzesać. U nas duuużo jest jeszcze do zrobienia w temacie... Luka gdzieś tak na 10-12 lat.

Niesamowity film! A do tego pod koniec jeszcze krótkie szkolenie z podstaw instalacji PV. Podziwiam entuzjazm i charyzmę tego kierowcy :) Szacun!
 
Top