Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

krzyss

Pionier e-mobilności
Jeżeli spełnię swoją zachciankę i kupię Polo GTI to chętnie podejmę wyzwanie. Mało tego, jestem dość pewien swego :)
Zasady te same - startujemy z baterią/bakiem na 100%. :)
Dopisuje sie ! Polecimy na trzy auta :)
 

viallos

Pionier e-mobilności
Dopisuje sie ! Polecimy na trzy auta :)
Nie ma problemu... daj znać jak już to kupisz... ale raczej powinieneś kupić coś w tej samej klasie co 3 bądź Y. Zatem chyba Arteon/Tiguan. Wtedy będzie sprawiedliwie.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
A przepisów ruchu drogowego będziecie przestrzegać?
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Wierutna bzdury. 3 lata temu może tak było ale od tego czasu dużo ładowarek się pojawiło i z Wawy nad morze albo góry nic nie planuje.
Np takie Radomsko kiedyś tylko GW a teraz zarówno GW, Moja, Shelf, Ionity do wyboru do koloru.
I nawigacja w Tesli uwzględnia Ci te ładowarki automatycznie podczas ustalania trasy ? Chyba jednak nie, trzeba uruchomić inną aplikację i poświęcić czas na zajmowanie się pierdołami. I dokładnie to miałem na myśli i Cooler chyba też. To jak został pomyślany i jak powinien wyglądać ekosystem Tesli możemy obejrzeć za naszą zachodnią granicą.
 

arnoldd

Posiadacz elektryka
I nawigacja w Tesli uwzględnia Ci te ładowarki automatycznie podczas ustalania trasy ? Chyba jednak nie, trzeba uruchomić inną aplikację i poświęcić czas na zajmowanie się pierdołami. I dokładnie to miałem na myśli i Cooler chyba też. To jak został pomyślany i jak powinien wyglądać ekosystem Tesli możemy obejrzeć za naszą zachodnią granicą.
Ale to nie miejcie pretensji do wszytkiego - tylko do Tesli (albo zmieńcie auto)
Kia prowadzi po prostu do najbliższej ładowarki niezależnie od operatora.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
I nawigacja w Tesli uwzględnia Ci te ładowarki automatycznie podczas ustalania trasy ? Chyba jednak nie, trzeba uruchomić inną aplikację i poświęcić czas na zajmowanie się pierdołami. I dokładnie to miałem na myśli i Cooler chyba też. To jak został pomyślany i jak powinien wyglądać ekosystem Tesli możemy obejrzeć za naszą zachodnią granicą.
Fakty są przykre: polska leży i kwiczy jeśli chodzi o standard ładowarek, ich dostępności(i łatwości dojazdu do nich), mocy ładowania, ilości stanowisk do ładowania oraz dostępnych udogodnień przy ładowarkach.
No bo jeśli 2 ładowarki na każdym orlenie(z czego często nie działają, lub dzielą 150kW na 2 auta albo wcale) albo drogi greenway/ionity jest w porządku, to czego ludzie narzekają?

Wtedy mniejsze baterie nie będą problemem. Narazie na większe pojemności baterii nie ma co liczyć(rynek na to nie pozwoli) więc musimy cierpliwie czekać na rozwój infrastruktury.

Trasy, nawet dalekie(1000km+) mogą być bardzo przyjemne, pod warunkiem że mamy dostępne na trasie dobre i tanie ładowarki(250kW+)
Wtedy ładowanie 10-75% trwa śmiesznie krótko i faktycznie czas podróży nie jest uciążliwy.
 
Top