Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

OldSeb

Posiadacz elektryka
Ja ostatnio postawiłem Tesle żony na ładowarce Lidla. Zimna bateria, CCS 50kw podłączony i….przez całe ładowanie do 80% auto kompletnie bezsensownie marnuje energie na grzanie baterii nie wiedząc, że ta ładowarka ma tylko 50kw. 50kw zobaczyłem na sam koniec ładowania jak sie grzanie wyłączylo. 7kw poszło w ‚komin’.
Dziwne że jeszcze o tym nie pomyśleli. Wystarczyłaby możliwość ustawienia limitu mocy podczas sesji DC żeby autu powiedzieć, że szybciej nie będzie.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Dziwne że jeszcze o tym nie pomyśleli. Wystarczyłaby możliwość ustawienia limitu mocy podczas sesji DC żeby autu powiedzieć, że szybciej nie będzie.
To jest dla mnie jeszcze dziwniejsze, że ładowarki DC z autem negocjują, przecież ładowarka wie ile może po 400V wystawić. A auto wiedząc to nie powinno marnować czasu na grzanie, bo to nic nie pomaga, chyba że w jakiś sposób Tesli w dociągnięciu do końca gwarancji baterii bez wymiany - a my za to płacimy.
Miałem darmową ładowarkę DC 25kW niedaleko, ale czasowo wychodziło to samo co ładowanie AC 11kW, bo wiecznie marnował 9kW na grzanie, masakra.
 

Wojtekj23

Fachowiec
Ja uważam, że wyszła taniocha. Gdyby tam były nieoznakowane (i nieznane dla Janosika) radary albo odcinkowe pomiary prędkości, to wyszłoby za przejazd nie kilkaset, ale kilka tysięcy PLN (plus punkty w programie lojalnościowym u policji). Więc nic, tylko się cieszyć z taniej jazdy :cool:
Już niedługo połowa S 7 na tej trasie jest planowana pod odcinkowy pomiar prędkości
 

cooler

Pionier e-mobilności
Już niedługo połowa S 7 na tej trasie jest planowana pod odcinkowy pomiar prędkości
Wtedy w wielu ice da się jeszcze wrócić znad morza na tym samym baku. A BEV będą dalej w lesie ;)
 

nabrU

Moderator
wręcz odwrotnie, całej gminie Zakopane powinno zależeć na elektryfikacji i łatwym dostępie do szybkich ładowarek. jakość powietrza jest tam fatalna i upowszechnienie elektromobilności może to poprawić. już nie wspominam o archaicznym i bestialskim wykorzystywaniu koni np. do Morskiego Oka gdzie aż się prosi o wprowadzenie elektryków. a ładowarek tam nie ma i nawet nie ma planów.

Ej no Panie @paradox poczytaj Pan trochę:


Ja może podsumuję cały ten wątek moją wersją 'wyjazdu nad morze'. Choć w UK nad morze wszędzie blisko pojedziemy (wirtualnie) do całkiem niezłej nadmorskiej mieściny Cromer (tak jakoś wyszło kilometrowo podobnie do krzyss'iowego Sopotu ;))

Poniżej plan z zaznaczonymi SuC na trasie (maks zjazd 1 mila) więc dla mnie podróż taka byłaby zeroproblemowa (350km z 6 SuC to chyba ok) i kompletnie za darmo.

1735999063145.png


Ale oczywiście nie każdy ma Teslę, więc wyłączmy ograniczenie na SuC i zmniejszmy dystans zjazdu z trasy do pół mili (czyli de facto ładowarki po trasie) w ww. planie i dostajemy takie coś:

1735999462295.png


Pozostawię ten post bez komentarza...
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Mnie irytuje pisanie, że zap… 130/140 z boxem Y-kiem w zimę i zużycie miałem 20kw. No i oczywiście robię mega trasy. Na ch… pisać takie kocopoły. Jeżdżę dużo i jeszcze szybszego niż 120km/h Y-ka nie widziałem…. i to bez boxa.
3 jeszcze się trafiają pojedyncze szybsze, ale to też raczej te „okołokominowe”, a nie trasowe.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Ja w grudniu zeszłego roku, jechałem do Warszawy na lotnisko. W związku z tym, że jechałem bezpośrednio na lotnisko (nie spałem w Warszawie) pojechałem Stelvio 2.0 280KM (od czasu do czasu, też go muszę rozruszać). Może i trasa nie była z Sopotu, jednak kilometry podobne do Twoich, a i prędkość podróżna również bardzo podobna, ja co prawda jechałem większość trasy autostradą, jechałem jednak zgodnie z przepisami. Tak więc dla porównania mój koszt podróży w obie strony (startowałem z domu zatankowany pod korek, tankowałem w Warszawie, przed lotniskiem do pełna i po powrocie do domu również pod korek)
View attachment 23428
Tak więc Ty zrobiłeś 760km za około 460zł, ja zrobiłem 771km za 542zł.
Nie ta buda, porówna stelvio z TMY, a TM3 to bardziej bmw3 oczywiście sedan
. Poza tym jak ktoś kupuje spaliniaka w trasę to głównie diesla.
Tobie taka bmw 3 w benzin spaliłaby 8,5l, a diesel 6,5l
@krzyss @cooler no to z Waszym kultem zapie***** to lepiej sobie w trasę faktycznie ICE wybierzcie. Auto elektryczne na takie "szaleństwa" nie do końca jeszcze pozwala i to jest fakt nie opinia.
To po co w elektryku podnosicie argumenty o ich dużej mocy, jak piszecie że są stworzone do jazdy 110km/h
Parę postów wcześniej ktoś napisał ze lph spala mu 16l, ale elektryk ma 2 x tyle mocy, pytam po co ta moc? Do zawalania prawego pasa na autostradzie, czy lewego wyprzedzając tira z prędkością 110km/h
 

viallos

Pionier e-mobilności
I nawigacja w Tesli uwzględnia Ci te ładowarki automatycznie podczas ustalania trasy ? Chyba jednak nie, trzeba uruchomić inną aplikację i poświęcić czas na zajmowanie się pierdołami. I dokładnie to miałem na myśli i Cooler chyba też. To jak został pomyślany i jak powinien wyglądać ekosystem Tesli możemy obejrzeć za naszą zachodnią granicą.
Nie narzekam ze Tesla nie uwzględnia... mam to w dup... rozumiem dlaczego, skoro w biznes planie mają zarabianie na swoich SuC. I tak jest lepiej niż kiedyś gdy nie pokazywała innych ładowarek w ogóle... teraz już są. W większości to albo zostawiam jej nawigowanie do SuC i wtedy podgrzewa podczas jazdy a jak nie ma Suc w okolicy to zdarza się jak mi 3 dni temu że podgrzała po ustawieniu ładowania na GW Radomsko ... ale ładowałem na Ionity.
Generalnie to mam już trochę lat i kiedyś dużo jeździłem na mapach, rozróżniam kierunki i w znane trasy to nawet nie uruchamiam nawigacji bo po co.
Ostatnio nawet mój syn się pytał dlaczego nie mam włączonej nawigacji, a ja mówię że nie ma potrzeby bo 100 razy już tu jechałem i znam ta trasę na pamięć.
Mam też swój patent na podgrzanie baterii podczas jazdy przed ładowarką... rzadko mam problem z podgrzewaniem :cool: w trasie.
Generalnie apek używam jak jadę gdzieś pierwszy raz w trasę ktorej nie znam. Zawsze przygotowuje się jadąc w nieznane, żeby mniej więcej wiedzieć w jakim kierunku i przez jakie miasta się kierować. Kiedyś zajmowało mi to dużo czasu na mapach ... nawet sobie drukowałem kolejne kartki z atlasu samochodowego. Teraz z ABRP zajmuje mi to może 5min, następnie opcja udostepnij i wszystko ląduje ładnie w navigacji Tesli. Ja uważam że teraz jest super prosto i sobie myślę że niektórzy tak narzekający że ich Teselka nie prowadzi za rączkę, to by na drugi koniec miasta nie trafili, a jak by żyli przed erą Navi/GPS to pewnie za każdym razem by lądowali w lesie. Ludzie ogarnijcie się 🤣🤣🤣
 
Top