Moja przygoda z nowym Hyundaiem Kona EV

Andegawen

Zadomawiam się
Najbardziej niesłychane jest to że obecnie jestem niejako więźniem całej tej sytuacji. Samochód jest w formule 2-letniego najmu (leasing). Już dzwoniłem do mleasing - nie ma podstaw do anulowania umowy bo oni dostarczają tylko finansowanie a z tego się przecież wywiązali. Równocześnie Hyundai także wypełnił warunki gwarancji dostarczając mi samochód zastępczy spalinowy. W efekcie mój 2 letni najem elektryka przerodził się w nie wiadomo jak długie (teoretycznie nawet 2-letnie, bo nie ma tu żadnych ograniczeń czasowych) użytkowanie samochodu spalinowego. Niby ok bo przecież mam czym jeździć ale przecież nie o to chodzi w przesiadce na elektryka. Dosyć kuriozalna sytuacja. Warto wiedzieć, że tak właśnie może się skończyć zakup samochodu elektrycznego. Ja nie przewidziałem takiego scenariusza - myślałem, że w razie awarii dostaje się ten sam model bądź elektryczny odpowiednik .
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ty się naprawdę czujesz takim pępkiem świata ??????

Moje EV się psuje to wszystkie są awaryjne....
W trasy nie opłaca mi się jeździć to znaczy że nikomu się nie opłaca (czasowo i kosztowo - do wyboru)..........
Piszę o sobie i moich doświadczeniach. Napisałem coś o Tobie?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Dodam , że kupilem suszarkę i mikrofalówkę Sharpa , obie to badziew .
Piszę w tym wątku o Hyundaiu aby uważać na pralki i mikrofalówki, bo się psują
Sharp to nie Hyundai suszarka nie samochód ale pisze , bo mi sie psuły Hundai5 też to robi.
:)
Krew nam szybciej płynie dzieki takim postom
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Panowie, jakieś dziwne podjazdy, a człowieka spotkało nieszczęście. To nie miejsce na to.

Jak to jest w leasingu, gdy nie zapłaci się raty? Nie konfiskują samochodu? :)

Ale domyślam się, że to może zniszczyć credit score, jeśli ktoś leci na pożyczkach. Ja jednak po takiej przygodzie bym leasingu nie brał (przy obecnym oprocentowaniu).
 

macinowa

Posiadacz elektryka
Być może mam po prostu ogromnego pecha, ale sam proces kupna a później użytkowania to jeden wielki żart.
Poszukaj w necie emaili do trochę ważniejszych ludzi w hyundai, skopiuj/przetłumacz/wyślij swoją historię. Nic nie ryzykujesz, a możesz odzyskć auto wcześniej - to nie jest sytuacja tesli, że zepsuło się kilka tysięcy komputerów wtedy z pustego to i Salomon nie naleje.
 

Makus

Pionier e-mobilności
Najbardziej niesłychane jest to że obecnie jestem niejako więźniem całej tej sytuacji. Samochód jest w formule 2-letniego najmu (leasing). Już dzwoniłem do mleasing - nie ma podstaw do anulowania umowy bo oni dostarczają tylko finansowanie a z tego się przecież wywiązali. Równocześnie Hyundai także wypełnił warunki gwarancji dostarczając mi samochód zastępczy spalinowy. W efekcie mój 2 letni najem elektryka przerodził się w nie wiadomo jak długie (teoretycznie nawet 2-letnie, bo nie ma tu żadnych ograniczeń czasowych) użytkowanie samochodu spalinowego. Niby ok bo przecież mam czym jeździć ale przecież nie o to chodzi w przesiadce na elektryka. Dosyć kuriozalna sytuacja. Warto wiedzieć, że tak właśnie może się skończyć zakup samochodu elektrycznego. Ja nie przewidziałem takiego scenariusza - myślałem, że w razie awarii dostaje się ten sam model bądź elektryczny odpowiednik .
Ale jak mleasing w najmie dostarcza tylko finansowanie? To jakieś dziwne umywanie rąk. W najmie auto nie jest twoje tylko leasingu, więc oni nie dostarczając ci sprawnego auta nie wywiązują się z umowy. Ty jesteś użytkownikiem, i auta do użytku nie masz.
Po drugie, auto spalinowe to nie jest auto „równe” temu za które co miesiąc płacisz. Jeśli jest wyższej klasy to ok, można tak tłumaczyć że nie jesteś stratny. Ale co jeśli daliby ci styranego, kilkuletniego i10 w wersji demo z najmniejszym silnikiem? Też byś brał i cieszył że masz auto zastępcze? Silnik ma, koła ma, nie ma co narzekać?
Nagłaśniaj sprawę, magia mediów społecznościowych często działa. Redakcja też mogłaby wrzucić artykuł na stronę o lekceważącym podejściu Hyundaia. Znajoma kiedyś miała problemy ze Skodą, od nowości były z nią problemy a serwis zlewał sprawę. Nagłośniła sprawę w mediach społecznościowych, napisała do UOKIKU i kopie listu przesłała do skoda polska i nagle ktoś się zainteresował, sprawę szybko rozwiązano.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
A jak ktoś ładuje (za ~darmo) z paneli, to już w ogóle? Do tego ICE dali też darmowe tankowanie?
 

nabrU

Moderator
Podam przykład z mojego podwórka...

Rok 2021. Pacjent: Seat Mii Electric żony. Samochód w wynajmie/leasingu został dostarczony do nas z ładowaniem ustawionym na 3,5kW i tylko przez apkę była możliwość zmiany prędkości ładowania na maks. czyli 7,5kW. Apki nie dało się przez chyba 5 miesiecy 'spiąć' z samochodem nawet, po kilu wizytach w salonie, kontakcie z supportem Seata, próbach reaktywacji eSIM itp.

Wystosowaliśmy więc maila z zażaleniem do Seat Financial Services, że albo chcemy wymiany samochodu na sprawny bez wad albo domagamy się obniżki rat miesięcznych za towar niezgodny z umową (w sumie niby samochód jeździł, ładował się tyle, że wolniej i nie miał dostępu przez apkę czyli zero podgrzewania zdalnego itp). Bo jak wyżej opisano my płacimy za coś co jest nam 'użyczone', a nie spełnia ogłaszanych parametrów.

Dostaliśmy prawie natychmiast (27 grudzień -> 30 grudzień) odpowiedź, że przychylają się do naszego zażalenia, tyle że nie mają już żadnych samochodów aby dokonać wymiany. Zaproponowano nam zwrot samochodu ze zwrotem wszystkich dotychczasowych kosztów wynajmu (czyli de facto żona jeździłaby kilka miesięcy samochodem za free), albo zadośćuczynienie pieniężne jeśli zdecydujemy się dalsze próby naprawy:

1737570510040.png

Po jakimś tygodniu żona dostała jeszcze paczkę od Seata z przeprosinami.

1737571799800.jpeg

Dlaczego przytaczam, przykład 'ze swojego podwórka'. Ano dlatego, że w PL powinno to działać tak samo bo są podobne prawa konsumenckie. Nasz przypadek to była błahostka w porównaniu do awarii samochodu, z którego nie da się korzystać, a mimo to bezproblemowo dało się to rozwiązać. Bez prawników, gazet, Facebooków - wyłącznie jednym mailem do Seat Financial Services...

@Andegawen, Nie daj sobie wmawiać, że jest inaczej i reklamuj, bo po prostu 'towar jest niezgodny z umową' a Ty za niego płacisz całą cenę (plus jeszcze za paliwo do ICE). Powodzenia 👍
 
Top