Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

nabrU

Moderator
Mówię o tym co raportuje Tessie i Tesla Mate, bo na ekranie Tesla zaniża.
To zaniżanie przez teslę na ekranie to skandal, ludzie się jarają na jazdach testowych, jak mało biorą, a potem dziwne, bo prosta matematyka nie działa, i czy dzielimy 60 kW, czy 75 kW przez średnią to nijak nie wychodzi zasięg.

Zaraz, zaraz... O jakie zaniżanie chodzi?
 

umcus

Pionier e-mobilności
Domyślam się, że o to, że Tesla nie bierze pod uwagę, jak ktoś siedzi w aucie i patrzy w gwiazdy przez godzinę. Tak czy siak, chodzi o to, że to zużycie z ekrany Tesli ma się nijak do tego co raportuje ładowarka. Czyli do zużycia dochodzi sprawność ładowania i czas spędzony na "nie jeżdżeniu" czyli np. grzaniu.
 

kamilthusz

Posiadacz elektryka
Zdarzyło mi się zrobić 100%>2% akurat na strzal, z supercharger kowno do GreenWay Ostróda, pokazał zużycie 74kwh, więc teoretycznie bez przekłamania. Pojemność Netto to 75kwh, no chyba że jest inaczej to mnie poprawcie. Niestety nie ładowałem do pełna żeby zobaczyć ile bateria przyjmie.

Co do sentry to po jakieś aktualizacji skokowo zaczęło zjadać więcej do 4% na 8 godzin. Na początku było bliżej 2, przeważnie 2,5%.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
W gwiazdy nie patrzyłem, sentry nie włączałem, a w grudniu na testach przez 41h lekko 5-10 kWh na 310 km znikło poza tym co na jazdę

A skąd wiesz (bez apki) co tam salon włączył i co robił z testowym samochodem w trakcie Twojej jazdy próbnej. Przecież w każdej chwili mogli sobie np. włączyć Sentry i oglądać co @Wojtek Wawa robi w czasie jazdy i gdzie parkuje. Będziesz miał własny to zobaczysz, jak jest ze zużyciem, a teraz nie bądź 'klakierem' coolera ;).

To że Tesla pokazuje na menu w rogu ekranu zużycie wyłącznie z trybu jazdy - nie jest tajemnicą. Ale pokazuje również gdzie indziej to postojowe albo ile energii 'weszło' do baterii. Dane także można wziąć z EVSE i tak dalej.

Proszę bardzo na pokrycie powyższego, porównanie wskazań z samochodu i TeslaFi (zwracam uwagę, że TeslaFi uruchomiłem dopiero 11 dni po zakupie samochodu). Zużycie (po Waszemu ok. 14,3 kWh / 100 km) zgadza się prawie co do joty.

1737568099334.png


1737568367977.png


Więc o co kaman?

Tak czy siak, chodzi o to, że to zużycie z ekrany Tesli ma się nijak do tego co raportuje ładowarka.

A który EV to robi?
 

nabrU

Moderator
@Halisep przecież nie mówimy o różnicy między WLTP a realnym zużyciem, tylko niby o jakimś 'zaniżaniu' zużycia wyświetlanego a realnego.
 
Top