Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
2800km BEV z baterią 50 kWh??? 700km dziennie??? Przecież to niemożliwe :p
No wiem, że niemożliwe. Po prostu jestem cudotwórcą :cool:
 

cwireq

Posiadacz elektryka
a gdzie ja napisałem, że powyżej, po co konfabulujesz?
Wystarczy 140km/h.

nie zrozumiałeś, chodzi mi o dodatkową gwarancję 80tyś/4 lata, SR z tą gwarancją to 200tyś, 20 tyś taniej od LR AWD.

1. Dla mnie 140kmh to wysoka prędkość. Na 2/3 dróg dwupasmowych w Polsce można jechać max 120kmh:

"Według danych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w Polsce jest około 1247 km autostrad i 2557 km dróg ekspresowych, co łącznie daje 3804 km dróg szybkiego ruchu."

2. Ile kosztuje rozszerzona gwarancja dla TM3/Y. Gdzie znajdę kwoty?

3. W przypadku TMY dopłata 10k zł do LR to dla Ciebie dużo mając też na uwadze trochę lepsze wyposażenie np. audio? (205k SR vs 215k LR RWD)
 

kamilthusz

Posiadacz elektryka
1. Dla mnie 140kmh to wysoka prędkość. Na 2/3 dróg dwupasmowych w Polsce można jechać max 120kmh:

"Według danych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w Polsce jest około 1247 km autostrad i 2557 km dróg ekspresowych, co łącznie daje 3804 km dróg szybkiego ruchu."

2. Ile kosztuje rozszerzona gwarancja dla TM3/Y. Gdzie znajdę kwoty?

3. W przypadku TMY dopłata 10k zł do LR to dla Ciebie dużo mając też na uwadze trochę lepsze wyposażenie np. audio? (205k SR vs 215k LR RWD)
Gwarancja to chyba koło 13k na ten moment , dodatkowe 4 lata lub 80 tys zasadniczej, firma helvetia albo podobnie, strony nie wykopie.

Co do audio i wykończenia to zdaje się że lepsze było dopiero w AWD.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
ale ile razy rocznie jeździsz na Wigilię? :)
Stanie na ładowarce to nie godzina, jak chcesz 10-20% podbić to można zrobić to drodze na trasie, kilkanaście minut. NCM nie lubi zjeżdżani systematycznie do niskich pojemności.
Ja mam Januszowato-cebulowate podejście do aut :). Jazda 3 to też nie jest coś czymś się można podniecać, emocji tam tyle co w Toyocie.
Zjazd do Radomia na supercharger to 15 minut jazdy w jedną stronę. Czyli z ładowaniem to strata 1h, a na Wigilię może jechać więcej tesli i może zrobić się i kolejka. Można też, jak Hajzer, próbować szczęścia na orlenach, albo zjechać 10 minut w jedną stronę na biedronkę i płacić 3.5 zł za kWh, tylko to są pojedyńcze ładowarki.

ICE na tempomacie na 125 kmh gps robi tę trasę w niecałe 3h z przerwą na toaletę.

Zimą jadąc na narty też pewnie nie raz przejadę przez Kraków i to będzie super połączyć odwiedziny rodziców (a dla syna dziadków) z ładowaniem, a nie ze zwiedzaniem Radomia.

Jadąc na Mazury w ciepłe miesiące dojadę do hotelu zatrzymując się tylko do toalety.

Itd itd. Teslą zastępuję ICE, uważam że dopłata 20k zł była tego warta.

Nie mogę też się zgodzić, że jazda modelem 3 rwd to byle co. Mam mx5 nd 2.0 na opcjonalnych żółtych bilsteinach, jeździłem też całą masę fajnych samochodów, mam znajomego który jeździł prawie wszystkim (tworzy program Automaniak) i obaj baaardzo szanujemy teslę 3 rwd.

Jutro będę jeździł f430 (kupił kolega z pracy, a ja u niego wykupiłem jazdę ferrari na WOŚP) i to na pewno coś, ale teslą, która do mnie już płynie, jaram się bardziej.

Zastanawiam się co macie w garażach, że tesla to nie jest dla Was świetnie prowadzący się i emocjonujący samochód. Coolerowi highland wydaje się tapczanem, a jeździ samochodem, który zawstydza komfortem hydrocitroena (miałem okazję jeździć w tym samym czasie sienną i c5 z hydroactive 3), HL to przy siennie taczka nie tapczan. A gdy na grudniowych testach sprawdzałem rwd to zdałem sobie sprawę, jakie bzdury krążą po forach o brakach w prowadzeniu tego samochodu (choć przyznaję że latem na michelinach nawet rwd był podsterowny, za to bardzo mało prądu brał).
 
Last edited:

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Nadal uważam, że Wigilia jest tylko raz w roku, każdy ma swoje historie, jak ktoś wcześniej napisał.
Kiedyś Jeremy Clarkso fajnie powiedział o autach typu suv, że on jeździ kilka razy w roku na nartach, ale nie będzie przez to cały rok chodził w butach narciarskich:)
To nie chodzi o to co ktoś ma w garażu tylko czy rozumie, zna się na autach.
Jak pisałem, że Y powyżej 120km/h ch... się prowadzi to na mnie psy wieszali, ludziom kazali geometrię robić :)
Obejrzyj sobie test Y na Autowizji, on to samo mówi, powyżej 120km/h auto jest wręcz niebezpieczne, pływa, myszkuje po drodze.
W 3 jest podobnie od 140km/h, jeszcze ok, ale już czuć, że nie jedzie stabilnie. To jest słabe jak na duzego sedana.
Było o tym w "na prąd po Polsce", właściciel ma 3 prywatnie, wcześniej jeździł na gokartach, też mówi, że szału nie ma w prowadzeniu 3. Mówił, że winne mogą być opony, ja zmieniłem na zimowe, jest trochę lepiej.
Pozycja za kierownicą też jest kiepska 3, przykrótkie siedzisko, słabe trzymanie boczne, wysokie siedzisko. Siedzi się bardziej na d... , a nie na udach jak w autach ze sportowym zacięciem. Przez tą pozycję inny jest też sposób prowadzenia, czucie auta, mniej z kręgosłupa, więcej z rąk. Toyota taka :)
To napisałem ja, fanboj Tesli.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
W 3 jest podobnie od 140km/h, jeszcze ok, ale już czuć, że nie jedzie stabilnie. To jest słabe jak na duzego sedana.
Było o tym w "na prąd po Polsce", właściciel ma 3 prywatnie, wcześniej jeździł na gokartach, też mówi, że szału nie ma w prowadzeniu 3. Mówił, że winne mogą być opony, ja zmieniłem na zimowe, jest trochę lepiej.
Pozycja za kierownicą też jest kiepska 3, przykrótkie siedzisko, słabe trzymanie boczne, wysokie siedzisko. Siedzi się bardziej na d... , a nie na udach jak w autach ze sportowym zacięciem. Przez tą pozycję inny jest też sposób prowadzenia,
TM3 LR AWD?
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Nadal uważam, że Wigilia jest tylko raz w roku, każdy ma swoje historie, jak ktoś wcześniej napisał.
Kiedyś Jeremy Clarkso fajnie powiedział o autach typu suv, że on jeździ kilka razy w roku na nartach, ale nie będzie przez to cały rok chodził w butach narciarskich:)
To nie chodzi o to co ktoś ma w garażu tylko czy rozumie, zna się na autach.
Jak pisałem, że Y powyżej 120km/h ch... się prowadzi to na mnie psy wieszali, ludziom kazali geometrię robić :)
Obejrzyj sobie test Y na Autowizji, on to samo mówi, powyżej 120km/h auto jest wręcz niebezpieczne, pływa, myszkuje po drodze.
W 3 jest podobnie od 140km/h, jeszcze ok, ale już czuć, że nie jedzie stabilnie. To jest słabe jak na duzego sedana.
Było o tym w "na prąd po Polsce", właściciel ma 3 prywatnie, wcześniej jeździł na gokartach, też mówi, że szału nie ma w prowadzeniu 3. Mówił, że winne mogą być opony, ja zmieniłem na zimowe, jest trochę lepiej.
Pozycja za kierownicą też jest kiepska 3, przykrótkie siedzisko, słabe trzymanie boczne, wysokie siedzisko. Siedzi się bardziej na d... , a nie na udach jak w autach ze sportowym zacięciem. Przez tą pozycję inny jest też sposób prowadzenia, czucie auta, mniej z kręgosłupa, więcej z rąk. Toyota taka :)
To napisałem ja, fanboj Tesli.
W 3 siedzi się przecież nisko, z fotela nie wypadłem w ciasnych zakrętach przy maksymalnym przeciężeniu. Z czuciem samochodu mam ten problem, że każdy czuję za bardzo (poza choćby sienną, czy nx300h), więc każdemu coś innego widać pasuje. Vmax w modelu 3 jest dla mnie komfortowy zarówno na letnich, jak i zimówkach, ale nie jeżdżę z takimi prędkościami, tylko z ciekawości kilka razy na pustej autostradzie spróbowałem osiągów (rzekomo żenujących w RWD w porównaniu do AWD). O żadnym pływaniu nie było mowy (ale nie jeździłem w deszczu).

Test w autowizji widziałem, dla mnie y odpadł przez większe zużycie prądu z takiej samej baterii jak w modelu 3 + opinie o twardości (pewnie przesadzone), dlatego nie brałem na jazdy testowe. Ale też średnio wierzę, że ten samochód jest niebezpieczny powyżej 120 kmh, kiedyś oglądnąłem na youtube kanał młodego małżeństwa, który robiło wycieczki po UE Y LR AWD z boostem i widać było ewidentnie, że pan jeździł jak cooler, bo średnie prędkości i zużycia prądu miał bardzo wysokie. Czasem zasłaniał prędkościomierz przy różnych próbach, ewidentnie nie jeździł 120 kmh max.

Są ludzie, którzy bardzo źle znoszą jakąkolwiek lekkość samochodu, wolą jak jedzie prosto nawet przy ruchach kierownicą, może o to chodzi?
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
To mogę napisać o mnie. Te kilkadziesiąt kilometrów zasięgu LR RWD w zimie to jest różnica, czy przejadę Warszawa- Kraków do rodziców na Wigilię na raz czy będę musiał starcić godzinę na Radom, ewentualnie liczyć na szczęście na pojedyńczych drogich i często wolnych ładowarkach przy s7.
Do Krakowa spokojnie dojedziesz zimą, jechałem YLR AWD 110km/h przez większość trasy, więc trójką spokojnie można 120-130. Jak coś to masz przy trasie orlen 2x i jeszcze coś było blisko Krk Orlen Łączyn bodajże przy Maczku, a wcześniej za kielcami Shell na mopie Szewce, i będzie tego coraz więcej. 10 minut spokojnie podładujesz ciut ciut by dojechać.

Nadal uważam, że Wigilia jest tylko raz w roku, każdy ma swoje historie, jak ktoś wcześniej napisał.
Kiedyś Jeremy Clarkso fajnie powiedział o autach typu suv, że on jeździ kilka razy w roku na nartach, ale nie będzie przez to cały rok chodził w butach narciarskich:)
Taaaa... a na codzień jeździ Range Roverem...
 

Najnowsze dyskusje

Top