Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

umcus

Pionier e-mobilności
Mam wrażenie, że przy Y problemem jest jego zawieszenie. I im szybciej się jedzie, zwłaszcza po polskich drogach, tym bardziej to wychodzi. Takie miałem wnioski po jeździe testowej. Dla mnie jest zbyt twardy i za bardzo podskakujący - odczuwałem to jako nerwowość w prowadzeniu.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Gwarancja to chyba koło 13k na ten moment , dodatkowe 4 lata lub 80 tys zasadniczej, firma helvetia albo podobnie, strony nie wykopie.

Co do audio i wykończenia to zdaje się że lepsze było dopiero w AWD.
W TMY pomiędzy LR RWD a LR AWD jedyna różnica to brak przeciwmgłowych. Audio i reszta taka sama w kwestii wyposażenia.
 

kamilthusz

Posiadacz elektryka
W TMY pomiędzy LR RWD a LR AWD jedyna różnica to brak przeciwmgłowych. Audio i reszta taka sama w kwestii wyposażenia.
Faktycznie, coś mi się uroiło że jest jak w 3.

Co do prowadzenia i różnych opinii, podejrzewam kilka powodów. Pierwsza rzecz sławne eprimacy, na nich rzeczywiście płynęła strasznie, szczególnie powyżej 100, wrażenie nienapompowanych opon. Ten temat wyeliminowali sami. Druga dość czuły i „szybki” układ kierowniczy. Mały ruch kierownicą daje spory efekt, stąd może pochodzić wrażenie nerwowości. Trzecie rzecz geometria. Pierwsza testowa 3 highland w Gdańsku ewidentnie miała coś skopane, powyżej 100 chciała zabić, na dziurach wrażenie że tył idzie w innym kierunku niż przód. Pytanie czy to wada nabyta podczas testów, czy tak już przyjechała, a jeżeli tak to może takie egzemplarze zdarzają się częściej i stąd te opinie.

Generalnie podzielam opinię, że w highland na Bridgestone próg pewności prowadzenia jest sporo powyżej ograniczenia narzuconego przez Teslę.

Co do y jeździłem ledwie kilkoma i to prawie bieżące wypusty ale w żadnym nie zaobserwowałem jakieś nadmiernej nerwowowsci czy braku stabilności. Jechałem do 140 bo tyle pozwał ruch. Jasne, nie jest to mistrz komfortu, zawieszenie słychać, ale nie wydało mi się to jakoś bardzo uciążliwe, a na pewno wyraźnie inne niż podobni konkurenci. Przepaść na plus względem komfortu do starej 3. Ciekawe jak będzie w nowym.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Faktycznie, coś mi się uroiło że jest jak w 3.

Co do prowadzenia i różnych opinii, podejrzewam kilka powodów. Pierwsza rzecz sławne eprimacy, na nich rzeczywiście płynęła strasznie, szczególnie powyżej 100, wrażenie nienapompowanych opon. Ten temat wyeliminowali sami. Druga dość czuły i „szybki” układ kierowniczy. Mały ruch kierownicą daje spory efekt, stąd może pochodzić wrażenie nerwowości. Trzecie rzecz geometria. Pierwsza testowa 3 highland w Gdańsku ewidentnie miała coś skopane, powyżej 100 chciała zabić, na dziurach wrażenie że tył idzie w innym kierunku niż przód. Pytanie czy to wada nabyta podczas testów, czy tak już przyjechała, a jeżeli tak to może takie egzemplarze zdarzają się częściej i stąd te opinie.

Generalnie podzielam opinię, że w highland na Bridgestone próg pewności prowadzenia jest sporo powyżej ograniczenia narzuconego przez Teslę.

Co do y jeździłem ledwie kilkoma i to prawie bieżące wypusty ale w żadnym nie zaobserwowałem jakieś nadmiernej nerwowowsci czy braku stabilności. Jechałem do 140 bo tyle pozwał ruch. Jasne, nie jest to mistrz komfortu, zawieszenie słychać, ale nie wydało mi się to jakoś bardzo uciążliwe, a na pewno wyraźnie inne niż podobni konkurenci. Przepaść na plus względem komfortu do starej 3. Ciekawe jak będzie w nowym.
Dla innych twarde zawieszenie i nerwowy uklad kierowniczy a dla innych auto rodzinne z zacięciem sportowym :)
 

cwireq

Posiadacz elektryka
dla mnie wóz drabiniasty a dla innych komfortowy SUV ;)
Nota bene sensacja że od 2023 model Y jest najlepiej sprzedającym się samochodem. Bije swojego głównego konkurenta Yoyte RAV4 który rzekomo jest mega komfortowym SUVem o miękkim zawieszeniu. Co jest nie tak z tymi ludźmi?
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Nota bene sensacja że od 2023 model Y jest najlepiej sprzedającym się samochodem. Bije swojego głównego konkurenta Yoyte RAV4 który rzekomo jest mega komfortowym SUVem o miękkim zawieszeniu. Co jest nie tak z tymi ludźmi?
Nic szczególnego tzn norma.
Każdy by chciał Lamborghini, ale płynące po drodze jak Maybach, z bagażnikiem superb combi, z zasięgiem paseratii w tdiku, długości i zwrotnosci Up-a, ale za cenę taniej dacii… 🤣🤣🤣
No i tego wymaga się od Tesli, a jak coś nie tak to Musk faszysta winny. 😉🤣
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Łoooo Matko co tu się działo od poniedziałku :oops:
Zrobiłem wpis na 27st a teraz mamy 48st i oprócz gorącej rozmowy na temat kosztów omówiliście już kilka innych tematów. Przeczytałem wszystko i z chęcią bym się przyłączył do kilku dyskusji bo lubię rozmawiać.... ale napiszę tylko tyle

trasy to nie tylko jazda po S czy A, a całość łącznie ze zjazdami, parkingami i trochę miasta, dojazd do celu.

Warszawa-Wrocław
temp -5, 120km/h na tempomacie, wiatr słaby 2-3km/h z S i zużycie 28kWh/100

Droga powrotna temp. już +8 i przy mocno nie ekonomicznych prędkościach zużycie 22 kWh/100

Środa
Wrocław-Kraków
temp. rosnącą 0-4st, wiatr SW 2km/h, tempomat 145 To jest A4 więc 145 na tempomacie nie oznacza takiej średniej na trasie, sporo hamowań regen, praktycznie nie używam zwykłego hamulca i dynamiczne przyspieszania. Śr. z trasy 110km/h. Zużycie na ekranie 25/100

Piątek
Kraków-Wrocław
temp. rosnącą 3-6, wiatr SSW 3km/h, tempomat 150km, średnia z trasy 125km/h, zużycie 25,9/100
Edit: 3 dorosłych na pokładzie + walizki

Celowo piszę o tych trasach z tego tygodnia ze względu na to że przez cały tydzień warunki były podobne,
sucho, wiatr bardzo słaby z kierunku S-SW, różne temp.

czyli temp. -5 to mi wyszło na tą chwilę zużycie +40% vs temp 10-15st
Temp 0-5st to +10% vs 10-15st
Przy podobnych prędkościach, warunkach i trasach.

TMY LR AWD z 2024. Koła 19' opony 255/45 zimowe hankook iON icept suv, które mają indeks zużycia energii C. Ciśnienie 2.8 na rozgrzanych.

Czekam na kolejne -temp.
 
Last edited:

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Nic szczególnego tzn norma.
Każdy by chciał Lamborghini, ale płynące po drodze jak Maybach, z bagażnikiem superb combi, z zasięgiem paseratii w tdiku, długości i zwrotnosci Up-a, ale za cenę taniej dacii… 🤣🤣🤣
i redukujące CO2 do 0 😃
ojjj tak, Juniper tego nie daje? uuu to lipa straszna...
 
Top