mecekbomba

Fachowiec
Szanowni forumowicze!

Rozważam zakup (czy też raczej leasing) id.7. Prośba o wskazanie wad pojazdu z Waszego punktu widzenia bowiem po oględzinach w salonie ja wad nie dostrzegam. Stylistyka rzecz gustu więc o to nie pytam.
Plusy:
1. wyposażenie (ogrzewana przednia szyba, matrixy, elektryczne fotele z masażem i wentylacją, ogrzewana przednia szyba, wyświetlacz kierowcy + HUD),
2. 6,5 s. do setki, napęd na tył. Mogłoby być lepiej ale nie jest źle,
3. 600 km WLTP.

Minusy:
1. skromny ekran kierowcy,
2. minimalistyczne wnętrze,
3. dotykowe przyciski na kierownicy,
4. brak bagażnika z przodu (dla mnie zupełnie nieistotne),
5. cena ale leasing VW wychodzi dobrze.

Jedyna alternatywa jaką widzę to Scenic ale suvów/crossoverów nie znoszę a i osiągi znacząco słabsze. ioniq6 też sporo kosztuje a wyposażenie i zasięg ma skromniejsze. Inna alternatywa to plugin. Passat plugin ma ponad 100 km zasięgu a rata wyniesie 2539 zł brutto (id.7. 3372 zł brutto). Obiektywnie paliwa za 800 zł miesięcznie na trasach nie przepalę.

Jakie są wady id.7. według Was? czy jest coś lepszego?
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Przejrzałem już kilka recenzji/testów ID.7 i realny zasieg wersji 77 kWh z predkosciami 120 km/h umozliwiaa przejechanie nawet 350 km. Jednak niestety to są głównie przejazdy w temperaturach letnich lub wiosennych. Bjorn co prawa zrobil test w niskiej temperaturze ale jednak ID.7 na kraje nordyckie ma pompę ciepla w standardzie.
Trudno wyrokować jak to wyglada bez pompy ciepla. Jeśli ktoś trafił na taki test lub jeszcze lepiej ma doświadczenie na wlasnej skórze to prosca o info
 

nabrU

Moderator
Nie o to chodziło w mojej wypowiedzi. To było porównanie funkcji.

Nadal nie rozumiem. Domyślam się że oba samochody to mają więc 'o co kaman'...
 

dawiss

Zadomawiam się
Przejrzałem już kilka recenzji/testów ID.7 i realny zasieg wersji 77 kWh z predkosciami 120 km/h umozliwiaa przejechanie nawet 350 km. Jednak niestety to są głównie przejazdy w temperaturach letnich lub wiosennych. Bjorn co prawa zrobil test w niskiej temperaturze ale jednak ID.7 na kraje nordyckie ma pompę ciepla w standardzie.
Trudno wyrokować jak to wyglada bez pompy ciepla. Jeśli ktoś trafił na taki test lub jeszcze lepiej ma doświadczenie na wlasnej skórze to prosca o info
Ale Ty chcesz auto zamawiać z rabatem 40k czy brać ze stocku z rabatem 85k? Bo jeśli ze stocku to trafiłem chyba tylko jeden egzemplarz bez PC.

Ktoś tu jeszcze wspominał o ofertach najmu. To najem ID.7 wychodzi drożej niż najem Q6, tyle że na tego drugiego nie ma dotacji.
 

sebsek

Posiadacz elektryka
Przejrzałem już kilka recenzji/testów ID.7 i realny zasieg wersji 77 kWh z predkosciami 120 km/h umozliwiaa przejechanie nawet 350 km. Jednak niestety to są głównie przejazdy w temperaturach letnich lub wiosennych. Bjorn co prawa zrobil test w niskiej temperaturze ale jednak ID.7 na kraje nordyckie ma pompę ciepla w standardzie.
Trudno wyrokować jak to wyglada bez pompy ciepla. Jeśli ktoś trafił na taki test lub jeszcze lepiej ma doświadczenie na wlasnej skórze to prosca o info
Poniżej moj kwietniowy test 150km na A4 ( jazda w dwie strony) z aktywnym tempomatem ustawionym na 140km/h gdzie realna średnia wyszła 120km/h. Temperatura 10 stopni. Zużycie 20,8 kWh/100km
 

Attachments

  • Screenshot_20250126_140643_Gallery.jpg
    Screenshot_20250126_140643_Gallery.jpg
    457,4 KB · Liczba wyświetleń: 26

kubatar

Pionier e-mobilności
Ale Ty chcesz auto zamawiać z rabatem 40k czy brać ze stocku z rabatem 85k? Bo jeśli ze stocku to trafiłem chyba tylko jeden egzemplarz bez PC.

Ktoś tu jeszcze wspominał o ofertach najmu. To najem ID.7 wychodzi drożej niż najem Q6, tyle że na tego drugiego nie ma dotacji.
Myślę ze ID.7 z rabatem 80k to coś co należy mocno wziąć pod uwagę. W moim przypadku to oczywiście za gotówkę na osobę fizyczna. Jak dla mnie wybor na chwile obecną to pomiedzy ID.7 a Y z tym że na chwilę obecną nie ma jeszcze cen "nowego" modelu. Oba auta, jak to zestawił ktos powyżej, mają swoje plusy i minusy.
Gdyby jednak założyć ze wersja 77 kWh przejedzie w zimie 300 km z predkoscia 120 km/h bez PC i jednocześnie w cenie ponizej 200k bylyby matrixy to raczej skłaniałbym sie ku VW bo wolę combi niż suva.
 
Top