Dopłaty dla osób fizycznych, które prowadzą działalność

Jac3k

Posiadacz elektryka
to cennik po nowej cenie Tesli, ja mam za 1999 netto, dotacja jest liczona jako jedna rata wiec 35*1999 netto + dotacja, zwiekszenie limitu o 10k to okolo 100 netto.. w kazdym razie dzis sa mozliwosci, warto o nich mowic bo nadal sa osoby ktore mysla ze musza miec auta na wlasnosc, angazowac duzo kapitalu na poczatek i potem miec wysokie raty a i tak po 3 latach juz maja dosyc auta i szukaja czegos innego. Cel ten sam, jazda autem, inny srodek jego posiadania. Dodatkowo jesli ktos nadal zyje przeswiadczeniem ze po 6 msc od wykupu sprzeda prywatnie bez podatku to musi wiedziec, ze dzis juz podpisali NŁ ktory to likwiduje - a wiem ze dla wielu to byla jedna z najwiekszych zalet trzymania auta "na wlasnosc".
No pewnie, nie będziesz miał w życiu nic a będziesz szczęśliwy. Do tego nas się przymusza. Całe życie niewolnikiem pracując dla korporacji i instytucji finansowych, otwórz oczy i rozejrzyj się dookoła. Ja już się z tego wyleczyłem ale to ciężka droga do tego żeby nie mieć żadnych obciążeń miesięcznych które jeszcze idą w gwizdek.
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
Bez jaj. Sam planuje Tesle, ale chyba w to sam nie wierzysz ;)

Szykuj PIT za ostatnie trzy lata, organizuj kwalifikowany podpis elektroniczny i składaj wniosek.
Jest lik w programie na stronę z tzw. generatorem wniosków, z tym że po 22 ma być na tą dotacje.
Nie masz nic do stracenia, można tylko zyskać ;)
Daj znać jak poszło !
Może i nie wierze ale jak przy tej inflacji TM 3LR bedzie kosztowała 300tys to wierze. Wtedy 3 letnia bedzie kosztowała ponad 200tys.
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Może i nie wierze ale jak przy tej inflacji TM 3LR bedzie kosztowała 300tys to wierze. Wtedy 3 letnia bedzie kosztowała ponad 200tys.
No ale to już nie 10% po trzech latach ;)
Jakoś trzeba sobie czasem wyjaśnić sens i zasadność zakupu ;) też tak czasem mam ;)

Ale już odchodzimy daleko od tematu dotacji ;)
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
No ale to już nie 10% po trzech latach ;)
Jakoś trzeba sobie czasem wyjaśnić sens i zasadność zakupu ;) też tak czasem mam ;)

Ale już odchodzimy daleko od tematu dotacji ;)
Można popatrzeć ile używane Tesle kosztują w Brukseli :) https://nikola-brussels.be/cars/?model[]=Model3#formFilter
One tracą mniej ponieważ kupowane są po cenie cennikowej, bez rabatów. BMW traci 50% by było kupione na rabacie 20%, jeszcze rok temu i ta utrata jest wyliczana od cennika.
 

jakniejatokto

Posiadacz elektryka
Ty spłacisz polowe samochodu a zostaniesz bez samochodu.
To ja odbiję piłeczkę.. ty spłacisz cały samochód, a zostaniesz z połową ;P
Moje i twoje przerysowane, ale oddaje istotę sprawy :)

Dla jednego ważne są wysokie koszty "na już", dla drugiego stała niska rata przez dłuższy okres, bez angażowania jednorazowo dużej kwoty.
Nie wyrokowałbym, że moje jest korzystne, a twoje na pewno się nie opłaca.

W moim przypadku przy wynajmie po uwzględnieniu dotacji spłacam mniej niż utrata wartości pojazdu, nie ponosząc przy tym dodatkowych kosztów (ubezpieczenia, przeglądy, serwis). Wynajmujący na pewno na tym zarabia, ale nie nazwał bym tego lichwą..

No pewnie, nie będziesz miał w życiu nic a będziesz szczęśliwy.
Pytanie "mieć" czy "być", ja tam wolę nadmiar kasy przeznaczyć na inne cele... i tu racja, jestem z tym szczęśliwy :)

Ja już się z tego wyleczyłem ale to ciężka droga do tego żeby nie mieć żadnych obciążeń miesięcznych które jeszcze idą w gwizdek.
Nie płacisz rachunków za wodę, prąd, gaz, wywóz śmieci? ;) Dla mnie rata za wynajem to po prostu rachunek za transport.

No offence! Chciałem tylko napisać, że nie zawsze to co jest korzystne/ważne dla mnie musi być korzystne/ważne dla innych.

Wracając do tematu - najważniejsze, że dopłaty na elektryki dla działalności są/będą możliwe zarówno w twoim jak i w moim przypadku :)
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Można popatrzeć ile używane Tesle kosztują w Brukseli :) https://nikola-brussels.be/cars/?model[]=Model3#formFilter
One tracą mniej ponieważ kupowane są po cenie cennikowej, bez rabatów. BMW traci 50% by było kupione na rabacie 20%, jeszcze rok temu i ta utrata jest wyliczana od cennika.
A to jestem zaskoczony, miło ;)
Ale czy to czasem nie lewa strona jakaś ;)
Tu Pan z BMW pisze że jest na odwrót ;)
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
To ja odbiję piłeczkę.. ty spłacisz cały samochód, a zostaniesz z połową ;P
Moje i twoje przerysowane, ale oddaje istotę sprawy :)

Dla jednego ważne są wysokie koszty "na już", dla drugiego stała niska rata przez dłuższy okres, bez angażowania jednorazowo dużej kwoty.
Nie wyrokowałbym, że moje jest korzystne, a twoje na pewno się nie opłaca.

W moim przypadku przy wynajmie po uwzględnieniu dotacji spłacam mniej niż utrata wartości pojazdu, nie ponosząc przy tym dodatkowych kosztów (ubezpieczenia, przeglądy, serwis). Wynajmujący na pewno na tym zarabia, ale nie nazwał bym tego lichwą..


Pytanie "mieć" czy "być", ja tam wolę nadmiar kasy przeznaczyć na inne cele... i tu racja, jestem z tym szczęśliwy :)


Nie płacisz rachunków za wodę, prąd, gaz, wywóz śmieci? ;) Dla mnie rata za wynajem to po prostu rachunek za transport.

No offence! Chciałem tylko napisać, że nie zawsze to co jest korzystne/ważne dla mnie musi być korzystne/ważne dla innych.

Wracając do tematu - najważniejsze, że dopłaty na elektryki dla działalności są/będą możliwe zarówno w twoim jak i w moim przypadku :)
Jasne, ja nie neguję Arvala ale nie spina mi się w Excelu, dla mnie jest to instytucja finansowa którą trzeba nakarmić i tyle. Ja tego nie lubię robić.
Właśnie wyliczyłem pakiet ubezpieczenia w PZU i wyszło mi 3800 za full pakiet z moimi zniżkami.
Ja biorę wersję LR z dopłatami a Arval takiej nie miał. Właśnie patrzę i najtańsza oferta w Arvalu to 3269 netto/4020 brutto x 36 miesięcy co daje 144751pln za 3 lata jazdy modelem TM3LR :). Zdecydowanie podziękuję. Aha, i jeszcze mam limit 15tys km.
 

jakniejatokto

Posiadacz elektryka
No to przy twoich założeniach Arval rzeczywiście prawie jak lichwa :)

Ale już oferty typu eC4 za 999, mokka-e za 1079, e-2008 za 1149 czy ioniq 5 za 1549 to już sztos (kwoty netto z limitem 15 tys., większe limity za niewielką dopłatą).
 

Chmielinski

Zadomawiam się
Tesla to chyba wyjątkowo dobry przykład do zjechania najmów. Oni nie oferują nikomu rabatów, więc firmy typu Arval w najmach nawet nie bardzo mają jak zaoferować coś fajnego. Arval na produkty PSA, czy Hyundai-KIA ma rabaty, o których szary obywatel może tylko pomarzyć, więc są w stanie w ich przypadku zaoferować coś naprawdę aktrakcyjnego.
 
Last edited:
Top