Tesla Model 3 RWD Higland realny zasięg

OldSeb

Posiadacz elektryka
Ale cena tego Forda mega! No i gwarancja 8lat/160tys km, w Tesli gwarancja to syf.
Explorera ? Ja tam po doposażeniu widzę cenę "promocyjną" ponad 240 tysięcy, czy to mega to mam wątpliwości. Do tego tony plastiku niczym we Fieście żony.
No i ta gwarancja nie jest normalną gwarancją a ubezpieczeniem od napraw z ograniczonym katalogiem elementów nią objętych. Na plus, że jak coś jest na tej liście to robią bez szemrania i kombinacji jak tu się wykręcić.
 

Pedr

Posiadacz elektryka
No i ta gwarancja nie jest normalną gwarancją a ubezpieczeniem od napraw z ograniczonym katalogiem elementów nią objętych. Na plus, że jak coś jest na tej liście to robią bez szemrania i kombinacji jak tu się wykręcić.
No i jeszcze jak na przeglądzie czegoś się doszukają z rzeczy nieobjętych gwarancją, to musisz to zrobić bo nie podbiją Ci na kolejny rok. Jedziesz na przegląd za 2k, a okazuje się, że musisz zapłacić 5k. (moje doświadczenie)
 
Last edited:

umcus

Pionier e-mobilności
Explorera ? Ja tam po doposażeniu widzę cenę "promocyjną" ponad 240 tysięcy, czy to mega to mam wątpliwości. Do tego tony plastiku niczym we Fieście żony.
No i ta gwarancja nie jest normalną gwarancją a ubezpieczeniem od napraw z ograniczonym katalogiem elementów nią objętych. Na plus, że jak coś jest na tej liście to robią bez szemrania i kombinacji jak tu się wykręcić.
Ta promocja, że ponad standardową gwarancję dwuletnią dają w cenie 3-8 lat te ubezpieczenie jest całkiem fajna. No dobra, siedzenia nie naprawią jak w Tesli, ale nie można mieć wszystkiego.
No i fajne jest to, że jest również pakiet serwisowy.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Ta promocja, że ponad standardową gwarancję dwuletnią dają w cenie 3-8 lat te ubezpieczenie jest całkiem fajna. No dobra, siedzenia nie naprawią jak w Tesli, ale nie można mieć wszystkiego.
No i fajne jest to, że jest również pakiet serwisowy.
Oczywiście, to na pewno jest więcej niż daje Tesla ale trzeba mieć świadomość ograniczeń tej gwarancji. Gdyby ten samochód kosztował 20% mniej to możnaby go rozważyć a tak jest zwyczajnie zbyt drogi w stosunku do tego co oferuje.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Oczywiście, to na pewno jest więcej niż daje Tesla ale trzeba mieć świadomość ograniczeń tej gwarancji. Gdyby ten samochód kosztował 20% mniej to możnaby go rozważyć a tak jest zwyczajnie zbyt drogi w stosunku do tego co oferuje.
Cóż, gusta, guściki. Dla mnie też zbyt mało oferuje, ale nie wątpię, że się znajdą chętni, bo samochód fajny i ma fajną gwarancję. Z podstawową, to byłaby porażka, ale jak dają w gratisie 8 lat, to naprawdę coś.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Fiesta rodziców dostała na tej przedłużonej gwarancji na 2 tygodnie przed końcem nową głowicę i alternator, a pół roku temu nową skrzynię biegów (7 lat), więc jest super.
Fiesta żony nie miała takich awarii, ale mam zaufanie do marki Ford w tym aspekcie.
Niemniej wnętrze explorera mnie nie uwiodło, choć cena lr rwd była naprawdę spoko.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Fiesta rodziców dostała na tej przedłużonej gwarancji na 2 tygodnie przed końcem nową głowicę i alternator, a pół roku temu nową skrzynię biegów (7 lat), więc jest super.
Fiesta żony nie miała takich awarii, ale mam zaufanie do marki Ford w tym aspekcie.
Niemniej wnętrze explorera mnie nie uwiodło, choć cena lr rwd była naprawdę spoko.
To ci się zwróciło kilka razy. W żony Fieście nie musieliśmy korzystać natomiast mi w Mondeo wymienili na tej rozszerzonej gwarancji łożysko w tylnym kole, więcej nic nie chciało się zepsuć przez 5 lat nie licząc przedwcześnie zużytych tarcz hamulcowych ale za to już musiałem sam zapłacić. Na pewno lepiej ją mieć niż nie mieć zwłaszcza że w Explorer i Mustangu jest w cenie, jakby chciał wykupić to zapewne co najmniej 5k PLN trzeba liczyć. Tesla chyba chciała kilkanaście tysi za taki luksus.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Dokładnie jak piszesz, u żony jakiś drobiazg tylko robili. Gdyby nie anulowanie produkcji fiesty, nie trafiłbym do tesli. Genialny samochód z topowym wyposażeniem i wyciszeniem (po lekkim poprawieniu nadkoli).
Jeśli nie wozisz z tyłu nastolatków, to pewnie będziesz zadowolony ze zmiany opcji ze sfasticara model 3 na explorera. Mi Ford podpadł strategią biznesową - robią teraz mniej samochodów za to z większą marżą. O ile elon nie potrafi zrobić małego samochodu (póki co), to Ford był w tym genialny. I z tego zrezygnowali, zostawili ludzi o średnich dochodach Dacii itp.
A fiestę nazwali pumą i zwiększyli cenę o kilkadziesiąt tysięcy złotych.
 

kamilthusz

Posiadacz elektryka
Dziękuję za merytoryczną wypowiedź👍Moje pytanie bierze się stąd , że ostatnie 2 lata jeździłem teslą 3 SR+ z 2021 z pompą ciepła ale nie baterią LFP. Tesla została sprzedana ostatnio i mam dylemat czy kupić bazową czy LR RWD. Kupuję jako osoba prywatna licząc na dopłatę i nie ukrywam , że ekstra 20 k do większej baterii robi pewną różnicę.
Najdłuższe trasy jakie pokonuję to ok 300km z Warszawy na Mazury (gdzie mam gniazdko 220 żeby się naładować ) ale infrastruktura ładowarek jest dramatycznie słaba po drodze. Jak wygląda zasięg w przypadku HL LR AWD realnie nie optymistycznie w tym przypadku?
Trasa spod Gdańska do Białegostoku, 389km, samochód ciepły z garażu 100%. Temperatura startowa do -9, na miejscu -5, śnieg. Koła 18 Pirelli zimowe od tesli. Temperatura wnętrza 20. Samochód przy wyjeździe pokazywał że to może się udać, ja tyle wiary nie miałem. Jazda raczej wolna, 105-110 na s7, wyjeżdżone były tylko koleiny, lewy pas cały biały, więc było to w zasadzie wymuszone. Podładowałem się 11kwh czyli jakieś 15% na IONITY (cena wywala z butów) w Nidzicy dla pewności, jednak trochę bałem się jechać z predykcja na 0% przez czarna dziurę w ładowarkach. W Nidzicy też zjechałem z s7 na Łomżę. Przed Łomża śnieg się skończył. Do superchargera w Białymstoku dojechałem z 7%, tyle że samochód zjadł jakieś abstrakcyjne 8,2% na przygotowanie baterii do ładowania. Czas równe 5 godzin. Plus z tego taki że ruszył z bardzo przyzwoitych 220kw i w 46 minut zrobił z 7% 90%. Puenta z tego taka, że odejmując ładowanie i to co mi zostało faktycznie dojechałby na 0%. W drugą stronę spalił dokładnie tyle samo, tyle że było bardziej -4 do 0, śniegu już brak, ale tempo dużo szybsze. W lato w odpowiednich warunkach zrobić wynik wltp to żaden problem. Także taki maksymalnie realny przykład z wczoraj, tyle że mi wszystkie samochody mało palą.
 
Last edited:

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Dokładnie jak piszesz, u żony jakiś drobiazg tylko robili. Gdyby nie anulowanie produkcji fiesty, nie trafiłbym do tesli. Genialny samochód z topowym wyposażeniem i wyciszeniem (po lekkim poprawieniu nadkoli).
Jeśli nie wozisz z tyłu nastolatków, to pewnie będziesz zadowolony ze zmiany opcji ze sfasticara model 3 na explorera. Mi Ford podpadł strategią biznesową - robią teraz mniej samochodów za to z większą marżą. O ile elon nie potrafi zrobić małego samochodu (póki co), to Ford był w tym genialny. I z tego zrezygnowali, zostawili ludzi o średnich dochodach Dacii itp.
A fiestę nazwali pumą i zwiększyli cenę o kilkadziesiąt tysięcy złotych.
i sobie na nią patrzą, bo nie widać tych pum na drogach. Kładą kasę w marketing, na onetach co chwile sponsorowane artykuły przez forda. Sam szukam turneo customa w jakieś promce
 

Najnowsze dyskusje

Top