Tesla Model 3 RWD Higland realny zasięg

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Niby tesla oszukuje pokazując zużycie prądu niższe niż w rzeczywistości, ale ford explorer wypadł bardzo źle w zimowym teście zasięgu. A bardzo lubię fordy i mam blisko salon z ASO i obecna cena jest na poziomie modelu 3 przy tym samym zasięgu wltp, a gdyby doliczyć automatyczne parkowanie (w fieście żony działa rewelacyjnie, w highlandzie żenująco) i gwarancję na 8 lat to 30 k zł taniej. Tylko wnętrze mi nie odpowiada, a z tyłu syn nie miałby nawet zbliżonego komfortu do modelu 3 plus brak frunku, ale to już taka kropka nad i.
 

nabrU

Moderator
Niby tesla oszukuje pokazując zużycie prądu niższe niż w rzeczywistości, ale ford explorer wypadł bardzo źle w zimowym teście zasięgu.

Mnie nie oszukuje, czy muszę więc otworzyć zgłoszenie serwisowe żeby to naprawili w Tesli :p
Sorry, nie odebrałeś jeszcze samochodu, a już powtarzasz jakieś 'urban legends'.
 

nabrU

Moderator

cooler

Pionier e-mobilności
Wątek Moje wrażenia z jazdy próbnej, była tam już dyskusja około 1 grudnia. Nie chcę do tego wracać, bo wtedy nie zostałem przekonany, szkoda czasu. Opiszę co i jak będzie w moim modelu 3, liczę że już za kilka tygodni.
Nie masz wrażenia, ona naprawdę kłamie.
Wrzuciłem surowe dane do wątku

Na razie wszyscy się zgadzają (oprócz @nabrU) że Tesla kłamie, teraz dyskusja jest z czego to wynika.
 

nabrU

Moderator
Wątek Moje wrażenia z jazdy próbnej, była tam już dyskusja około 1 grudnia.

Zerknąłem w tamten wątek i poza kilkoma screenami z auta i jakimiś danymi z ładowań, nie widzę tam wielu realnych danych, które podtrzymywałyby stwierdzenie 'Tesla kłamie'. Mając samochód demonstracyjny masz pewne ograniczenia co do jego użytkowania / ustawień. Ponadto bez aplikacji jak Tessie, Teslamate czy TeslaFi wielu naprawdę przydatnych danych nie widzisz. Więc sugeruję 'zaopatrzyć się' w jedną z nich, wtedy będziesz miał niejako 'niezbite' dane. Odbierzesz samochód, pojeździsz z miesiąc czy dwa i z danymi z ww. programów wyrobisz sobie swoje zdanie, którym mam nadzieję podzielisz się na Forum.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Jeśli przejadę 350 km moim samochodem, który pokazuje spalanie 9l na 100 km, a wlałem 35 l (to przykład z życia), wiem że mazda mnie oszukała o około 1l na 100 km.
Gdy tesla zużyła kilka kWh więcej na 100 km czytam od Ciebie:
- nie patrz na ekran, tylko na inne aplikacje, nie od tesli, tam tylko prawda, mnie nic nie oszukuje
- źle używałeś samochodu, pewnie gwiazdy oglądałeś (to mógł być ktoś inny).

Przyznaję, że takie podejście do tesli bardziej zraża niż jej szef.

BTW ford też źle pokazywał spalanie o około 7% i znalazłem instrukcję, jak w trybie serwisowym to poprawić. I teraz pokazuje prawdę. Ciekawe czy teslę można nauczyć, by pokazywała ile zużyła na 100 km z baterii, a jak ktoś jest ciekawy to niech sobie w aplikacji analizuje, ile w tym było na światła, a ile na słuchanie muzyki, czy grzanie kierownicy.

Tylko przez wyznawców, którym każda nieuczciwość tesli się podoba, tak się nie stanie.

Dodatkowo weszło podczas ładowań w teslę więcej niż pokazywała, że zużyła w całkowitym zużyciu. Ale to już niestety sprawność (słaba) superchargera w zimie. To kolejna rzecz, o której nie wiedzą ludzie przed kupieniem elektryka - te spore straty na ładowaniu. Ale to już nie jest stricte teslową sprawą.
 

nabrU

Moderator
Jeśli przejadę 350 km moim samochodem, który pokazuje spalanie 9l na 100 km, a wlałem 35 l (to przykład z życia), wiem że mazda mnie oszukała o około 1l na 100 km.

Zakładasz że dystrybutor Ci dobrze pokazał te 35 litrów, a tu też może być róznie :p

Gdy tesla zużyła kilka kWh więcej na 100 km czytam od Ciebie:
- nie patrz na ekran, tylko na inne aplikacje, nie od tesli, tam tylko prawda, mnie nic nie oszukuje
- źle używałeś samochodu, pewnie gwiazdy oglądałeś (to mógł być ktoś inny).

Przyznaję, że takie podejście do tesli bardziej zraża niż jej szef.

Ja nigdzie nic o gwiazdach nie pisałem, więc pretensje nie do mnie. Co do innych aplikacji ja tylko stwierdzam, że one mi pokazują to samo co Tesla na ekranie. Więc albo Tesla i TeslaFi kłamią razem, albo Tesla jednak nie kłamie. Tyle i aż tyle...

Dodatkowo weszło podczas ładowań w teslę więcej niż pokazywała, że zużyła w całkowitym zużyciu. Ale to już niestety sprawność (słaba) superchargera w zimie. To kolejna rzecz, o której nie wiedzą ludzie przed kupieniem elektryka - te spore straty na ładowaniu. Ale to już nie jest stricte teslową sprawą.

Widzisz więc, że w przypadku Tesli (która zdecydowała się osobno liczyć zużycie podczas jazdy i postoju) nie jest to takie proste jak z ICE.

Tak w ogóle to ja naprawdę to co pokazuje Tesla traktuję tylko poglądowo. Nie jest super ważne dla mnie czy 'spalanie' jest 15 czy 20kWh/100km bo i tak tym samochodem jeżdżę 10 razy taniej niż ICE. A zasięg (w związku z takim czy innym zużyciem) nie stanowi dla mnie problemu przy ładowaniu z domowego EVSE i dobrej infrastrukturze publicznej.

Wrócimy do tematu jak pojeździsz swoim więcej (y)
 
Top