Consigliero ID.3 1st

consigliero

Pionier e-mobilności
Myślę że ten mechanizm działa ale przymarza
 

daniel

Señor Meme Officer
Kolega ma rację. Podczas dmuchania tym cudem na wylocie dyszy jest jeszcze zimniej w związku z przemianą fazową I jest większa szansa że zaszkodzi a nie naprawi.
Psikanie powietrzem po myjni może pomóc usunąć wodę. Ale nie czułbym się komfortowo psikająć sobie tak beztrosko gazem cieplarnianym. ;)

Czy w ID3 nie ma takich samych sposobów na otwarcie blokady jak w ID4?

 

consigliero

Pionier e-mobilności
To nie o to chodzi że kabla nie da się wyjąć. Nie można zamknąć klapki, przynajmniej tak było przez ostatnie 2 poranki. W sumie to nawet wymyśliłem jak ją ewentualnie zamykać. Mam w zanadrzu pomysł na montaż rzepa lub przyklejenie magnesu z jednej i kawałka metalu z drugiej. Oczywiście liczę że w końcu się naprawi a w dniu jutrzejszym podjadę w drodze z Buska na jakąś stację i przedmucham powietrzem z kompresora
 

cooler

Pionier e-mobilności
To nie o to chodzi że kabla nie da się wyjąć. Nie można zamknąć klapki, przynajmniej tak było przez ostatnie 2 poranki. W sumie to nawet wymyśliłem jak ją ewentualnie zamykać. Mam w zanadrzu pomysł na montaż rzepa lub przyklejenie magnesu z jednej i kawałka metalu z drugiej. Oczywiście liczę że w końcu się naprawi a w dniu jutrzejszym podjadę w drodze z Buska na jakąś stację i przedmucham powietrzem z kompresora
Ja na takie przypadki mam po prostu w narzędziowym sprężarkę, używam może z 5 razy do roku, ale to jedna z tych rzeczy która fajnie po prostu mieć
 

consigliero

Pionier e-mobilności
No na razie nici z moich napraw ale chyba znalazłem dziwną rzecz. Już miałem raz kłopot z tą klapką, że nie chciało się odblokować w momencie otworzenia auta i serwis jakoś to naprawił bez zamawiania nowego rygla. Teraz już chyba wiem jak to naprawili. Wydaje mi się że odłączyli po prostu sterowanie tym ryglem, albo w padł ten siłownik do blokowania na szczęście w pozycji otwartej. Jak auto jest zamknięte to klapkę mogę otworzyć a chyba tak kiedyś nie było. Przesmarowałem wszystko silikonem i zamówiłem nowy siłownik za 120 PLN
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Zmieniłem dzisiaj ten actuator, dłużej już nie chciałem się męczyć. Niestety zrobiłem to samodzielnie a sprawa wyglądająca na prostą w YouTube okazała się z deczka trudniejsza i naprawdę trudno nie połamać któregoś z mocowań. Podejrzewam że ci internetowi specjaliści złamanym uchwytem ramki nie specjalnie się przejmowali a i mnie pewnie po jakimś czasie przejdzie, jednak narzędzia do demontażu by się przydały a nie jakieś plastiki do demontażu komputerów. No ale lakieru nie uszkodziłem i teraz wiem że jak auto jest zamknięte to klapki do ładowania nie powinno się dać otworzyć.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Zasadniczo to chodziło o wyrwanie ramki na której trzyma się klapka do portu ładowania, ten link to raczej poważniejsze sprawy. Tak z ciekawości jak się wam ostatnio jeździ w warunkach zimowych? My z ciekawości popełniliśmy nawet wycieczkę do Rzeszowa aby zobaczyć hundai inster i po wizji lokalnej nam przeszło. Byliśmy też zobaczyć ID.Buzz i nie powiem fajne ale chyba przerost formy nad treścią. Jazda w tych warunkach to zużycie na poziomie 20 kwh ale w aucie działa klimatyzacja oraz radio, nie wyłączmy również świateł. Kombinuję jakie ewentualne drugie auto byłoby idealne, ale wiem że ideałów nie ma. Poczekamy na reno 5/4 zobaczymy też co pokażą czesi, mają zrobić jakiegoś malucha. Nie wykluczam też takiej opcji że skończy się na ID.3 typu GTX, ID.3 znam, niespecjalnie narzekam, może mało wymagający jestem. No a takie nowsze może być chyba tylko lepsze, oczywiście z naciskiem na chyba
smile.gif
, tylko ta cena !Na razie cieszymy się tym co jest, klapka naprawiona, oczywiście z braku narzędzi właściwych uszkodziłem dwa mocowania, ale trzyma się mocno. Zużycie w dłuższym okresie czasu zadowalające to można czekać na ruchy ze strony producentów
 

Attachments

  • IMG_6453.jpeg
    IMG_6453.jpeg
    2,2 MB · Liczba wyświetleń: 10

nabrU

Moderator
Tak z ciekawości jak się wam ostatnio jeździ w warunkach zimowych?

W takich warunkach 'zimowych' jak wczoraj ;) (poniżej) może się tylko jeździć dobrze. Choć dzisiaj trochę chłodniej (11*C):

1740309631730.png

A ID.3 GTX całkiem ładny jest i wreszcie z softem do podgrzewania baterii HV na żądanie. Ale że jest coraz więcej ciekawych EV na rynku (i wciąż są dopłaty w PL) to trzeba się rozglądać.

481086610_1119130270224713_3778287810027470057_n.jpg
 
Top