Elon Piżmo oszalał. Co teraz z zakupem Tesli? Poczekać, bojkotowa, kupować mimo wszystko czy nic nie robić?

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Swoją drogą napisz mi co oznaczało kupno Priusa 20 lat temu? Ja myślałem (może nawinie, ale pewnie mnie poprawisz i naprostujesz), że porostu te auto nabywali spokojni ludzie z nastawieniem na cichą i ekonomiczną jazdę? Stało coś więcej za tym, jakaś polityka, poglądy do manifestacji?

Widać nigdy Priusem nie jeździłeś :D Cicha jazda w Priusie :D

Ale z ciekawości zapytałem Chata....

What buying a Prius meant in 2006 ?

ChatGPT said:​

Buying a Toyota Prius in 2006 was a statement. It wasn’t just about getting a car—it was about embracing hybrid technology, signaling environmental consciousness, and sometimes even making a political statement. Here’s what it meant at the time:

1. You Were an Early Adopter of Hybrid Tech

  • The second-generation Prius (2004–2009) was one of the first mainstream hybrid cars.
  • It used Toyota’s Hybrid Synergy Drive, which combined a gasoline engine with an electric motor for better fuel efficiency.
  • It was a technological marvel, achieving around 46 MPG, which was groundbreaking for a non-diesel car.

2. You Cared About the Environment (or at Least Wanted to Look Like You Did)

  • Driving a Prius meant reducing your carbon footprint—at least in comparison to gas-guzzling SUVs of the time.
  • Celebrities and politicians, including Leonardo DiCaprio, Al Gore, and Larry David, drove them, making it a symbol of environmental activism.
  • It became a visual badge of eco-friendliness, often parked in Whole Foods lots.

3. You Were Possibly a Little Nerdy

  • The Prius wasn’t exactly a performance car, but it had cool tech like a touchscreen interface and a unique gear selector.
  • The digital dashboard and hybrid energy flow display felt futuristic.
  • If you were an engineer, scientist, or tech enthusiast, the Prius was an intelligent choice.

4. You Valued Practicality Over Style

  • The 2006 Prius had a distinct aerodynamic, wedge-shaped design—not sleek, but highly efficient.
  • It had a spacious interior for a compact car, thanks to its hatchback design.
  • It was reliable, with Toyota’s reputation for longevity.

5. You Might Have Had Political or Social Leanings

  • The Prius became a symbol of progressive politics, especially in the U.S.
  • It contrasted sharply with the Hummer H2, which was popular with the opposite crowd.
  • “South Park” even mocked Prius drivers in the famous “Smug Alert” episode, implying they were self-righteous.

6. You Were Thinking About Gas Prices

  • In 2006, gas prices were rising, hovering around $2.50–$3.00 per gallon in the U.S.
  • The Prius was a great hedge against fuel costs, especially compared to big V8 sedans and SUVs.

Conclusion

Buying a Prius in 2006 meant you were ahead of the curve—an early hybrid adopter who prioritized fuel efficiency, practicality, and perhaps a little social signaling. It was the car of choice for environmentalists, tech enthusiasts, and anyone looking to save money at the pump.
Would you have bought one back then?
 

map

Fachowiec
Ha! Bzdura i wymysły! Wszyscy wiedzą, że elektrycznym autem nie da się tak daleko dojechać!



Jeśli kupiłeś po 20-tym stycznia, to zdecydowanie tak.



Naprawdę masz jakiś problem i na siłę próbujesz udowodnić światu, że wcale że nie. Próbujesz na siłę zracjonalizować zakup Tesli, ale wychodzi z Ciebie typowe "afcależenie"..

Nie postawię Ci dokładniejszej diagnozy zdalnie, ani tym bardziej za darmo... Ale dobrze Ci radzę - przejdź się do psychologa.



Otóż to. To, co pół roku temu było tylko samochodem - w dniu dzisiejszym już nie jest.

Czy ty aby napewno jesteś normalny i zdrowy na umyśle? Uważasz, że nie dojechałem swoją Teslą tam gdzie napisałem? hahah

Gościu kompromitujesz się. Może ty kupujesz auta ideologicznie, ale jest takie powiedzenie "nie mierz innych własną miarą.
 

nabrU

Moderator
Panowie @map i @grogi.giant sugeruje zakończyć wycieczki osobiste. Będzie to z pożytkiem dla Was jak i Forum...
 

map

Fachowiec
Widać nigdy Priusem nie jeździłeś :D Cicha jazda w Priusie :D

Ale z ciekawości zapytałem Chata....

What buying a Prius meant in 2006 ?

ChatGPT said:​

Buying a Toyota Prius in 2006 was a statement. It wasn’t just about getting a car—it was about embracing hybrid technology, signaling environmental consciousness, and sometimes even making a political statement. Here’s what it meant at the time:

1. You Were an Early Adopter of Hybrid Tech

  • The second-generation Prius (2004–2009) was one of the first mainstream hybrid cars.
  • It used Toyota’s Hybrid Synergy Drive, which combined a gasoline engine with an electric motor for better fuel efficiency.
  • It was a technological marvel, achieving around 46 MPG, which was groundbreaking for a non-diesel car.

2. You Cared About the Environment (or at Least Wanted to Look Like You Did)

  • Driving a Prius meant reducing your carbon footprint—at least in comparison to gas-guzzling SUVs of the time.
  • Celebrities and politicians, including Leonardo DiCaprio, Al Gore, and Larry David, drove them, making it a symbol of environmental activism.
  • It became a visual badge of eco-friendliness, often parked in Whole Foods lots.

3. You Were Possibly a Little Nerdy

  • The Prius wasn’t exactly a performance car, but it had cool tech like a touchscreen interface and a unique gear selector.
  • The digital dashboard and hybrid energy flow display felt futuristic.
  • If you were an engineer, scientist, or tech enthusiast, the Prius was an intelligent choice.

4. You Valued Practicality Over Style

  • The 2006 Prius had a distinct aerodynamic, wedge-shaped design—not sleek, but highly efficient.
  • It had a spacious interior for a compact car, thanks to its hatchback design.
  • It was reliable, with Toyota’s reputation for longevity.

5. You Might Have Had Political or Social Leanings

  • The Prius became a symbol of progressive politics, especially in the U.S.
  • It contrasted sharply with the Hummer H2, which was popular with the opposite crowd.
  • “South Park” even mocked Prius drivers in the famous “Smug Alert” episode, implying they were self-righteous.

6. You Were Thinking About Gas Prices

  • In 2006, gas prices were rising, hovering around $2.50–$3.00 per gallon in the U.S.
  • The Prius was a great hedge against fuel costs, especially compared to big V8 sedans and SUVs.

Conclusion

Buying a Prius in 2006 meant you were ahead of the curve—an early hybrid adopter who prioritized fuel efficiency, practicality, and perhaps a little social signaling. It was the car of choice for environmentalists, tech enthusiasts, and anyone looking to save money at the pump.
Would you have bought one back then?
Chat GPT serio? Człowieku mam serio już z ciebie bekę. To teraz zapytaj czata czy te powody są faktyczne, czy to bardziej interpretacja pod twoje pytanie, a większość ludzi kupiła bo im się podobał lub spełniał parametry i wklej mi cały kontekst rozmowy. Ułatwię ci to. haha

What buying a Prius meant in 2006 ?
In 2006, buying a Toyota Prius was more than just purchasing a car—it was making a statement. Here’s what it signified at the time:

1. Environmental Consciousness 🌱​

  • The Prius was the most well-known hybrid vehicle, and owning one meant you were concerned about fuel efficiency and reducing emissions.
  • It had the best gas mileage of its time, getting around 46 MPG combined.
  • With rising concerns about climate change and dependence on fossil fuels, the Prius symbolized a step toward sustainability.

2. Anti-SUV & Political Symbolism 🔥​

  • The early 2000s were dominated by gas-guzzling SUVs. Buying a Prius was seen as rebelling against excess and prioritizing efficiency.
  • Many liberals and Hollywood celebrities (like Leonardo DiCaprio and Larry David) drove one, turning it into a progressive status symbol.
  • It became a car for people who wanted to signal that they cared about global warming and the environment.

3. Fuel Prices & Practicality ⛽​

  • Gas prices were soaring in the mid-2000s, peaking at around $3 per gallon in the U.S.
  • The Prius offered a practical solution with fewer trips to the pump.
  • It was quiet, smooth, and reliable, making it attractive beyond just the environmental benefits.

4. Early Tech Adopters & Futuristic Appeal 🚀​

  • The Prius had a high-tech digital dashboard and a hybrid powertrain, which made it feel ahead of its time.
  • It was one of the first cars to emphasize energy efficiency with real-time feedback.
  • The design was quirky and unique, making it instantly recognizable.

5. Financial Incentives & Tax Breaks 💰​

  • Many governments offered tax incentives for hybrid vehicles.
  • In the U.S., Prius buyers could get a federal tax credit of up to $3,150.
  • Some states even allowed Prius drivers to use carpool lanes solo, adding convenience.

Cultural Legacy

By 2006, the Prius had transcended being just a car—it became a symbol of eco-consciousness, progressive politics, and efficiency. It was a smart, responsible choice for people who wanted to save money on gas and make a statement about the future of transportation.

Would you have bought one back then? 🚗💨

How many people who bought it were actually guided by this, and how many bought it because the car met their expectations regardless of ideology?

That’s a great question, and it touches on the gap between perception and reality. While the Toyota Prius became a cultural and political symbol, not everyone who bought one was driven by ideology. Let's break it down:

1. Who Bought It for Ideological Reasons? (Symbolism & Status) 🌱🔥

  • Environmentalists & Progressives – Some buyers wanted to reduce their carbon footprint and align their purchases with their values.
  • Hollywood Celebrities & Influencers – Many high-profile figures (like Leonardo DiCaprio, Cameron Diaz, and Al Gore) bought the Prius as a statement.
  • Tech-Savvy Early Adopters – People who liked new, cutting-edge technology and saw hybrids as the future.
  • Anti-SUV Crowd – Those who wanted to push back against the gas-guzzling SUV trend of the time.
📊 Estimates suggest that in the mid-2000s, a significant portion (perhaps 30-40%) of Prius buyers were motivated at least partially by ideology or status signaling.

2. Who Bought It for Practical Reasons? (Cost, Efficiency, Reliability) 🚗⛽

  • Fuel Savers – Gas prices were high (~$3 per gallon), and people who drove a lot (commuters, taxi drivers) loved the Prius for its exceptional mileage (~46 MPG).
  • Tech-Savvy but Practical Buyers – Many drivers just liked the idea of lower fuel costs and a car that felt futuristic.
  • Toyota Loyalists – Toyota had a reputation for reliability, and the Prius was no exception. Many people bought it simply because it was a well-built, dependable car.
  • Financially Minded Buyers – Tax incentives and potential long-term savings on gas made the Prius a smart financial choice.
📊 Probably 60-70% of Prius buyers chose it because it was a great car, not because they wanted to make a political statement.

The Reality

Even though the Prius was seen as a "liberal" car, most people who bought it were just looking for a fuel-efficient, reliable, and well-designed vehicle. The media amplified the political side of Prius ownership, but in reality, it was mostly just an excellent car that happened to be a hybrid.

If you were in the market for a practical, fuel-efficient car in 2006, the Prius was objectively one of the best choices available—regardless of politics.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Wracając do tematu, elon popłynął i/lub dał się wciągnąć w głupią(?) polityczną grę.

Nie mniej jednak, marka może się odłączyć od gamonia i dalej trwać.
Tesla to sukces inżynierów i mechaników, a Elon tylko umiał dobrać ludzi(powiedzmy)
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Wracając do tematu, elon popłynął i/lub dał się wciągnąć w głupią(?) polityczną grę.

Nie mniej jednak, marka może się odłączyć od gamonia i dalej trwać.

To jest gigantyczny problem tej marki. Ona jest zbudowana wokoło kultu jednego człowieka.

Tesla to sukces inżynierów i mechaników, a Elon tylko umiał dobrać ludzi(powiedzmy)

Oj nie tylko. Praktycznie każda firma ma świetnych inżynierów - Toyota, VW czy nawet Jaguar...

Sukces osiągany jest przez zupełnie coś innego - popchnięcie tych inżynierów do robienia właściwych rzeczy i danie im narzędzi, żeby te rzeczy mogli robić. Powiedzenie im, że niemożliwe jest możliwe, w taki sposób, żeby uwierzyli... I Elon to robił.

Z drugiej strony, firma potrzebuje kapitału. Potrzebuje pieniędzy. I tutaj Elon też potrafił dobrze sprzedać. Tesla to nie jest firma, która sprzedawała samochody. To firma, która sprzedawała samochody z przyszłości. Na prąd, które same jeżdżą. Takie jest, poza wąską grupą EV entuzjastów, postrzeganie Tesli.

Bez Elona nie ma ani pierwszego, ani drugiego...

IMHO Teslę czeka kilka bardzo kiepskich lat...

Raz, że Musk stracił ostatnio zainteresowanie prowadzeniem firmy, a ta straciła moc sprawczą. Od dawna nie wypuścili nowych samochodów (Juniper czy Highland to nie są nowe auta), ciągle tylko żenujące "już niedługo" - niedługo Robotaxi, niedługo roboty Optimus itd... W motoryzacji konkurencja dogania i przegania, w autonomi tak samo - BYD God's Eye, nawet w wersji C, wygląda na bardziej dopracowany niż FSD...

A dwa Musk się teraz źle kojarzy, a co za tym idzie Tesla się źle kojarzy.
 
Last edited:

lvlthn

Pionier e-mobilności
To jest gigantyczny problem tej marki. Ona jest zbudowana wokoło kultu jednego człowieka.



Oj nie tylko. Praktycznie każda firma ma świetnych inżynierów - Toyota, VW czy nawet Jaguar...

Sukces osiągany jest przez zupełnie coś innego - popchnięcie tych inżynierów do robienia właściwych rzeczy i danie im narzędzi, żeby te rzeczy mogli robić. Powiedzenie im, że niemożliwe jest możliwe, w taki sposób, żeby uwierzyli... I Elon to robił.

Z drugiej strony, firma potrzebuje kapitału. Potrzebuje pieniędzy. I tutaj Elon też potrafił dobrze sprzedać. Tesla to nie jest firma, która sprzedawała samochody. To firma, która sprzedawała samochody z przyszłości. Na prąd, które same jeżdżą.

Bez Elona nie ma ani pierwszego, ani drugiego...
Ciekawy punkt widzenia.

I nie do konca się z tym zgadzam, bo nie ma ludzi niezastąpionych.
Ferdynand Porsche nie żyje, a marka trwa.


A muskowi skończyły się obecnie pomysły albo wdraża je za wolno. Gdzie te przełomowe 4680?
Jak narazie to mała produkcja, niska wydajność i tyle.


Komercyjnie można już kupić ekstremalnie wydajne pakiety LiPo HV o dużej pojemności i bardzo dużym prądzie rozładowania.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Czyli jeśli mi się nie podoba Elon, to wszystko ze mną ok, ale jeśli kupuję Teslę dlatego że mi się podoba, to kwalifikuję się na wizytę u psychologa. Nie będę wskazywał palcem, kto tu ma jakiś problem i kto na siłę próbuje coś udowodnić ;)

Ps. mój ból jest większy niż twój. Litości.
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Ciekawy punkt widzenia.

I nie do konca się z tym zgadzam, bo nie ma ludzi niezastąpionych.
Ferdynand Porsche nie żyje, a marka trwa.

No pewnie. Ale to będzie wymagało gwałtownego przebudowania firmy. Musi przestać się opierać na kulcie Muska (jest w tym wątku sporo przykładów, jaki on jest silny), a skoncentrować na technologii.

A muskowi skończyły się obecnie pomysły albo wdraża je za wolno. Gdzie te przełomowe 4680?
Jak narazie to mała produkcja, niska wydajność i tyle.

Ale to dokładnie potwierdza, co mówię. Musk przestaje pchać do przodu, to firma się kompletnie gubi... Nie ma nowych modeli (HL czy Juniper to nie są nowe modele... Gdzie jest Roadster?! Gdzie nowa S? Gdzie Model 2), nie ma nowych technologii. A influencerzy bardzo starannie wybierają fragmenty wideo do publikacji na YT czy TikToku, jak to ich Tesla już same jeżdżą.

Komercyjnie można już kupić ekstremalnie wydajne pakiety LiPo HV o dużej pojemności i bardzo dużym prądzie rozładowania.
No właśnie... Konkurencja nie śpi, szczególnie dalekowschodnia.
 
Top