Elektryk za 30 tys. zł

macavity

Nowy na Forum
Cześć,
pilnie potrzebny mi drugi samochód. Tylko i wyłącznie na codzienne użytkowanie na krótkich dystansach (ok. 25 km dziennie). W domu mam siłę i fotowoltaikę z lekką nadprodukcją.
Po analizie forum i ogłoszeń, wyłoniło się dwóch kandydatów:
- Nissan Leaf I
- Dacia Spring
Leafy są dobrze znanymi i chwalonymi samochodami. Z jednej strony są to już starsze auta, ale z drugie strony ponoć proste i łatwo o wymianę elementów w tym baterii. Natomiast oferowane w ogłoszeniach Springi są niewiele droższe, a dużo młodsze. Przeglądałem to forum w poszukiwaniu odpowiedzi ale brakuje mi porównania obu jednostek.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
A czego mają nie dopuszczać??? Przyjrzyjcie się filmikowi ze zderzeń - kabina nienaruszona jak w typowym kompaktowym aucie. Nie popadajmy w paranoję. Pytanie czy Zoe ma kurtyny bo Spring ma.
 

Froggy

Posiadacz elektryka
o_O:poop:
Ze to dopuszczają do ruchu...
Popatrz na oceny częściowe.
Kategoria "dorośli pasażerowie" i "dzieci" na poziomie 2-3 gwiazdek.
Mocniej obrywa się Dacii za "niechronieni uczestnicy ruchu" i jeszcze mocniej za "asystentów kierowcy".

Mój e-up! ma w kategoriach "dorośli pasażerowie" i "dzieci" ocenę ma na poziomie 5 gwiazdek, ale obrywa za niechronionych (m.in. za to, że nie ma systemu ich wykrywania i aktywnej maski - no super, jak ktoś wjedzie upem w pieszego, to pieszy ma być mniej chroniony - bo tylko w 46%, niż jak ktoś w niego wjedzie Audi Q8 - 71%, czy Toyotą Hilux - aż 83%) i asystentów (bo jest tylko wkurzający lane assist i przypominanie o prędkości).
 

PatiEK_PL

Zadomawiam się
W pierwszym Capturze też można było łatwo zdjąć pokrowce i zabrać do domu do prania.
Zoe poległo w NCAP bo w podstawowej wersji, której rzekomo nikt nie kupował, nie miał żadnych ADASów, a które NCAP dopisał do harmonogramu testowego. Renault się tłumaczyło że w bogatszych wersjach to jest i że wszystko jest git i to bezpieczny samochód. Ale cichcem pokombinowali z poduszkami powietrznymi i nie było już takiej która chroniła głowę pasażerów pierwszego rzędu. Nawet gdyby mieli ADAS, to przydzwoniliby na ochronie dorosłych.
Plus metodologia testów w 2013 i 2021.
Up! ma tylko 3 gwiazdki bo bardzo dobrze chroni wkładkę mięsną (akurat to na plus), ale nie chroni tych co poza pojazdem. Zoe 2021 chroniło pasażerów na poziomie Dacii Spring.
 

Froggy

Posiadacz elektryka
W pierwszym Capturze też można było łatwo zdjąć pokrowce i zabrać do domu do prania.
W Peugeocie 1007 też takie miałem.
Do tego kładzione "na płask" oparcie fotela pasażera - kupiłem go za orzeszki, żeby dom wykańczał i nawet panele podłogowe i listwy przypodłogowe wchodziły w tego "malucha" dzięki temu.
Zoe poległo w NCAP bo w podstawowej wersji, której rzekomo nikt nie kupował, nie miał żadnych ADASów, a które NCAP dopisał do harmonogramu testowego. Renault się tłumaczyło że w bogatszych wersjach to jest i że wszystko jest git i to bezpieczny samochód. Ale cichcem pokombinowali z poduszkami powietrznymi i nie było już takiej która chroniła głowę pasażerów pierwszego rzędu. Nawet gdyby mieli ADAS, to przydzwoniliby na ochronie dorosłych.
Plus metodologia testów w 2013 i 2021.
Up! ma tylko 3 gwiazdki bo bardzo dobrze chroni wkładkę mięsną (akurat to na plus), ale nie chroni tych co poza pojazdem. Zoe 2021 chroniło pasażerów na poziomie Dacii Spring.
Z metodologią tych testów to już jest tak, że coś co 20+ lat temu miałoby 5 gwiazdek (pierwsze z taką oceną było chyba Renault Megane) dziś nie załapałoby się nawet na jedną.
Obrywają zwłaszcza auta małe i budżetowe, bo tam nikt nie pcha nowszych i droższych systemów i 10 "jaśków" (up! oberwał za brak poduszek chroniących kolana na przykład) - a Spring jest i mały i budżetowy, więc oberwał po prostu podwójnie.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Spring ma kurtyny.
Co do zamków to jeden niuans: w Megane 4 na fotelach też są zamki niby do zdjęcia poszycia ale... nie ma suwaków ;). A ja na ten kwiatek wszedłem kiedy pakowałem maty grzewcze na siedziska i oparcia. W Springu jest zamek na oparciu (z suwakiem)
 

PatiEK_PL

Zadomawiam się
Są, są. Uwielbiana Mazda MX30 ma :p
Masz:
- czołowe
- boczne przednie w fotelach
- kurtyny obejmujące 1 i 2 rząd siedzeń
- boczne w tylnej kanapie
- kolanowa kierowcy
- między kierowcą a pasażerem (na ogół w fotelu kierowcy)
To robi się już 10. Pierwsze 6 jest na ogół standardem.
 
Top