Wrażenia po pierwszych kilometrach.

Bibik

Nowy na Forum
U mnie (też nowa Ariya 63kWh) wyszło 19kWh/100km (klima w trybie auto, grzanie fotela i kierownicy też). Trasa 90% autostradowa, ale tempomat 110km/h, szybciej tylko przy wyprzedzaniu. Zrobiłem 295 km, zostało 12% baterii.
W kwestii 'recenzji', to jak na razie mogę tylko powiedzieć, że fabryczna nawigacja TomTom jest bezużyteczna w zasadzie. Pomimo że pokazuje, że jest w najnowszej wersji i nie ma dostępnych aktualizacji OTA ani WiFi nie widać na niej najnowszych odcinków espresówek / obwodnic. Soft auta trochę trąci myszką, ale działa poprawnie. Aplikacja na telefon ma swoje humory i czasem trzeba 3x kliknąć funkcję, żeby zadziałała. Natomiast co do samej jazdy nie mam uwag.
To mój pasat z 1982 robił trasę z większą średnia prędkością podróżna, chyba nie oto chodzi w tym wszystkim żeby jechać droga szybkiego ruchu 110km/h
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
To mój pasat z 1982 robił trasę z większą średnia prędkością podróżna, chyba nie oto chodzi w tym wszystkim żeby jechać droga szybkiego ruchu 110km/h
Ja to dziwny jestem, jak jadę do domu autostradą (15km) to obojętnie czy dieslem z 2023, czy EV z 2023 daję tempomat i równe 100km/h bo w h... mam użeranie się z fast and furious na lewym pasie.

A jak mi odjebie dwa razy do roku to też obojętnie czy dieslem z 2023, czy EV z 2023 wskakuje na lewy i lecę 150km/h licznikowo i jak mam szczęście to się nie użeram z kimś niepoczytalnym, dla którego 200km/h to też mało.

Mam prawie 50l na karku i najniebezpieczniejsze czasy motoryzacyjne za sobą, chociażby wspomnieć Fiata 126p na koniczynkach i 110km/h w zabudowanym po śniegu. Były inne czasy, ruch mniejszy, dobrze że nikomu krzywdy nie zrobiłem. Tak, fajnie jest nauczyć się że pośpiech nie likwiduje żadnego życiowego problemu.
 

Piotr_Z

Zadomawiam się
Aktualizacja po zrobieniu 180 km. po mieście (Warszawa), co widać po średniej prędkości. Średnie zużycie na poziomie 12 kWh/100 km. nieco mnie szokuje. Jak widać po aktualnej trasie (ok. 35 km.) wieczorem, przy pustych ulicach da się zejść poniżej 10 kWh. Większe zużycie energii miałem w Hyundai Kona 😆 lżejszym o 400 kg. i słabszym o 80 KM.
Auto przeszlo juz test dzieci tj. spodobalo sie im, podkreślały obszerność wnętrza, jakość materiałów wewnątrz (nie jest to poziom Mercedesa czy Porsche, ale naprawdę przyzwoicie).
Z minusów: mnie nie przekonuje ekran dotykowy, wolalbym więcej fizycznych przycisków. Druga sprawa: za każdym uruchomieniem włącza się domyślny asystent przekraczania prędkości i chwilę po ruszeniu mnie alarmuje 😄, da się go wyłączyć przyciskiem na kierownicy, ale to działa do kolejnego uruchomienia.
Zauwazylem, ze auto jest bardzo zwrotne, moze pomaga krotka maska.
20250312_210849.jpg
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
Druga sprawa: za każdym uruchomieniem włącza się domyślny asystent przekraczania prędkości i chwilę po ruszeniu mnie alarmuje 😄, da się go wyłączyć przyciskiem na kierownicy, ale to działa do kolejnego uruchomienia.
Tego nie przeskoczysz, od połowy 2024 system ten jest obowiązkowy we wszystkich nowo sprzedanych samochodach i musi się sam włączać po restarcie.
 

Emhyr

Zadomawiam się
za każdym uruchomieniem włącza się domyślny asystent przekraczania prędkości i chwilę po ruszeniu mnie alarmuje 😄
U mnie informuje tylko migającym znakiem ograniczenia prędkości na zegarach i nie wq dźwiękami. Pewnie dlatego, ze mam końcową partię produkcji 2023.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Top