Tesla Model 3 Highland LR RWD pod chmurką bez ładowania w domu

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Oto statystyki z powrotu z Łomży do Warszawy, 90% ekspresówka 120 kmh na autopilocie. Temperatura na trasie 1-2°C. W Warszawie tradycyjnie cieplej, 5°C. Żonie było niewygodnie pracować z tyłu na laptopie, powiedziała, że trzęsie. Ja nic nie czuję z przodu. Może opony?
Dość jednak głośno, ale też może opony letnie były za twarde przy blisko 0°C.
 

Attachments

  • 20250315_200223.jpg
    20250315_200223.jpg
    3,5 MB · Liczba wyświetleń: 63
Last edited:

eimi

Pionier e-mobilności
Akurat kwiaty dla teściowej wiozłem we frunku i uważam że jest do tego idealny. Jest tam chłodno i łatwo wytrzeć ten plastik.

Domontuję to domykanie klapy, bo uwielbiam czyste samochody, a tu ręce mam odbite po domykaniu.
Kwiaty lubią zimno? Czy to były chryzantemy dla tesciowej? ;)
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka

nabrU

Moderator
Oto statystyki z powrotu z Łomży do Warszawy, 90% elspresówka 120 kmh na autopilocie. Temperatura na trasie 1-2°C. W Warszawie tradycyjnie cieplej, 5°C.

Bardzo dobry wynik jak na taką temperaturę i prędkość, ale pewnie powiesz że Tesla kłamie ;)

A propos, aktualizację masz do zainstalowania
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Odliczyłem od 75 kWh te wskazywane zużyte 56 kWh (całkowite zużycie) i mamy 19 kWh. A to nie jest 21% pełnego akumulatora, a 25%.

Czyli 4% to właśnie kłamstwo tesli.

Dużo, mało? Irytujące, bo przecież mało osób przed kupieniem tego samochodu o tym wie, ja np. po pierwszych testach w lipcu patrzyłem wyłącznie na średnie zużycie (u mnie okolice 17 kWh na 100 kmh) i dzieliłem je przez pojemność baterii mierząc zasięg. I byłem przekonany, że wystarczy mi RWD bez dopłacania za LR.

Tu chcę podziękować forum. Ostrzeżono mnie. Mogłem dać jednego referrala, a chciałbym, jak pisałem, przynajmniej kilka. Dokonałem dobrego wyboru.
 
Last edited:

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
BTW miałeś rację co do tych opon. One są super tylko na suchym. W deszczu przy 3°C nie dają rady nawet z 20% gazu. A ustawiłem ciśnienie na 2.9 atm.
Wielokrotnie o tym pisałem, że są fatale i wręcz niebezpieczne. Ja mam dylemat bo zaraz się kończy zima i nie wiem czy je zakładać, czy kupować nowe.

Czyli 4% to właśnie kłamstwo tesli.
Ja bym tego tak nie określił, Tesla bierze energię podczas postoju, działania systemów. Generalnie ustalenie ile bierze naprawdę jest proste jak rozkminienie FV z elektrowni Zbyt wiele czynników, zbyt wiele zmiennych.
Ja przed zakupem przyjąłem zużycie 200wh/km, ale to też bardziej ze względów na kalkulację kosztu, a nie to ile przejedzie. To ile przejedzie wywnioskowałem z wpisów z forum, ustalając jakąś średnią i trochę ją zaniżając bo jednak większość użytkowników Tesli jeździ wolno :)
Wczoraj wieczorem około 20 doładowałem się w pracy i dogrzałem do 99-100% (pokazywał "pozostało 25 minut do pełnego naładowania"), do domu 10 km dalej na 3°C i w deszczu dowiozłem 98%.
Rano model 3 pokazał 97% i był cały oszroniony, w nocy był mróz, ale o 9:20 znów było około 3°C. Zaraz po ruszeniu i nagrzaniu poziom naładowania spadł do 95%, ale z Warszawy do teściowej w Łomży dojechało 57%.
wg mnie za długo trzymasz baterię w pełni naładowaną.
 

macinowa

Posiadacz elektryka
Oto statystyki z powrotu z Łomży do Warszawy, 90% ekspresówka 120 kmh na autopilocie. Temperatura na trasie 1-2°C. W Warszawie tradycyjnie cieplej, 5°C. Żonie było niewygodnie pracować z tyłu na laptopie, powiedziała, że trzęsie. Ja nic nie czuję z przodu. Może opony?
Dość jednak głośno, ale też może opony letnie były za twarde przy blisko 0°C.
Nic nie czujesz bo nie miałeś laptopa. W nonHL performance praca na laptopie to mission impossible. Niby HL miał być lepszy pod tym względem
 
Top