Juniper - czy warto czekać?

inter

Pionier e-mobilności

ypl

Pionier e-mobilności

inter

Pionier e-mobilności
Casting z przodu wróci, identycznie było z ygrek przed FL, ygreki z 2021 są innaczej zbudowane po rozebraniu niż te z 2023.
Może i wróci, na teraz go nie ma.
 

xplde

Fachowiec
Wątek o Juniper jest naprawdę fascynujący – setki stron, a na końcu lekkie rozczarowanie. Jak było w moim przypadku? Postanowiłem nie czekać i kupiłem OMG Made in China, i jestem zadowolony. Każdy elektryczny samochód ma coś wyjątkowego, a to właśnie nasze oczekiwania często opóźniają podjęcie ostatecznej decyzji. Nie ma samochodu idealnego i chyba nigdy taki nie powstanie.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Taka ciekawostka, w nowym Y nie ma odlewu z przodu, a tylny został odchudzony.
Czy dobrze rozumiem że Tesla zrobiła krok wstecz i z przodu nie dała odlewu tylko dlatego że tylko Giga Texas i Giga Berlin miały do tego maszyny, a chcieli żeby jednak we wszystkich 4 fabrykach mieć ten sam montaż?
 

inter

Pionier e-mobilności
Czy dobrze rozumiem że Tesla zrobiła krok wstecz i z przodu nie dała odlewu tylko dlatego że tylko Giga Texas i Giga Berlin miały do tego maszyny, a chcieli żeby jednak we wszystkich 4 fabrykach mieć ten sam montaż?
Pewnie wyliczyli opłacalność i tak im wyszło. Pewnie to przygotowanie, pod taniego SUVA
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Czy dobrze rozumiem że Tesla zrobiła krok wstecz i z przodu nie dała odlewu tylko dlatego że tylko Giga Texas i Giga Berlin miały do tego maszyny, a chcieli żeby jednak we wszystkich 4 fabrykach mieć ten sam montaż?
Moim zdaniem szykują miejsce na nowy samochód. Skoro z 2 odlewów przeszli na jeden a do tego zeszli z czasem cyklu odewu tyłu z w osatnich latach z 170-180s na 75s i cykl na całe auto jest poniżej 45s. efektywność wykorzystania sprzetu do produkcji + ujednolicenie. To nie tylko upraszcza logistykę i łańcuchy zamówien jesli na całym świecie mają dokładnie ten sam samochód ale także serwis i dostawę części w przyszłości
 

eimi

Pionier e-mobilności
Moim zdaniem szykują miejsce na nowy samochód. Skoro z 2 odlewów przeszli na jeden a do tego zeszli z czasem cyklu odewu tyłu z w osatnich latach z 170-180s na 75s i cykl na całe auto jest poniżej 45s. efektywność wykorzystania sprzetu do produkcji + ujednolicenie. To nie tylko upraszcza logistykę i łańcuchy zamówien jesli na całym świecie mają dokładnie ten sam samochód ale także serwis i dostawę części w przyszłości
Jest zapewne tak jak piszesz.
Tylko śmiesznie że najpierw Tesla chwali się odlewami z przodu i jakie to ma świetne dzięki temu strefy zgniotu, po czym wycofują się z tego pomysłu podczas liftingu. Pewnie tymczasowo
 

cooler

Pionier e-mobilności
Tylko śmiesznie że najpierw Tesla chwali się odlewami z przodu i jakie to ma świetne dzięki temu strefy zgniotu,
...a cały świat zamawia maszyny gigacasting by ich naśladować - oni wtedy porzucają odlewy z przodu :)
Pump & Dump? Podejrzewam że Elon zarabia nie tylko na Tesli ale pewnie też na akcjach różnych firm...
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
...a cały świat zamawia maszyny gigacasting by ich naśladować - oni wtedy porzucają odlewy z przodu :)
Pump & Dump? Podejrzewam że Elon zarabia nie tylko na Tesli ale pewnie też na akcjach różnych firm...
podobnych kwiatków Tesla ma więcej.
Na przykład mityczne redukowanie różnych części dla poszczególnych modeli.
Przy Juniper okazało się, że nie ma senesu zwiększać wspólnych częsci z Highlandem. Stwierdzili, ze jednak różne nie przeszkadzają a dzięki temu mają jakaś różnorodność.

:)
 
Top