Porównanie Tesli Model Y i Volkswagen ID.4

rogeer

Zadomawiam się
Witam,

Czytam to forum od dłuższego czasu ale dopiero teraz nadszedł moment, że postanowiłem się zarejestrować ponieważ potrzebuję konsultacji.
Od dawna marzyłem o aucie elektrycznym ale zawsze te samochody były za drogie albo nie nadawały się na jedyne auto w rodzinie albo były pilniejsze potrzeby typu dom, dzieci itp.
Teraz nastała wreszcie ta chwila gdzie ceny samochodów są akceptowalne, zasięgi odpowiednie a ja akurat mogę sobie na taki zakup pozwolić.
Ale do meritum.
Warunki wstępne:
  • jedyne auto w rodzinie (2+2+pies)
  • WLTP 500-600 km - stawać na trasach i tak stajemy bo dzieci i pies
  • nie chcę więcej mocy, nie potrzebuję, chce zasięgów więc patrzę tylko na LR RWD
  • na codzień prawie nie jeździmy, głównie miasto i też nie za dużo. Rocznie do tej pory robiliśmy jakieś 10-12k km.
  • bagażnik > 470L - teraz taki mam i żona na nic mniejszego się nie zgadza a wręcz ma być większy
  • auto kupuję prywatnie (oboje UoP) wspomagając się kredytem
  • nienawidzę kupować samochodów i chce kupić raz, dobrze i na 10 lat mieć spokój
Po długich analizach (tak dobre pół roku albo i więcej) wybór padł na dwa auta: Nową Teslę Model Y LR RWD oraz VW ID.4 Plus 77 kWh .
Pod koniec zeszłego roku zdecydowałem sie na Teslę ale chciałem zaczekać na facelift Tesli, jak już nadszedł i wyglądał dobrze to zaczeła się burza wokół Elona więc zacząłem się przyglądać bardziej ID.4. Ogólnie kupno Tesli teraz by mi troszkę ciążyło na sumieniu ale zawsze można sumienie zagłuszyć odpowiednią ilością oszczędzonych pieniędzy.
Ceny w konfiguratorach wyraźnie wskazywały na przewagę Tesli. Po wyrównaniu wyposażenia (pompa ciepła, panoramiczny dach itp. Tesla jest tańsza o jakieś 30k pln. Pojechałem do salonu VW, dostałem ofertę i się okazuję, że od ceny z konfiguratora na dzień dobry jest 25k rabatu do tego kredyt z VW jest na RRSO 6.34% gdzie na stronie Tesli jest RRSO 11.5%. Przy tej samej wpłacie własnej po 4 latach robi się z tego coś koło 22k PLN na korzyść VW.

Z analizy samych samochodów na papierze wyszło mi, że Tesla ma przewagę technologiczną ale nie aż taką jakby się mogło zdawać.
ID.4 w zeszłym roku został mocno poprawiony i wg. ev-database.org rzeczy typu zasięgi, moc są już porównywalne z Teslą. ID.4 2021 a 2024 to w zasadzie inne auto. Jazd testowych nie odbyłem ale się umawiam się na weekend.

To co ma Tesla Model Y a nie ma ID.4
  • minimalnie lepszy zasięg
  • fotele przednie wentylowane
  • tylne fotele podgrzewane
  • elektrycznie składane tylne oparcia
  • sentry mode
  • ekran z tyłu
  • brak kosztów przeglądów
  • większy bagażnik
  • jest gadżetem
To co ma ID.4 a nie ma Tesla Model Y
  • asystent parkowania (Tesla ma ale za dodatkowe 19k pln)
  • zdalne parkowanie (j.w.)
  • kamera 360
  • android auto/car play
  • bardziej standardowe auto
  • bardziej komfortowe zawieszenie (ale przy nowym Modelu Y chyba jest podobnie)
  • jest mniejszym autem a mam nieduży garaż więc u mnie to akurat na plus
  • mogę zrezygnować z niektórych opcji typu panoramiczny dach, 3 strefa klimatyzacji i uzyskać niższą cenę
Ogólnie ze względu na finansowanie skłaniam się ku VW ID.4 ale tutaj chciałem zapytać szanowne grono ekspertów o opinię.
Czego ze wspomnianych rzeczy w samochodach używacie? Czy coś z tych różnic warte jest różnicy w cenie?
Coś o czym zapomniałem? Przeoczyłem?

Będę bardzo wdzięczy za wszelkie podpowiedzi, sugestie i opinie.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Ja bym brał id.4 ale odrzuca mnie jakość wykonania w środku i brak one-pedal. Zdradzisz jaką ofertę dostałeś i na jaką konfigurację ?
Może jeszcze Renault Scenic warto rozważyć skoro osiągi nie są istotne, w wyprzedaży do kupienia za c.a. 185 tysiecy o finansowanie nie pytałem.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Ale tu otrzymasz same subiektywne odpowiedzi. Bierz obydwa na jazdę testową i wybierz lepszego. Najlepiej gdybyś mógł na weekend wypożyczyć - w Tesli taka możliwość jest, w VW ja poległem, jak chciałem wypożyczyć na 3 h - dawali tylko na max 45 minut i tyle.
 

Nestor

Fachowiec
Stalem przed podobnym dylematem, troche inne finansowanie bo JDG. Tyle ze wybieralem pomiedzy skoda elroq/enyaq a TMY Juniper.

Finalnie zdecydowalem sie na na Elroq 85 z doposazeniem. Wyszedl 20-25k taniej niz TMY.
Glownie minusy - brak szklanego dachu i jednak duzo mniejszy bagaznik.

U nas jest 2+1+maly pies, przesiadamy sie z Polo, wiec wszystko jest super. Przy waszych warunkach ten bagaznik z TMY moze decydowac. No i ponoc hak w TMY jest wypinany a nie chowany.

Finalnie u mnie TMY byl za ~228, skoda za 207 + Leasing 103%, w tesli ciezko sie dowiedziec bez dzwonienia po konsultantach ile bedzie. Do tego musk, brak lidaru, takie tam ;-)
 

spacerowicz

Zadomawiam się

nabrU

Moderator
Szkoda że masz mały garaż bo ideałem dla Ciebie byłby ID.7 kombi.
I to jest najlepszy wybór z tych dwóch ;)

P. S. VW ma lepsze matrixy i tempomat adaptacyjny niż Tesla
 

rogeer

Zadomawiam się
Szkoda że masz mały garaż bo ideałem dla Ciebie byłby ID.7 kombi.
A z Twoich punktów to tylko sentry czasem się przydaje.
ID.7 to już trochę wykracza poza budżet i robi się różnica jakichś 30k na korzyść Tesli. Ale tak, z tego co oglądałem, czytałem to jest świetne auto. Nawet brat właśnie zamawia służbowe ID.7 Tourer.
Ja bym brał id.4 ale odrzuca mnie jakość wykonania w środku i brak one-pedal. Zdradzisz jaką ofertę dostałeś i na jaką konfigurację ?
Może jeszcze Renault Scenic warto rozważyć skoro osiągi nie są istotne, w wyprzedaży do kupienia za c.a. 185 tysiecy o finansowanie nie pytałem.
Konfiguracja VTQBR6JX za 222k PLN, wpłata 67k PLN, RRSO 6.34%. Próbowałem tak dobrać żeby było to co w Y ale te konfiguratory VW są straszne. Sporo zajęło mi czym się różni PLUS od PRO i czemu potem pakiety są w do nich w różnych cenach. Teraz już umiem grać w tą grę i bierze się 77kWh 286 hp PLUS i do tego pakiet asystentów, pompa ciepła, dach, pakiet komfort i hak. Wtedy wychodzi ciut więcej niż mam w ofercie ale bliżej do Tesli z wyposażeniem.
Ale tu otrzymasz same subiektywne odpowiedzi. Bierz obydwa na jazdę testową i wybierz lepszego. Najlepiej gdybyś mógł na weekend wypożyczyć - w Tesli taka możliwość jest, w VW ja poległem, jak chciałem wypożyczyć na 3 h - dawali tylko na max 45 minut i tyle.
Obiektywnych to mam już sporo. Te konfiguratory i parametry techniczne to ja już na pamięć znam. Chciałem zapytać o subiektywne odczucia albo doświadczenia. Właśnie teraz planuję pojeździć ale Teslą we Wrocławiu tylko w tygodniu można. Zapytam o tą opcję weekendową to byłoby super.
Stalem przed podobnym dylematem, troche inne finansowanie bo JDG. Tyle ze wybieralem pomiedzy skoda elroq/enyaq a TMY Juniper.

Finalnie zdecydowalem sie na na Elroq 85 z doposazeniem. Wyszedl 20-25k taniej niz TMY.
Glownie minusy - brak szklanego dachu i jednak duzo mniejszy bagaznik.

U nas jest 2+1+maly pies, przesiadamy sie z Polo, wiec wszystko jest super. Przy waszych warunkach ten bagaznik z TMY moze decydowac. No i ponoc hak w TMY jest wypinany a nie chowany.

Finalnie u mnie TMY byl za ~228, skoda za 207 + Leasing 103%, w tesli ciezko sie dowiedziec bez dzwonienia po konsultantach ile bedzie. Do tego musk, brak lidaru, takie tam ;-)
U mnie też mały pies. Jak jeździmy rodziną to siedzi pomiędzy dzieciakami na tylnej kanapie:) Siedziałęm w Elroqu takżę w Fordzie Explorerze. Jakoś mi nie podeszły i Elroq ma też mniejszy bagażnik więc niski współczynnik akceptacji żony. My się przesiadamy z C-Max'a więc w sumie nieważne co wybiorę to też pewnie dla nas będzie super.
 

rogeer

Zadomawiam się
Ja też stałem przed podobnym dylematem ale rok temu, a to dużo czasu: https://forum.elektrowoz.pl/threads...-poszukiwan-zakupu-i-pierwszych-tygodni.6469/

U mnie ostatecznie stanęło na TMY. Rozbiło się w sumie o kontakt w salonie. Myślę, że z ID.4 byłbym też zadowolony. Uwaga: pompa ciepła jest chyba bardziej efektywna w TMY. Jak brać ID.4 to oczywiście ten nowy z AP550.
Tylko ID.4 od 2024 wchodzi w grę z AP550 oraz softem > 5.0 . Te starsze były kiepskie i nie miały porównania do Tesli
 

xbeyond

Zadomawiam się
Witam,

Czytam to forum od dłuższego czasu ale dopiero teraz nadszedł moment, że postanowiłem się zarejestrować ponieważ potrzebuję konsultacji.
Od dawna marzyłem o aucie elektrycznym ale zawsze te samochody były za drogie albo nie nadawały się na jedyne auto w rodzinie albo były pilniejsze potrzeby typu dom, dzieci itp.
Teraz nastała wreszcie ta chwila gdzie ceny samochodów są akceptowalne, zasięgi odpowiednie a ja akurat mogę sobie na taki zakup pozwolić.
Ale do meritum.
Warunki wstępne:
  • jedyne auto w rodzinie (2+2+pies)
  • WLTP 500-600 km - stawać na trasach i tak stajemy bo dzieci i pies
  • nie chcę więcej mocy, nie potrzebuję, chce zasięgów więc patrzę tylko na LR RWD
  • na codzień prawie nie jeździmy, głównie miasto i też nie za dużo. Rocznie do tej pory robiliśmy jakieś 10-12k km.
  • bagażnik > 470L - teraz taki mam i żona na nic mniejszego się nie zgadza a wręcz ma być większy
  • auto kupuję prywatnie (oboje UoP) wspomagając się kredytem
  • nienawidzę kupować samochodów i chce kupić raz, dobrze i na 10 lat mieć spokój
Po długich analizach (tak dobre pół roku albo i więcej) wybór padł na dwa auta: Nową Teslę Model Y LR RWD oraz VW ID.4 Plus 77 kWh .
Pod koniec zeszłego roku zdecydowałem sie na Teslę ale chciałem zaczekać na facelift Tesli, jak już nadszedł i wyglądał dobrze to zaczeła się burza wokół Elona więc zacząłem się przyglądać bardziej ID.4. Ogólnie kupno Tesli teraz by mi troszkę ciążyło na sumieniu ale zawsze można sumienie zagłuszyć odpowiednią ilością oszczędzonych pieniędzy.
Ceny w konfiguratorach wyraźnie wskazywały na przewagę Tesli. Po wyrównaniu wyposażenia (pompa ciepła, panoramiczny dach itp. Tesla jest tańsza o jakieś 30k pln. Pojechałem do salonu VW, dostałem ofertę i się okazuję, że od ceny z konfiguratora na dzień dobry jest 25k rabatu do tego kredyt z VW jest na RRSO 6.34% gdzie na stronie Tesli jest RRSO 11.5%. Przy tej samej wpłacie własnej po 4 latach robi się z tego coś koło 22k PLN na korzyść VW.

Z analizy samych samochodów na papierze wyszło mi, że Tesla ma przewagę technologiczną ale nie aż taką jakby się mogło zdawać.
ID.4 w zeszłym roku został mocno poprawiony i wg. ev-database.org rzeczy typu zasięgi, moc są już porównywalne z Teslą. ID.4 2021 a 2024 to w zasadzie inne auto. Jazd testowych nie odbyłem ale się umawiam się na weekend.

To co ma Tesla Model Y a nie ma ID.4
  • minimalnie lepszy zasięg
  • fotele przednie wentylowane
  • tylne fotele podgrzewane
  • elektrycznie składane tylne oparcia
  • sentry mode
  • ekran z tyłu
  • brak kosztów przeglądów
  • większy bagażnik
  • jest gadżetem
To co ma ID.4 a nie ma Tesla Model Y
  • asystent parkowania (Tesla ma ale za dodatkowe 19k pln)
  • zdalne parkowanie (j.w.)
  • kamera 360
  • android auto/car play
  • bardziej standardowe auto
  • bardziej komfortowe zawieszenie (ale przy nowym Modelu Y chyba jest podobnie)
  • jest mniejszym autem a mam nieduży garaż więc u mnie to akurat na plus
  • mogę zrezygnować z niektórych opcji typu panoramiczny dach, 3 strefa klimatyzacji i uzyskać niższą cenę
Ogólnie ze względu na finansowanie skłaniam się ku VW ID.4 ale tutaj chciałem zapytać szanowne grono ekspertów o opinię.
Czego ze wspomnianych rzeczy w samochodach używacie? Czy coś z tych różnic warte jest różnicy w cenie?
Coś o czym zapomniałem? Przeoczyłem?

Będę bardzo wdzięczy za wszelkie podpowiedzi, sugestie i opinie.
Na złość babci odmrożę sobie uszy . Co ma Musk do zakupu samochodu , który Tobie odpowiada? Czy Mercedesa też nie kupisz bo przywódca z Austrii nimi jeździł?
 
Top