Porównanie Tesli Model Y i Volkswagen ID.4

rogeer

Zadomawiam się
Witam,

Czytam to forum od dłuższego czasu ale dopiero teraz nadszedł moment, że postanowiłem się zarejestrować ponieważ potrzebuję konsultacji.
Od dawna marzyłem o aucie elektrycznym ale zawsze te samochody były za drogie albo nie nadawały się na jedyne auto w rodzinie albo były pilniejsze potrzeby typu dom, dzieci itp.
Teraz nastała wreszcie ta chwila gdzie ceny samochodów są akceptowalne, zasięgi odpowiednie a ja akurat mogę sobie na taki zakup pozwolić.
Ale do meritum.
Warunki wstępne:
  • jedyne auto w rodzinie (2+2+pies)
  • WLTP 500-600 km - stawać na trasach i tak stajemy bo dzieci i pies
  • nie chcę więcej mocy, nie potrzebuję, chce zasięgów więc patrzę tylko na LR RWD
  • na codzień prawie nie jeździmy, głównie miasto i też nie za dużo. Rocznie do tej pory robiliśmy jakieś 10-12k km.
  • bagażnik > 470L - teraz taki mam i żona na nic mniejszego się nie zgadza a wręcz ma być większy
  • auto kupuję prywatnie (oboje UoP) wspomagając się kredytem
  • nienawidzę kupować samochodów i chce kupić raz, dobrze i na 10 lat mieć spokój
Po długich analizach (tak dobre pół roku albo i więcej) wybór padł na dwa auta: Nową Teslę Model Y LR RWD oraz VW ID.4 Plus 77 kWh .
Pod koniec zeszłego roku zdecydowałem sie na Teslę ale chciałem zaczekać na facelift Tesli, jak już nadszedł i wyglądał dobrze to zaczeła się burza wokół Elona więc zacząłem się przyglądać bardziej ID.4. Ogólnie kupno Tesli teraz by mi troszkę ciążyło na sumieniu ale zawsze można sumienie zagłuszyć odpowiednią ilością oszczędzonych pieniędzy.
Ceny w konfiguratorach wyraźnie wskazywały na przewagę Tesli. Po wyrównaniu wyposażenia (pompa ciepła, panoramiczny dach itp. Tesla jest tańsza o jakieś 30k pln. Pojechałem do salonu VW, dostałem ofertę i się okazuję, że od ceny z konfiguratora na dzień dobry jest 25k rabatu do tego kredyt z VW jest na RRSO 6.34% gdzie na stronie Tesli jest RRSO 11.5%. Przy tej samej wpłacie własnej po 4 latach robi się z tego coś koło 22k PLN na korzyść VW.

Z analizy samych samochodów na papierze wyszło mi, że Tesla ma przewagę technologiczną ale nie aż taką jakby się mogło zdawać.
ID.4 w zeszłym roku został mocno poprawiony i wg. ev-database.org rzeczy typu zasięgi, moc są już porównywalne z Teslą. ID.4 2021 a 2024 to w zasadzie inne auto. Jazd testowych nie odbyłem ale się umawiam się na weekend.

To co ma Tesla Model Y a nie ma ID.4
  • minimalnie lepszy zasięg
  • fotele przednie wentylowane
  • tylne fotele podgrzewane
  • elektrycznie składane tylne oparcia
  • sentry mode
  • ekran z tyłu
  • brak kosztów przeglądów
  • większy bagażnik
  • jest gadżetem
To co ma ID.4 a nie ma Tesla Model Y
  • asystent parkowania (Tesla ma ale za dodatkowe 19k pln)
  • zdalne parkowanie (j.w.)
  • kamera 360
  • android auto/car play
  • bardziej standardowe auto
  • bardziej komfortowe zawieszenie (ale przy nowym Modelu Y chyba jest podobnie)
  • jest mniejszym autem a mam nieduży garaż więc u mnie to akurat na plus
  • mogę zrezygnować z niektórych opcji typu panoramiczny dach, 3 strefa klimatyzacji i uzyskać niższą cenę
Ogólnie ze względu na finansowanie skłaniam się ku VW ID.4 ale tutaj chciałem zapytać szanowne grono ekspertów o opinię.
Czego ze wspomnianych rzeczy w samochodach używacie? Czy coś z tych różnic warte jest różnicy w cenie?
Coś o czym zapomniałem? Przeoczyłem?

Będę bardzo wdzięczy za wszelkie podpowiedzi, sugestie i opinie.
 

rogeer

Zadomawiam się
no to nieźle, ja w styczniu na id.3 dostałem taką:

View attachment 26050
Kurcze to faktycznie lepsze warunki teraz dają na ID4. Ja po prostu przyszedłem, chwilkę pogadałem o warunkach. Pytałem o leasing konsumencki bo wtedy wyższa dopłata ale nie mają. Nawet nie specjalnie chciałem ofertę. Na ID.7 też dostałem i jest bardzo podobna do tej Twojej:
1742407396707.png
 

p0li

Pionier e-mobilności
Będę bardzo wdzięczy za wszelkie podpowiedzi, sugestie i opinie.
nie wiem czy bede dobrym doradca ale mialem pol roku temu podobna zagwozdke - po 3 latach jazdy przewygodnym eC4 chcialem cos z wieksza bateria i 800v dodatkowo zaden niemiec czy chinczyk sledzilem portale, dwonilem do dealerow z nadzieja na wyciagniecie jakiejs ladnej promki na ioniq 6 albo kia ev6
i tak czekalem, ogladalem a potem przyszla zona i powiedziala te ten sie jej podoba i kupujemy

no i tak skonczylem ze smartem #1 🤷‍♂️

mam nadzieje ze pomoglem :)
 

Anton

Fachowiec
....Natomiast jak są to samochody porównywalne cenowo i jakościowo ale jeden ma tą zaletę że jest produkowany przez europejski koncern (pewnie przy dużym współudziale kooperantów z Polski) a drugi jest w jakiś sposób obciążony moralnie osobą CEO no to biorę pierwszy.
A przypadkiem Tesla nie kupuje aku w LG Energy Solution Wrocław.
Może się mylę, jak by co to poprawcie mnie.
 

rogeer

Zadomawiam się
A przypadkiem Tesla nie kupuje aku w LG Energy Solution Wrocław.
Może się mylę, jak by co to poprawcie mnie.
Też tak słyszałem. Hamulce do Tesli są robione przez ZF w Gliwicach a sam Model Y jest w Berlinie produkowany. I w sumie ciężko powiedzieć czy więcej części europejskich jest w Y czy w ID.4 (produkcja w Zwickau). Można to jakoś racjonalizować ale dalej Elon jest CEO is przez jego wybryki kupno Tesli jest postrzegane jako jakaś deklaracja polityczna. Czy się tego chce czy nie. Osobiście nie podoba mi się co robi Pan Elon. Wkurza mnie strasznie , że przykleił swoją twarz do Tesli bo to są dobre samochody a mnie osobiście trochę komplikuje podjęcie decyzji.
 

rogeer

Zadomawiam się
zobacz forda explorera na zywo robi swietne wrazenie a jak ponegocjujesz dostaniesz niezla cene
Siedziałem w Explorerze ale jakoś mnie nie urzekł. Cenowo faktycznie dobrze chyba 218k pln wychodziło za najwyższą wersję ze wszystkim. To bliźniak ID.4 ale ciut gorszy zasięg wg. Ev database oraz ciut mniejszy bagażnik. Może jeszcze raz się przejadę do salonu i poproszę tym razem o jazdę testową.
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Też tak słyszałem. Hamulce do Tesli są robione przez ZF w Gliwicach a sam Model Y jest w Berlinie produkowany. I w sumie ciężko powiedzieć czy więcej części europejskich jest w Y czy w ID.4 (produkcja w Zwickau). Można to jakoś racjonalizować ale dalej Elon jest CEO is przez jego wybryki kupno Tesli jest postrzegane jako jakaś deklaracja polityczna. Czy się tego chce czy nie. Osobiście nie podoba mi się co robi Pan Elon. Wkurza mnie strasznie , że przykleił swoją twarz do Tesli bo to są dobre samochody a mnie osobiście trochę komplikuje podjęcie decyzji.
Ja powiem tak. Samochód kupujesz na lata, a burza wokół 'pana wybujałe ego' pewnie dość szybko się skończy. Albo sam nieco przystopuje, albo go w końcu dla dobra firmy z Tesli usuną. Kup po prostu lepszy dla Ciebie samochód. Jeśli sprawa nie jest bardzo pilna ja pewnie jeszcze bym poczekał na EV6 po liftingu, bo w salonach chyba jeszcze ich nie ma.

Co do finansowania to widziałem, że oprocentowanie jest zmienne. Wczytaj się dokładnie w warunki i system wyliczania %. O co jest to dokładnie oparte, żeby nie wpakować się na minę.
 

Najnowsze dyskusje

Top