Porównanie Tesli Model Y i Volkswagen ID.4

rogeer

Zadomawiam się
Witam,

Czytam to forum od dłuższego czasu ale dopiero teraz nadszedł moment, że postanowiłem się zarejestrować ponieważ potrzebuję konsultacji.
Od dawna marzyłem o aucie elektrycznym ale zawsze te samochody były za drogie albo nie nadawały się na jedyne auto w rodzinie albo były pilniejsze potrzeby typu dom, dzieci itp.
Teraz nastała wreszcie ta chwila gdzie ceny samochodów są akceptowalne, zasięgi odpowiednie a ja akurat mogę sobie na taki zakup pozwolić.
Ale do meritum.
Warunki wstępne:
  • jedyne auto w rodzinie (2+2+pies)
  • WLTP 500-600 km - stawać na trasach i tak stajemy bo dzieci i pies
  • nie chcę więcej mocy, nie potrzebuję, chce zasięgów więc patrzę tylko na LR RWD
  • na codzień prawie nie jeździmy, głównie miasto i też nie za dużo. Rocznie do tej pory robiliśmy jakieś 10-12k km.
  • bagażnik > 470L - teraz taki mam i żona na nic mniejszego się nie zgadza a wręcz ma być większy
  • auto kupuję prywatnie (oboje UoP) wspomagając się kredytem
  • nienawidzę kupować samochodów i chce kupić raz, dobrze i na 10 lat mieć spokój
Po długich analizach (tak dobre pół roku albo i więcej) wybór padł na dwa auta: Nową Teslę Model Y LR RWD oraz VW ID.4 Plus 77 kWh .
Pod koniec zeszłego roku zdecydowałem sie na Teslę ale chciałem zaczekać na facelift Tesli, jak już nadszedł i wyglądał dobrze to zaczeła się burza wokół Elona więc zacząłem się przyglądać bardziej ID.4. Ogólnie kupno Tesli teraz by mi troszkę ciążyło na sumieniu ale zawsze można sumienie zagłuszyć odpowiednią ilością oszczędzonych pieniędzy.
Ceny w konfiguratorach wyraźnie wskazywały na przewagę Tesli. Po wyrównaniu wyposażenia (pompa ciepła, panoramiczny dach itp. Tesla jest tańsza o jakieś 30k pln. Pojechałem do salonu VW, dostałem ofertę i się okazuję, że od ceny z konfiguratora na dzień dobry jest 25k rabatu do tego kredyt z VW jest na RRSO 6.34% gdzie na stronie Tesli jest RRSO 11.5%. Przy tej samej wpłacie własnej po 4 latach robi się z tego coś koło 22k PLN na korzyść VW.

Z analizy samych samochodów na papierze wyszło mi, że Tesla ma przewagę technologiczną ale nie aż taką jakby się mogło zdawać.
ID.4 w zeszłym roku został mocno poprawiony i wg. ev-database.org rzeczy typu zasięgi, moc są już porównywalne z Teslą. ID.4 2021 a 2024 to w zasadzie inne auto. Jazd testowych nie odbyłem ale się umawiam się na weekend.

To co ma Tesla Model Y a nie ma ID.4
  • minimalnie lepszy zasięg
  • fotele przednie wentylowane
  • tylne fotele podgrzewane
  • elektrycznie składane tylne oparcia
  • sentry mode
  • ekran z tyłu
  • brak kosztów przeglądów
  • większy bagażnik
  • jest gadżetem
To co ma ID.4 a nie ma Tesla Model Y
  • asystent parkowania (Tesla ma ale za dodatkowe 19k pln)
  • zdalne parkowanie (j.w.)
  • kamera 360
  • android auto/car play
  • bardziej standardowe auto
  • bardziej komfortowe zawieszenie (ale przy nowym Modelu Y chyba jest podobnie)
  • jest mniejszym autem a mam nieduży garaż więc u mnie to akurat na plus
  • mogę zrezygnować z niektórych opcji typu panoramiczny dach, 3 strefa klimatyzacji i uzyskać niższą cenę
Ogólnie ze względu na finansowanie skłaniam się ku VW ID.4 ale tutaj chciałem zapytać szanowne grono ekspertów o opinię.
Czego ze wspomnianych rzeczy w samochodach używacie? Czy coś z tych różnic warte jest różnicy w cenie?
Coś o czym zapomniałem? Przeoczyłem?

Będę bardzo wdzięczy za wszelkie podpowiedzi, sugestie i opinie.
 

rogeer

Zadomawiam się
katalogowa w tej ofercie jest na 248k, więc kolega coś musiał sobie dołożyć...
Dokładałem wyposażenie żeby mniej więcej wyrównać z tym co oferuje Tesla w standardzie. Ten cennik od 199k pln jak się ręcznie doda pakiety i opcje typu pompa, asystenci, dach, itp to wychodzi to co w konfiguratorze minus 25k rabatu. Można oczywiście i wziąć ID.4 w podstawie za 199k ale wtedy to nie jest auto porównywalne z Tesla Model Y.
 

camel

Fachowiec

sebsek

Posiadacz elektryka
Dokładałem wyposażenie żeby mniej więcej wyrównać z tym co oferuje Tesla w standardzie. Ten cennik od 199k pln jak się ręcznie doda pakiety i opcje typu pompa, asystenci, dach, itp to wychodzi to co w konfiguratorze minus 25k rabatu. Można oczywiście i wziąć ID.4 w podstawie za 199k ale wtedy to nie jest auto porównywalne z Tesla Model Y.
Nie rozumiemy się twoja konfiguracja według podanego kodu to 247 970 zł. Od tej kwoty powinien zostać odjęty rabat 25tys. I zostaje 222 970 zł i na taką kwotę powinieneś mieć kalkulację kredytu, a wkleiłeś na pełną kwotę. Tak jakby ktoś nie policzył ci tego rabatu.
 

rogeer

Zadomawiam się
Ja powiem tak. Samochód kupujesz na lata, a burza wokół 'pana wybujałe ego' pewnie dość szybko się skończy. Albo sam nieco przystopuje, albo go w końcu dla dobra firmy z Tesli usuną. Kup po prostu lepszy dla Ciebie samochód. Jeśli sprawa nie jest bardzo pilna ja pewnie jeszcze bym poczekał na EV6 po liftingu, bo w salonach chyba jeszcze ich nie ma.

Co do finansowania to widziałem, że oprocentowanie jest zmienne. Wczytaj się dokładnie w warunki i system wyliczania %. O co jest to dokładnie oparte, żeby nie wpakować się na minę.
Oprocentowanie jest zmienne bo pewnie Wibor+marża ale upewnię się. Dzięki za zwrócenie uwagi.

Masz rację samochód kupuje na lata ale w oparciu o obecne warunki + szacowanie przyszłości typu czy się będzie psuć, utrata wartości itp. Jednym z elementów obecnych warunków jest Pan CEO. Naprawdę mam nadzieję, że się usunie w cień i przestanie ciążyć wizerunkowo Tesli, przestanie być nawet minimalnym elementem decyzji konsumentów o zakupie auta. Ale czy I kiedy się tak stanie to ciężko powiedzieć. Więc wpływa to na moją decyzję w tej chwili.

Natomiast dla mnie to jest tylko jeden z elementów i to najmniej znaczący. Ważniejsze są kwestie techniczne, finansowe a gdzieś tam na końcu szalony Pan Elon skaczący sobie z piła mechaniczna na scenie.
 

rogeer

Zadomawiam się
Nie rozumiemy się twoja konfiguracja według podanego kodu to 247 970 zł. Od tej kwoty powinien zostać odjęty rabat 25tys. I zostaje 222 970 zł i na taką kwotę powinieneś mieć kalkulację kredytu, a wkleiłeś na pełną kwotę. Tak jakby ktoś nie policzył ci tego rabatu.
Tam są dwie wersje. Jedna kredyt jak abonament drugs kredyt klasyczny. W pierwszym jest niższa wpłata własna, w drugiej musiała być wyższa. Rabat jest naliczony tylko w drugiej w przypadku pierwszej nie dają rabatu.
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Oprocentowanie jest zmienne bo pewnie Wibor+marża ale upewnię się. Dzięki za zwrócenie uwagi.

Masz rację samochód kupuje na lata ale w oparciu o obecne warunki + szacowanie przyszłości typu czy się będzie psuć, utrata wartości itp. Jednym z elementów obecnych warunków jest Pan CEO. Naprawdę mam nadzieję, że się usunie w cień i przestanie ciążyć wizerunkowo Tesli, przestanie być nawet minimalnym elementem decyzji konsumentów o zakupie auta. Ale czy I kiedy się tak stanie to ciężko powiedzieć. Więc wpływa to na moją decyzję w tej chwili.

Natomiast dla mnie to jest tylko jeden z elementów i to najmniej znaczący. Ważniejsze są kwestie techniczne, finansowe a gdzieś tam na końcu szalony Pan Elon skaczący sobie z piła mechaniczna na scenie.
2,99 to jest poziom zdecydowanie poniżej WIBOR. Sprawdź lepiej dokładnie jak to wyliczają.
 

Anton

Fachowiec
.... Osobiście nie podoba mi się co robi Pan Elon. Wkurza mnie strasznie , że przykleił swoją twarz do Tesli bo to są dobre samochody a mnie osobiście trochę komplikuje podjęcie decyzji.
Daj spokój z Maskiem, polityką, kupujesz Teslę.
Przecież widzę, że chcesz tej Tesli.
Kup nawet najtańszą Nową Teslę Y i zapomnij o wynalazkach z Europy!
To VW, Audi, Mercedes zamykają fabryki a nie Tesla.
To im spada sprzedaż w Chinach, nie wspomnę o Europie, to oni mają problemy.

Jeżeli Tesla sprzedawała po milionie aut przez ostatnie dwa lata, to inne firmy tych milionów nie sprzedały!
To Tesla zabrała im te miliony.
Zanim zdecydowałem się na Teslę, to zaliczyłem wszystkie EV dostępne na rynku.
Najlepsza była Skoda, jak zapytałem o prędkość maksymalną to usłyszałem Skoda Enyaq 160 km/h
A na koniec usłyszałem a po co panu szybciej jechać.

Kupujesz to co widzisz, a nie jakieś dopłaty do opcji z d..y wzięte.
To inne firmy wzorują się na Tesli, zobacz ile patentów ma Tesla na silnik, i najważniejsze to starają się aby produkt był z miesiąca na miesiąc coraz lepszy. Próbują, zmieniają, napierają do przodu.

Toyota, gdzie ten wodór tak przez nich promowany albo te super ogniwa o kosmicznej pojemności!

To tak na szybko moje spostrzeżenia.

Powodzenia w wyborze nowego auta, co byś nie wybrał to będzie Twój najlepszy wybór.
 

Anton

Fachowiec
Nowy Y sprzedawał się w Chinach w marcu 9451/tygodniowo
Różnica w stosunku do konkurencji jest ogromna:
drugie miejsce ma 1390 sprzedaży.


źródło

tesla__C.jpg
 
Last edited:

dawiss

Zadomawiam się
Jeździłem tylko raz id.4, ostatecznie wziąłem id.7. Odniosę się tylko do parkowania, remote parking działa spoko, użyłem dwa razy do wyjeżdżania z miejsca pod galerią i pod halą sportową.

Nie wiem czy to automatyczne parkowanie działa równie przyzwoicie w id.4, jak id.7, ale nie narzekam jakoś na szybkość parkowania. Moja żona w zatoczkach parkuje tylko tak, ja sprawdziłem i działa nieźle.

No i VW sam zahamuje, nim go porysujesz ;).

Jeśli jest coś, czego mi brakuje z Tesli to sentry.

Jeśli bardziej interesuje Cię wynajęcie auta, to uderz do Audi, tam oferty na najem były o wiele lepsze niż w VW, a masz bliźniaka w postaci Q4.
 

cezbar

ID.4 Pro 128kW/77kWh 2023
niestety VW ma pokręcona politykę pokazywania rabatów.
z tego co wiem najlepeij iść do dealera i prosić o "dobra" ofertę.
ja akurat kupowałem w 2023 z wyprzedaży -65tys in też ceny na stronie VW były katalogowe dopiero jak dostałem ofertę to się pojawiały osateczne.
a i na otomoto dealerzy mają czesto ceny końcowe dla aut "placowych"
 
Top