Zoe i sklejające się styczniki. BMW i3, Leaf o którym wspomniałeś. To razem ze Stellantisem przykłady gdzie OBC padały w dużych ilościach, w nowych modelach padają rzadziej ale i tak zdecydowanie częściej niż silniki i baterie trakcyjne.
A częściej niż akumulatory 12V i układy ich ładowania? No nie sądzę.
Czy w Zoe styczniki sklejały się częściej niż padały pompy ciepła? Znajdziesz tutaj na forum chociaż jedną uszkodzoną Zoe ze sklejonymi stycznikami? Bo z padniętymi pompami znajdziesz conajmniej klika.
Leaf miał problemu z OBC tylko na samym początku produkcji, przez 2 lata. Dużo większym problemem były rozładowujące się akumulatory 12V, bo dotykały również późniejszych roczników.
W i3 chyba jednak częściej padają silniki (w szczególności ich ułożyskowanie), niż OBC.
Silniki i baterie trakcyjne to nie jedyne komponenty w samochodach elektrycznych.
Nie no, coś w tym jest. Oprócz Airbusa nie znam żadnego bezawaryjnego produktu z Francji. Samochody na F omijam od zawsze, ale ten Renault 5 mnie kusi, idealny by zastąpić Teslę M3 na miasto..
A - i dlatego padło niemieckie OBC. To wszystko tłumaczy...