2025.8

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Faktycznie są takie przepisy, że kamera ma Cię obserwować i nie pozwala spojrzeć w bok albo sięgnąć ręką do ekranu (druga na kierownicy) ? Pytam bo nie wiem. Jeśli faktycznie tak jest, to w bardzo złym kierunku to zmierza.
Tak, są przepisy, ale niezupełnie takie, jak opisałeś.
Masz patrzeć na drogę przed sobą - możesz odwrócić wzrok od drogi tylko na kilka sekund

Wczoraj ktoś jadący z naprzeciwka wyjechał mi na środek drogi. Chwilę później na autostradzie autobus próbował mnie zepchnąć na barierki. Jak się ludzie sami nie potrafią pilnować, to będą mieli pilnującą ich elektronikę. Mniejsze zło
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Tak, są przepisy, ale niezupełnie takie, jak opisałeś.
Masz patrzeć na drogę przed sobą - możesz odwrócić wzrok od drogi tylko na kilka sekund

Wczoraj ktoś jadący z naprzeciwka wyjechał mi na środek drogi. Jak się ludzie sami nie potrafią pilnować, to będą mieli pilnującą ich elektronikę. Mniejsze zło
Nie zgodzę się, że fantomowe hamowanie kompletnie bez powodu na drodze szybkiego ruchu to mniejsze zło. Elektroniczne systemy bezpieczeństwa tak, ale sprawnie działające i w sensownym zakresie. Szarpanie się z kierownicą kiedy usiłuję ominąć niespodziewaną przeszkodę z całą pewnością nie pomaga. A to co dostajemy, to kompletnie przerysowana karykatura. U mnie bilans pomiędzy uzasadnionymi reakcjami systemu a takimi bez sensu, wypada zdecydowanie niekorzystnie dla systemu.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Powód jest i to całkiem solidny - pomimo ostrzeżeń kierowca nie zajmuje się prowadzeniem samochodu.
Nie - oba fantomowe hamowania miałem kiedy obie ręce miałem na kierownicy i patrzyłem na drogę. Kiedy zmieniałem muzykę nie miałem fantoma, tylko alarm akustyczny, wizualny i bana na autopilota. A auto jechało swoje, bez żadnego hamowania (które nie było potrzebne). Ten system działa po prostu źle.
 

daniel

Señor Meme Officer
Nie - oba fantomowe hamowania miałem kiedy obie ręce miałem na kierownicy i patrzyłem na drogę. Kiedy zmieniałem muzykę nie miałem fantoma, tylko alarm akustyczny, wizualny i bana na autopilota. A auto jechało swoje, bez żadnego hamowania (które nie było potrzebne). Ten system działa po prostu źle.
Zgadzam się, że fantomy nie robią się z powodu niepatrzenia na drogę.
Mi się Tesla płoszyła pod znakami jak na drodze w poprzek był cień.
Nie mogę się doczekać aż zunifikują Autopilota z FSD i będą używać tego samego software'u w obu przypadkach.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Zgadzam się, że fantomy nie robią się z powodu niepatrzenia na drogę.
Mi się Tesla płoszyła pod znakami jak na drodze w poprzek był cień.
Nie mogę się doczekać aż zunifikują Autopilota z FSD i będą używać tego samego software'u w obu przypadkach.
Myślisz, że zunifikują ? Ciekaw jestem bardzo. Stracą wtedy pewnie trochę chętnych na FSD
 
Last edited:

umcus

Pionier e-mobilności
Myślisz, że zunifikują ? Ciekaw jestem bardzo. Stracą wtedy pewnie trochę chętnych na FSD
Dlaczego stracą? Jeśli tylko FSD będzie jak w US i Chinach możliwe w formie subskrypcji, będę pierwszy do kupienia przed każdą dalszą podróżą. Bo w życiu nie kupię FSD za 40 kpln.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Dlaczego stracą? Jeśli tylko FSD będzie jak w US i Chinach możliwe w formie subskrypcji, będę pierwszy do kupienia przed każdą dalszą podróżą. Bo w życiu nie kupię FSD za 40 kpln.
Jak dla mnie, to sprawnie działający autopilot, bez fantomów i kretyńskich banów zupełnie by wystarczył. Na FSD i tak musisz nadzorować co robi auto, więc w sumie to już niewielka różnica w stosunku do sprawnego autopilota.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Jak dla mnie, to sprawnie działający autopilot, bez fantomów i kretyńskich banów zupełnie by wystarczył. Na FSD i tak musisz nadzorować co robi auto, więc w sumie to już niewielka różnica w stosunku do sprawnego autopilota.
Ale samo jedzie. W końcu będzie można wpaść na grilla z piwkiem do znajomych i bezpiecznie wrócić samochodem. (*)
*) Nie piję, żart.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Ale samo jedzie. W końcu będzie można wpaść na grilla z piwkiem do znajomych i bezpiecznie wrócić samochodem. (*)
*) Nie piję, żart.
;) ale wiesz, że to nie ten level autonomicznej jazdy ? Chyba dopiero 5 na to pozwala. A zdaje się dopiero dwóch producentów (Tesla nie jest żadnym z nich) ma homologację na level 3. ;) (gwiazdka dostrzeżona) ;)
 
Top