Skoda Elroq

Jajcek

Zadomawiam się
Dzień dobry.
Zacząłem czytać to forum planując zakup dla żony małego elektryka. Przypadkiem zaszedłem do Skody zobaczyłem Elroqa, zaskoczony jak duży jest, bo wstępnie wybrany był Jeep Avenger. Przejechałem się podstawą 50 i szok! Znakomite auto, pięknie się prowadzi. Świetnie wyciszony. Dobre materiały w środku. W porównaniu do Jeep to wynajem z ubezpieczeniem wychodzi na porównywalnym poziomie. Wadą jest wielkość, bo to duże auto do miasta. Mała Skoda Epiq będzie dopiero w 2026, obawiam się, że dotacje się skończą, dlatego nie chcę czekać.
Jeszcze o tych niby dużych kołach. Elroq ma olbrzymią średnicę koła. Felga 20" jest stosunkowo mała, bo tam jest balon 235/50, czyli 117mm wysokość opony. Popularne 205/55 to 112mm, czyli opona jest o 5mm wyższa! Na 19 wygląda tragicznie i będzie pływał w zakrętach. Optymalny komfort i wygląd zapewniłyby koła 21".
To samo u mnie. Miał być Avenger Summit a później poszliśmy do Skody i zamówiłem 85tke :) Jeżeli chodzi o felgi to wziąłem te 19 Remulus. Jak dla mnie to mogły by być i te czarne stalowe nie robi to dla mnie dużej różnicy. Natomiast środek i generalnie jazda bardzo mi się spodobała.
 

KonradCAD

Zadomawiam się
Dla mnie jednak wygląd ma znaczenie, dla żony zupełnie nie. Wzrost spalania nie ma znaczenia, bo elektryk wokół komina zrobi max 5kkm rocznie.
Jeep Avenger Summit to bardzo często pierwszy wybór małego elektryka w wynajmie. Jednak Elroq w podstawie kosztuje tyle samo i koszt wynajmu 2 lata z ubezpieczeniem to te same pieniądze.
Wg mnie aktualnie Skoda to najbardziej opłacalny wybór.
 

planzero

Fachowiec
dla nas to jedyne auto więc ile zużywa ma znaczenie jakieś :)
 

sebsek

Posiadacz elektryka
Dla mnie jednak wygląd ma znaczenie, dla żony zupełnie nie. Wzrost spalania nie ma znaczenia, bo elektryk wokół komina zrobi max 5kkm rocznie.
Jeep Avenger Summit to bardzo często pierwszy wybór małego elektryka w wynajmie. Jednak Elroq w podstawie kosztuje tyle samo i koszt wynajmu 2 lata z ubezpieczeniem to te same pieniądze.
Wg mnie aktualnie Skoda to najbardziej opłacalny wybór.
Każdy tak na początek twierdzi, a potem auto spalinowe stoi i elektryczne jeździ wszędzie 😃
 

Iktorn

Zadomawiam się
Korzystając z przeglądu drugiego pojazdu obejrzałem i przejechałem się Elroqiem
Będzie trochę porównania do Y.
Wnętrze (wersja druga) - przód materiały przyzwoite, fotele również. Miałem trochę problem by ustawić odpowiednio fotel, ale pewnie to również kwestia braku elektrycznego regulowania fotela. Rozczarowanie - mało schowków z przodu, niepotrzebnie pozostawiona jest zmiana kierunku jazdy na konsoli.
Z tyłu - dużo miejsca na nogi, wystarczające podparcie ud, natomiast oszczędności widać na drzwiach - twardo i brak filcu w kieszeniach. Podłoga nie jest idealnie płaska - wyrównywana jest dywanikami.
Bagażnik - spoko, nie ma szału, wiadomo w Y jest więcej schowków, ale na wakacje też by wystarczyło.
Nie zajrzałem pod maskę (umknęło mi to).
Jazda - wersja 50/170KM.
Dynamika przyzwoita, stabilność w porządku przy dość silnym wietrze i prędkości 110-120 km/h na A/S.
Minus - brak one pedal drive i słabe hamowanie nawet na "B" + konieczność dohamowania do 0.
Systemów/multimediów nie sprawdzałem.
Problem pojawił się przy parkowaniu pomiędzy pojazdami. Kamera to rodzaj rybiego oka i miałem bardzo duży problem w ocenie odległości od samochodów po bokach - w innych samochodach grupy VW kamera jest bardziej klasyczna. Czy w innych wersjach wyposażenia też tak jest ?
Cena - za wersję 85 + advance za wysoka nawet z rabatami. Biorąc pod uwagę chińczyków oraz np. ostatnie obniżki Hyundaia (dobrze wyposażony I5 poniżej 200 tys.) cena 180-185 tys. to jest max. co byłbym skłonny zapłacić za taki samochód.
Termin dostaw z tego co się dowiedziałem - do 2 miesięcy.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Problem pojawił się przy parkowaniu pomiędzy pojazdami. Kamera to rodzaj rybiego oka i miałem bardzo duży problem w ocenie odległości od samochodów po bokach - w innych samochodach grupy VW kamera jest bardziej klasyczna. Czy w innych wersjach wyposażenia też tak jest ?
Testowałem ID.4 i też miałem ten problem, ale okazało się, że są dwa tryby. W trakcie cofania możesz sobie wybrać w którym trybie działa kamera. Ten drugi już był ok. Może w Elroq jest podobnie?
 

Nestor

Fachowiec
Testowałem ID.4 i też miałem ten problem, ale okazało się, że są dwa tryby. W trakcie cofania możesz sobie wybrać w którym trybie działa kamera. Ten drugi już był ok. Może w Elroq jest podobnie?
Tam powinien byc guzik w kamerze cofania, 180' albo normalna manewrowa. Ta pierwsza jest po to, zeby nie przywalic w nadjezdzajace auta, pieszych zza rogu. W advanced jest system kamer 360'.
 

Iktorn

Zadomawiam się
Testowałem ID.4 i też miałem ten problem, ale okazało się, że są dwa tryby. W trakcie cofania możesz sobie wybrać w którym trybie działa kamera. Ten drugi już był ok. Może w Elroq jest podobnie?
Jakieś tryby podobno są. Tylko trochę mnie to zestresowało, sprzedawca siedzi obok mówi proszę parkować między samochodami, a tu na kamerze wydaje się że jest ciasno inaczej niż na pierwszy rzut oka się wydawało.
W pakiecie jest dostępna jeszcze "Kamera Area View" - kamera 360 ?.
 

Nestor

Fachowiec
Cena - za wersję 85 + advance za wysoka nawet z rabatami. Biorąc pod uwagę chińczyków oraz np. ostatnie obniżki Hyundaia (dobrze wyposażony I5 poniżej 200 tys.) cena 180-185 tys. to jest max. co byłbym skłonny zapłacić za taki samochód.
Termin dostaw z tego co się dowiedziałem - do 2 miesięcy.

Musialbys porownywac z N-Line. Koniec koncow, koreanczyk ma nizszy zasieg i efektywnosc. Skoda tez ma swoje minusy, a obydwa sa w zblizonej cenie. Kwestia gustu juz.

W tym wątku mielismy małą debatę : https://forum.elektrowoz.pl/threads/ev-for-ever.8761/post-232798
 

Iktorn

Zadomawiam się
Musialbys porownywac z N-Line. Koniec koncow, koreanczyk ma nizszy zasieg i efektywnosc. Skoda tez ma swoje minusy, a obydwa sa w zblizonej cenie. Kwestia gustu juz.

W tym wątku mielismy małą debatę : https://forum.elektrowoz.pl/threads/ev-for-ever.8761/post-232798
Wiem. Hyundai to jednak półka wyżej (segment). W Skodzie co by nie mówić widać oszczędności, choć z drugiej strony jest w koncu nowy, wydajniejszy silnik.
Bardziej chodzi mi o trend spakowy cen.
Jest jeszcze jedna rzecz. Tesla jest w stanie osiągnąć Cx na poziomie 0,22 w Y, skoda w mniejszym aucie 0,26.
 
Top