Michelin e-primacy R18 - na mokrej drodze

jarqu

Posiadacz elektryka
A chcesz się założyć, że inne opony letnie z podobnej półki cenowej nie będą się ślizgały? Bo ja jestem tego pewien.
Primacy fabryczne Tesli to złe opony, koniec kropka. Nie ma sensu do tego mieszać syndromu bitej żony. Tak złe, ale jak jeździsz po angielskim asfalcie to są dobre. Tak złe, ale jak wolno jeździsz i nie przyspieszasz za mocno to są dobre. Tak złe, ale itd....
Po prostu coś za coś jeśli ktoś oczekuje od opon żeby były ciche i ekonomiczne to będą dla niego dobre bo takie są, ale jeśli ktoś oczekuje przyczepności w każdych warunkach to będą dla niego złe. Ja tylko napisałem swoje doświadczenia że przejechałem na nich już ponad 15km i nigdy nie byłem nawet blisko jakieś niebezpiecznej sytuacji przez to że te opony nie dały rady. Aha no i jeżdżę dynamicznie bo za prąd praktycznie nie płacę więc często z nogą w podłodze tyle ile fabryka dala ale z pełną świadomością tego co robię i jakie opony mam założone.
 

nabrU

Moderator
A chcesz się założyć, że inne opony letnie z podobnej półki cenowej nie będą się ślizgały? Bo ja jestem tego pewien.

Ależ oczywiście są lepsze przyczepnościowo opony, ale te 'lepsze' będą tez pewnie głośniejsze, mniej oszczędne i będą szybciej znikać. Faktem jest również, że nawierzchnie sporej ilości dróg w PL po deszczu to ślizgawka, a jak dodasz do tego samochód z dużym momentem od zera i kierownikiem co depie 'gaz w podłogę' to taki jest efekt.

Te opony są stworzone dla oszczędności i spokojniej jazdy. Trzeba się z tym pogodzić i tyle.

Zgoda, choć spokojna nie oznacza 'nie dynamiczna'. Choć 'dynamiczna' w PL może oznaczać co innego niż 'dynamiczna' w UK :ROFLMAO:. Stąd wątek o 'zapierdalaniu' na tym Forum :p

A propos zużycia: po 43 tys. km wszystkie opony mają bieżnik po ok. 4,6 - 4,7mm (właśnie sprawdziłem), czyli pewnie zrobią jeszcze ze 20-30 tysiecy (bo nowe to jakieś 6,5mm)

Anyway, peace i niech każdy jeździ na jakiej oponie chce (y)Ja na razie e-Primacy nie zmieniam na inne :sneaky:
 

jarqu

Posiadacz elektryka
Ależ oczywiście są lepsze przyczepnościowo opony, ale te 'lepsze' będą tez pewnie głośniejsze, mniej oszczędne i będą szybciej znikać. Faktem jest również, że nawierzchnie sporej ilości dróg w PL po deszczu to ślizgawka, a jak dodasz do tego samochód z dużym momentem od zera i kierownikiem co depie 'gaz w podłogę' to taki jest efekt.



Zgoda, choć spokojna nie oznacza 'nie dynamiczna'. Choć 'dynamiczna' w PL może oznaczać co innego niż 'dynamiczna' w UK :ROFLMAO:. Stąd wątek o 'zapierdalaniu' na tym Forum :p

A propos zużycia: po 43 tys. km wszystkie opony mają bieżnik po ok. 4,6 - 4,7mm (właśnie sprawdziłem), czyli pewnie zrobią jeszcze ze 20-30 tysiecy (bo nowe to jakieś 6,5mm)

Anyway, peace i niech każdy jeździ na jakiej oponie chce (y)Ja na razie e-Primacy nie zmieniam na inne :sneaky:
Dzięki, nie chciałem tego pisać bo sam nie mierzyłem, ale właśnie na oko mi sie wydawało że te oponki przez to że mają twardą gumę tak szybko sie nie ścierają to jest właśnie ten plus.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Znowu wracacie do tej bitej żony, syndrom sztokholmski czy co?
Jakie będą oszczędności na tej "oszczędnej" Primacy, 1kw? Oszczędność to jest dla Tesli, że taki badziew montuje do auta. Argument z głośnością już w ogóle bez sensu bo te Priamcy akurat głośne są :)
Z tym deptaniem, mojej żonie na chill się ślizgają. Jak ona depcze to nie wiem jak wy jeździcie, że się wam nie ślizgają :)
z mojej strony też peace bo dyskusja bez sensu.
 

nabrU

Moderator
Z tym deptaniem, mojej żonie na chill się ślizgają. Jak ona depcze to nie wiem jak wy jeździcie, że się wam nie ślizgają :)

Co raz bardziej skłaniam się ku roli społecznego forumowego jutjubera (choć @Bronek już wstawia tu filmiki), więc może i ja kiedyś wstawię jak 'wolno' jeżdżę na e-Primacy - w UK wody z nieba nie brakuje do takich testów ;)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Znowu wracacie do tej bitej żony, syndrom sztokholmski czy co?
Jakie będą oszczędności na tej "oszczędnej" Primacy, 1kw? Oszczędność to jest dla Tesli, że taki badziew montuje do auta. Argument z głośnością już w ogóle bez sensu bo te Priamcy akurat głośne są :)
Z tym deptaniem, mojej żonie na chill się ślizgają. Jak ona depcze to nie wiem jak wy jeździcie, że się wam nie ślizgają :)
z mojej strony też peace bo dyskusja bez sensu.
W UK są zupełnie inne nawierzchnie, taka drobna tarka, a u nas są gładkie, idealnie równie nawierzchnie, które po deszczu są ultra śliskie.
Więc opona która w UK super się sprawdza, bo jest twarda i mniej się zużywa na tej ich tarce, u nas jest niebezpieczna.
Dodajmy do tego zupełnie inne prędkości w UK i w PL i mamy przepis na katastrofę:eek:
 

cooler

Pionier e-mobilności
Co raz bardziej skłaniam się ku roli społecznego forumowego jutjubera (choć @Bronek już wstawia tu filmiki), więc może i ja kiedyś wstawię jak 'wolno' jeżdżę na e-Primacy - w UK wody z nieba nie brakuje do takich testów ;)
To może jednak dodaj że asfalt w UK ma zupełnie inną przyczepność (drobna tarka, bardzo głośna) i że w Polsce są bardziej gładkie, ale mniej przyczepne zwłaszcza po deszczu asfalty?
Jaką tam macie kolego dozwoloną prędkość w UK na autostradach? ~110km/h? I foto co chwila?
 

jarqu

Posiadacz elektryka
Znowu wracacie do tej bitej żony, syndrom sztokholmski czy co?
Jakie będą oszczędności na tej "oszczędnej" Primacy, 1kw? Oszczędność to jest dla Tesli, że taki badziew montuje do auta. Argument z głośnością już w ogóle bez sensu bo te Priamcy akurat głośne są :)
Z tym deptaniem, mojej żonie na chill się ślizgają. Jak ona depcze to nie wiem jak wy jeździcie, że się wam nie ślizgają :)
z mojej strony też peace bo dyskusja bez sensu.
Rozumiem że koło lekko się poślizgnie straci przyczepność przy deptaniu pedału bez namysłu w podłogę i to jest wielki dramat, ja tam akurat lubię jak tył troche gubi przyczepność i można polatać sobie bokiem ale tesla na to stety/niestety nie pozwala ;)
Dlatego zapytałem i zapytam jeszcze raz Czy ktoś jeżdżąc na nich miał problem z trzymaniem bocznym na zakrętach albo hamowaniem na mokrym i naprawdę doprowadziło to do jakieś niebezpiecznej sytuacji? Czy to takie biadolenie żeby sobie ponarzekać?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Rozumiem że koło lekko się poślizgnie straci przyczepność przy deptaniu pedału bez namysłu w podłogę i to jest wielki dramat, ja tam akurat lubię jak tył troche gubi przyczepność i można polatać sobie bokiem ale tesla na to stety/niestety nie pozwala ;)
Dlatego zapytałem i zapytam jeszcze raz Czy ktoś jeżdżąc na nich miał problem z trzymaniem bocznym na zakrętach albo hamowaniem na mokrym i naprawdę doprowadziło to do jakieś niebezpiecznej sytuacji? Czy to takie biadolenie żeby sobie ponarzekać?
Mam tylko doświadczenie z demo carem na tych oponach, tam gdzie PS4 jechały po mokrym bez problemu, Primacy wynosiło na zakrętach a 2 razy strzelił mi ESP gdy uciekła dupa. Hamowanie bardzo słabe do tego stopnia że przy puszczeniu gazu rekuperacja odpuściła na chwilę gdyż zdaje się tył się poślizgnął. Miałem podobne sytuacje na zimówkach po lodzie, ale żeby po asfalcie? Nigdy.
 

jarqu

Posiadacz elektryka
Tyłek potrafi polecieć to fakt ale łatwo to wyczuć i nie jest to niebezpieczne tesla dobrze sama sobie z tym radzi ale lepiej jak kierowca jest tego świadomy. Z rekuperacja nigdy czegoś podobnego nie odczułem. Wiadomo względem PS4 te opony to będzie przepaść pod względem przyczepności, ale to dwie różne rodzaje opon stworzone do innych celów. Nie chce tutaj mówić że ta opona jest dobra i że mam jakiś syndrom sztokholmski. Chce tylko powiedzieć że jak ktoś trafi na ten wątek i zacznie czytać to żeby sie nie przeraził to nie jest taka zła opona jak niektórzy piszą że do niczego się nie nadaje tylko na śmietnik. Pojeździć sobie na niej potestować, na szykanach, na pustych drogach, różnych nawierzchniach i samemu wyciągnie się wnioski. Tylko trzeba być świadomym do czego została stworzona na pewno nie do sportowej jazdy wtedy zmienić na jakieś PS i tyle. ;)
 

Najnowsze dyskusje

Top