Ależ oczywiście są lepsze przyczepnościowo opony, ale te 'lepsze' będą tez pewnie głośniejsze, mniej oszczędne i będą szybciej znikać. Faktem jest również, że nawierzchnie sporej ilości dróg w PL po deszczu to ślizgawka, a jak dodasz do tego samochód z dużym momentem od zera i kierownikiem co depie 'gaz w podłogę' to taki jest efekt.
Zgoda, choć spokojna nie oznacza 'nie dynamiczna'. Choć 'dynamiczna' w PL może oznaczać co innego niż 'dynamiczna' w UK

. Stąd wątek o 'zapierdalaniu' na tym Forum
A propos zużycia: po 43 tys. km wszystkie opony mają bieżnik po ok. 4,6 - 4,7mm (właśnie sprawdziłem), czyli pewnie zrobią jeszcze ze 20-30 tysiecy (bo nowe to jakieś 6,5mm)
Anyway, peace i niech każdy jeździ na jakiej oponie chce

Ja na razie e-Primacy nie zmieniam na inne