MG4 XPower - ekscytująca codzienność chińczyka z brytyjskim rodowodem

Harmonista

Nowy na Forum
Trzeba było troszkę wolniej jechać :) Ja dzisiaj Long range zrobiłem pętelkę Warszawa-Łódź i tak mi wyszło. Na trasie tempomat 110 reszta kręcenie się po mieście2025.jpg
 
Last edited:

Harmonista

Nowy na Forum
To muszę spróbować, a uaktualniałeś już soft? Daje to coś, czy nic wielkiego nie wnosi? Jaką masz wersję?
Tak aktualizowałem soft, mam R63. Aktualizowałem też sam nawigację z USB. Z tego co zauważyłem poprawili:
- w trybie android auto jest teraz widoczna górna belka informacyjna (radio, temp, ustawienia klimy).
- poprawione działanie klimatyzacji, już nie trzeba ustawiać 26stopni
- z menu wysuwanego z prawej strony dodano przycisk planowania trasy (u mnie coś kiepsko działa)
- z menu wysuwanego z góry dodano przycisk wyłączenia Asystenta ELK
- delikatniejsze działanie asystenta linii, chyba trochę mniej szarpie kierownicą
- bluetooth nadal rozłącza co jakiś czas. Ja mam u siebie wsadzony na stałe bezprzewodowy adapter USB i on przejmuje rozmowy i dźwięki z telefonu więc mi to akurat nie przeszkadza.
Jak byłem w serwisie kazałem im też ogarnąć piszczące klocki bo zawsze jak rano cofam to dość głośno popiskują , niestety powiedzieli że ten typ tak ma i nic nie poprawili. Kazali wyłączyć czasem rekuperację, hamować i docierać klocki.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Takie tam, udało się uchwycić porównanie z parkingu pod marketem. MG4 vs TM3

View attachment 27198
Tutaj pięknie widać dlaczego Tesla na takiej samej baterii dalej zajedzie:
Niższa sylwetka, maska jest 2x niżej niż MG, sylwetka opada pomału z tyłu na długiej linii. Po angielsku jest słowo "streamline", nie wiem, po polsku chyba opływowy. Jako pilot uwielbiam sylwetkę M3, wybitnie utylitarny wygląd - do walki z oporem powietrza, jak szybowiec.

MG4 z kolei wygląda bardziej zadziornie, ostro, bez zwracania uwagi na opory, za to z uwagą na wygodę, większy prześwit, wyższa sylwetka, komfortowa amortyzacja.
Na tym zdjęciu z kolei wcale NIE widać że MG4 jest sporo mniejszy od M3, krótszy i węższy.
Widziałem projekt nowego MG4 i na dziś wolałbym starego, tego że zdjęcia. Tyle pewnie że nowy będzie mógł powalczyć z Tesla na trasie, jest bardziej obły i opływowy.
Fajne zdjęcie, daje do myślenia :)
 

xplde

Posiadacz elektryka
Tutaj pięknie widać dlaczego Tesla na takiej samej baterii dalej zajedzie:
Niższa sylwetka, maska jest 2x niżej niż MG, sylwetka opada pomału z tyłu na długiej linii. Po angielsku jest słowo "streamline", nie wiem, po polsku chyba opływowy. Jako pilot uwielbiam sylwetkę M3, wybitnie utylitarny wygląd - do walki z oporem powietrza, jak szybowiec.

MG4 z kolei wygląda bardziej zadziornie, ostro, bez zwracania uwagi na opory, za to z uwagą na wygodę, większy prześwit, wyższa sylwetka, komfortowa amortyzacja.
Na tym zdjęciu z kolei wcale NIE widać że MG4 jest sporo mniejszy od M3, krótszy i węższy.
Widziałem projekt nowego MG4 i na dziś wolałbym starego, tego że zdjęcia. Tyle pewnie że nowy będzie mógł powalczyć z Tesla na trasie, jest bardziej obły i opływowy.
Fajne zdjęcie, daje do myślenia :)
Fantastyczna analiza, tym bardziej cenna, że napisana przez posiadacza Tesli z doświadczeniem w innych dziedzinach technicznych. Jak to miło jest, przeczytać spostrzeżenia mające szerszy kontekst niż tylko egocentryczne, skupiające się na posiadanym egzemplarzu.
Po angielsku jest słowo "streamline", nie wiem, po polsku chyba opływowy.
Na tym zdjęciu w bezpośrednim porównaniu widać to jak na dłoni. TM3 jest:
wybitnie utylitarny wygląd - do walki z oporem powietrza, jak szybowiec.
MG4 wstrzeliło się jako brakujące ogniwo w portfolio Tesli, kompakt nastawiony głównie na miasto, z wygodniejszym wsiadaniem np. dla mniejszej rodzinki 2+1. W mieście nie mamy takiego nacisku na aerodynamikę a bardziej na użyteczność np. mniejsze wymiary, bagażnik łatwo dostępny jak w kompakcie itp.
Widziałem projekt nowego MG4 i na dziś wolałbym starego, tego że zdjęcia. Tyle pewnie że nowy będzie mógł powalczyć z Tesla na trasie, jest bardziej obły i opływowy.
Twoje słowa mogą być prorocze, uważam nowy model za swoistą ewolucję i udoskonalenie produktu którego nie ma Tesla, zwłaszcza pod kątem kobiet tzn. większa ilość miejsca na tylnej kanapie na wygodne rozmieszczenie fotelików, bardziej obłe kształty atrakcyjne dla płci przeciwnej, bardziej ekonomiczne auto do okazjonalnego, weekendowego wyjazdu na wypoczynek z całą rodzinką ze zużyciem, nie odbiegającym od Tesli.
Fajne zdjęcie, daje do myślenia
Częściej porównujemy na forum nasze odczucia niż rzeczywisty odbiór, jak to mówią face2face. A szkoda, bo jak wynika z twojego komentarza, można uzyskać ciekawe wnioski.
 
Top